Renault zvažuje hned několik nabídek na převzetí týmu
Kromě Prodrivu má zájem investiční společnost Genii Capital.
O převzetí týmu Renault F1 v současnosti usiluje hned několik společností. Kromě dříve zmíněného Prodrivu vedeného Davidem Richardsem, má jít navíc o lucemburský investiční fond Genii Capital.
Vedení francouzské automobilky se ve čtvrtek sešlo na schůzi v Paříži, aby projednalo budoucí plány s týmem F1 ještě před důležitou schůzí představenstva, která se uskuteční příští týden.
Podle všeho zatím nebylo učiněno žádné formální rozhodnutí, jelikož obě konkurenční nabídky je potřeba podrobněji zvážit. Ale brzy by mělo dojít k rozhodnutí, jakým směrem se chce Renault vydat.
Zpráva, kterou přinesly v pátek francouzské noviny Le Parisien a byla následně potvrzena Autosportu jejich blízkým zdrojem, odhalila, že nabídka Prodrivu a obchodníka Gerarda Lopeze není ve skutečnosti společným projektem, jak se zprvu předpokládalo, ale oba tábory jsou konkurenty.
Lopez dává dohromady své plány skrze svou společnost Genii Capital, ve spolupráci s jeho obchodním partnerem Ericem Luxem. Společnost už investovala do řady projektů - včetně muzea Charlieho Chaplina ve Švýcarsku a společnosti Gravity Sports Management, která má na starosti celou řadu jezdců.
Podle všeho Lopezův plán zahrnuje převzetí finanční kontroly nad týmem, ale požaduje, aby tým zůstal Renaultem alespoň další dva roky.
Podle některých zdrojů má v úmyslu převzít 75 až 100 procent týmu Renault, pokud jeho nabídka bude přijata. V případě, že převezme tým, souhlasil navíc Lopez se začleněním vývojového programu pro jezdce Renaultu do své společnosti Gravity Sports Management.
Le Parisien tvrdí, že ředitel Renaultu Carlos Ghosn upřednostňuje tuto variantu - zejména proto, že má požehnání i od šéfa F1 Bernieho Ecclestona.
Podle Autosportu vedení automobilky prozatím neprovedlo žádné formální rozhodnutí ohledně plánů pro budoucí rok, ale zdá se, že nabídka Lopeze je na prvním místě.
Nicméně situace je zkomplikována faktem, že se současné vedení Renault F1 týmu naopak přiklání k nabídce Prodrivu.
Richardsovy ohromné zkušenosti s vedením týmů na všech motoristických úrovních a záměr dostat tým zpět na vrchol ve F1 - to vše by mohlo hrát v rozhodnutí Renaultu roli, navíc se věří, že jeho zapojení do týmu by poskytlo Renaultu šanci se stáhnout z formule 1 a zůstat pouze jako dodavatel motorů.
Ecclestone řekl v pátek pro Timesy, že si je jistý nalezením takového řešení, které umožní Renaultu zůstat ve formuli 1.
"Musíme celou tu záležitost ohledně Renaultu vyřešit," řekl. "Právě jsme uprostřed cesty. Jsem si jistý, že uvidíme Renault ve formuli 1 pod názvem Renault příští rok i další rok a i ten následující."