Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren přistupuje k vývoji nového vozu agresivněji

McLaren přistupuje k vývoji nového vozu agresivněji

Velký progres z loňského roku chce využít při stavbě MP4-25.

McLaren přistupuje k vývoji monopostu pro sezónu 2010 mnohem agresivněji, než tomu bylo u vývoje jeho předchůdců. Tvrdí to šéfinženýr McLarenu Paddy Lowe.

Tým z Wokingu letos zaznamenal velice špatný vstup do sezóny, vozu MP4-24 totiž výrazně chyběl přítlak a proto odsuzoval své piloty k zadním pozicím. Během sezóny ale tým na voze znatelně zapracoval a výsledkem byl návrat na přední příčky korunovaný dvěma vítězstvími Lewise Hamiltona.

Cílem pro rok 2010 je pak jednoznačně návrat do boje o mistrovský titul.

"Stále je příliš brzy na to, abychom byli schopni s jistotou říct, jak konkurenceschopní budeme, ale co určitě můžeme říct, je to, že jsme k vozu pro tento rok přistoupili mnohem agresivněji než v minulosti." řekl Lowe.

"Využili jsme znalostí, které jsme získali při usilovném vývoji MP4-24, abychom byli s 25kou v dobré pozici.

Cítíme, že děláme velice dobré pokroky, zároveň ale víme, že jsou zde také jiné velice schopné týmy. Byl bych překvapený, kdyby Red Bull Racing nebo Ferrari nepřišly s velice silnými vozy a myslím, že i Mercedes GP vyrobí velice rychlé auto. V téhle branži nemůžete nikoho odepisovat."

Vývoj nového MP4-25 začal už dlouho předtím, než tým podepsal smlouvu s Jensonem Buttonem a proto by se dalo soudit, že nový vůz bude sedět především Lewisi Hamiltonovi. To si ale Lowe nemyslí.

"Vůbec ne. Ve skutečnosti, opak je pravdou. Snažíte se navrhnout závodní vůz tak, aby bylo co možná nejvíce neutrální. Jediná věc, která je navržena speciálně pro jezdce, je ergonomie, a jak říkám, jsme si jisti, že to pro Jensona nebude problém.

Snažíte se jezdci poskytnout po výkonnostní stránce co nejširší rozsah, aby si mohl vůz přizpůsobit svému stylu. Byli byste také překvapeni, jak velmi často rozdílný jezdecký přístup vede k podobnému času na kolo, takže jsme si v tomto ohledu jistí, že naši jezdci budou vyrovnaní.

Když vůz formule 1 zrychlujete, zpravidla to funguje pro oba jezdce. My konstruujeme jen pro výkonnost, ne pro individualitu."

Loweho názor podpořil také generální ředitel McLarenu Jonathan Neale: "Máme štěstí, že Lewis i Jenson mají vážně neutrální jízdní styl, stejně jako Pedro, takže by to pro nás v příštím roce neměl být problém."