Scott Dixon se stal rekordmanem v počtu vítězství!

Honda Indy 200, Mid-Ohio – průběh a výsledky závodu
Od závodu v Mid-Ohiu se Scott Dixon může právem označit za krále IndyCar Series. Od včerejšího závodu má na svém kontě více vítězství, než kterýkoliv jezdec v historii série pořádané Indy Racing League (do závodu v Mid-Ohiu se o prvenství dělil se Samem Hornishem Jr.). Dixon se svým vítězstvím posunul do čela průběžného pořadí. Už letos pošesté skončil na druhém místě Ryan Briscoe. Třetí dojel Dario Franchitti a udržel se tak ve hře o titul. Naopak další výrazná bodová ztráta Helia Castronevese vyřadila pravděpodobně definitivně letošního vítěze pětistovky v Indianapolis ze hry o titul. Snad ještě více spokojený než vítěz Dixon bude Ryan Hunter-Reay na čtvrtém místě, pro stáj A.J. Foyta je to bezesporu výborný výsledek.
Honda Indy 200 presented by Westfield Insurance - Mid-Ohio Sports Car Course
85 kol
2 žluté fáze - celkem 6 kol
3 jezdci ve vedení, 6 změn ve vedení
Nejrychlejší kolo: Scott Dixon - 1:08.5600 v 62. kole
Start se nejvíce povedl Franchittimu. Dario se dostal nejen před Castronevese, ale i před Rahala. Na čele sváděli pěkný souboj o vedení Briscoe, Wilson a Dixon. Na Kanaana zaútočil Hunter-Reay, před kterého se nakrátko dokázal Kanaan dostat. Kanaan probrzdil a skončil v únikové zóně, naštěstí však udržel motor v chodu a vrátil se na trať, byť jako poslední.
Malý výlet mimo trať si neodpustil rodák z nedalekého Columbusu Graham Rahal. Celou situaci však zvládl dobře a vůz udržel pod kontrolou. V pátém kole se Wilson odhodlal zaútočit na Briscoea. Wilson dokázal už po několikáté, že umí lépe používat měkkou směs pneumatik, protože byl výrazně rychlejší, než jeho soupeři a především Briscoe.
Takto Roberta Doornbose budeme vídat ve zbytku sezóny a v sezóně příští
Na konci 27. kola zahájil právě Wilson zastávky v boxech jezdců na čele závodu. Briscoe a Franchitti zastavili ve stejném kole, Dixon o kolo později a po zastávkách se dokázal Dixon dostat před Briscoea. Wilson se bez problémů znovu ujal vedení, ale dlouho se z něj neradoval.
První žlutou fázi závodu způsobil ve 39. kole Helio Castroneves. Castroneves dostal hodiny a se svým vozem skončil v písku. Žlutá fáze byla vyhlášena trochu zbytečně, pořadatelé zřejmě předpokládali, že Castronevesův vůz bude nutné restartovat, ale Brazilec se z písku dostal vlastní silou. Následné žluté fáze využilo k zastávce v boxech minimum jezdců, například právě Castroneves, aby přezul svou Dallaru na „čisté“ pneumatiky.
Paul Tracy uctil památku Moraesova otce 7. místem
V Americe mají novináři takové pořekadlo: „Žlutá přináší další žlutou.“ A vskutku, užili jsme si sotva dvě kola pod zelenou vlajkou, když do písku zamířila i Danica Patrick. Po tomto výletu ze sebe bude Danica smývat písek snad ještě týden. Její vůz doslova zahalila písečná mlha, těžko byste pak přečetly jména sponzorů. K výletu ji pomohl Mike Conway, za což také po restartu, podobně jako Moraes ve Watkins Glen, dostal penalizaci průjezdu boxy. Danica neudržela motor v chodu a musela si počkat, než její vůz záchranný tým restartuje. Následná zastávka v boxech ji posunula na předposlední místo, před Milku Duno. Žluté využili, stejně jako při předchozí žluté fázi, k zastávce akorát Carpenter a Castroneves, kteří si doplnili nádrže až po okraj.
Jakmile se otevřelo okno posledních zastávek v boxech, dojel si Castroneves pro palivo až do konce závodu, aby mohl využít případné další žluté fáze a posunout se v pořadí. Během zastávek v boxech si prožil osobní tragédii Justin Wilson. Při jízdě pit lane mu došlo palivo. Sice do svého boxového stání dojel a tým vůz dotankoval, ale při odjezdu ze stání chcípnul vozu motor. Wilson se propadl na 15. místo. Před zastávkami se na chvíli dostal mimo trať Graham Rahal, čehož využil Dario Franchitti a dostal se před Rahala zpět, ten jej předtím předjel mezi žlutými fázemi
Po 21. v kariéře v Americe a po 20. v IndyCar získává Dixon trofej pro vítěze.
Nenápadný, ale dobrý, závod odjeli Ryan Hunter-Reay a Paul Tracy. Tracy dojel sedmý, což můžeme považovat za nejlepší letošní výsledek vozu č. 5, samotná stáj se již radovala ze čtvrtého místa v Indianapolis zásluhou Townsenda Bella. Letos potřetí zaznamenal Hideki Mutoh nejlepší umístění z pilotů stáje Andretti-Green Racing. Jen o jednu pozici za ním dojel Marco Andretti.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
01:46:05.7985
|
2.
|
![]() |
Team Penske |
29.7803
|
3.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
30.0551
|
4.
|
![]() |
A.J. Foyt Enterprises |
33.7307
|
5.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
34.1839
|
6.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
46.7669
|
7.
|
![]() |
KV Racing Technology |
49.7020
|
8.
|
![]() |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
50.4517
|
9.
|
![]() |
Luczo Dragon Racing |
51.2286
|
10.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
52.0810
|
11.
|
![]() |
Newman/Haas/Lanigan Racing |
52.6215
|
12.
|
![]() |
Team Penske |
53.2362
|
13.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
53.5768
|
14.
|
![]() |
HVM Racing |
70.0812
|
15.
|
![]() |
HVM Racing |
1 kolo
|
16.
|
![]() |
Panther Racing |
1 kolo
|
17.
|
![]() |
Vision Racing |
1 kolo
|
18.
|
![]() |
Team 3G |
2 kola
|
19.
|
![]() |
Andretti Green Racing |
2 kola
|
20.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
porucha
|
21.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
ovládání
|