Všichni mluví o zákazu testů...
...k tomu ale těžko někdy dojde.
Když Paul Stoddart představil včera v Melbourne novinářům své auto, řekl, že letos plánuje najezdit 35 000 km.
"Některé týmy to odjezdily už v testech," řekl Australan a k tomu není co dodat. Některé týmy v předsezónních testech toho najezdily víc než dokážou během osmnácti letošních závodů.
Bernie Ecclestone vyjádřil názor, že by bylo nejlepší zakázat veškeré testy, udělat něco, co týmům zabrání investovat nesmyslné sumy peněz. Při testech navíc krouží auta bez pozornosti kohokoli.
"Je to trochu groteskní, že testujeme, aniž by tam kdokoli byl," řekl David Richards, šéf BAR. Souhlasí i Flavio Briatore.
"Testovali jsme v Barceloně a na tribuně jsem zahlédl jednoho nebo dva Španěly s kolumbijskou vlajkou. Potřebujeme být více vidět, být více globální a tudíž potřebujeme více akcí."
Během sezóny jsou testy omezeny na 48 dní, jedná se o dohodu mezi týmy. Zákaz testů by dokázal ušetřit obrovské sumy peněz, k tomu je ale potřeba jednotný souhlas všech.
"Určitě by to šlo, ale problémem je Ferrari," říká Frank Williams. "Na jednu stranu je chápu, mají testovací trať pod okny a ještě více relevantní skutečnost je, že jsou na pneumatikách Bridgestone..." naráží Williams na skutečnost, že je to jediný top tým s pneumatikami od japonského dodavatele, a ten tak má nedostatek dat potřebných pro vývoj.
"Budou bojovat za udržení testů," pokračuje Frank Williams. "Jiné by to bylo, kdyby byl jen jeden dodavatel pneumatik."
Avšak k tomu asi nedojde: "Říci nějaké firmě, že už se nemůže účastnit, je těžké, a tak jediným způsobem je omezení testů," řekl Patrick Head. "Ale nedonutíte šéfy týmu, aby si sedli a domluvili se."