Tomáš Enge s vozem Aston Martin ve FIA GT1 2010
"Pojedu s jedním z nejlepších aut ve startovním poli."
Tomáš Enge absolvuje v sezoně 2010 premiérový ročník mistrovství světa FIA GT1. Český jezdec bude společně s Britem Darrenem Turnerem startovat s vozem Aston Martin DBR9, který bude s tovární podporu připravovat tým Young Driver AMR. Tým byl veřejnosti oficiálně představen na tiskové konferenci, která se uskutečnila v úterý v dánské Kodani.
Young Driver AMR je nový tým zformovaný pro účast ve světovém šampionátu FIA GT1 2010 a v závodě 24h Le Mans. Tým Young Driver AMR je od počátku budován tak, aby dokázal vítězit, proto jsou jeho členy zkušení profesionálové, ať jde o jezdce, techniky a mechaniky, management či další zaměstnance.
Young Driver AMR nasadí do mistrovství světa FIA GT1 2010 dvojici osvědčených vozů Aston Martin DBR9 a velmi silnou jezdeckou sestavu. Za volantem vozu s bondovským startovním číslem 007 se budou střídat český jezdec Tomáš Enge s Britem Darrenem Turnerem. Oba piloti již několik sezon hájí barvy automobilky Aston Martin a v uplynulé sezoně byli týmovými kolegy v barvách týmu Aston Martin Racing, který v královské třídě LMP1 dominoval šampionátu Le Mans Series a uspěl také v závodě 24 hodin Le Mans. Tomáš Enge byl členem posádky, která v celkovém hodnocení LMS 2009 s prototypem Lola Aston Martin LMP1 zvítězila, Darren Turner se zase může pyšnit dvěma triumfy v závodě 24h Le Mans ve třídě GT1, kterých dosáhl přímo s modelem Aston Martin DBR9.
V kokpitu vozu se startovním číslem 008 se bude střídat německo-dánská dvojice Stefan Mücke - Christoffer Nygaard. Stefan Mücke byl loni členem stejné posádky jako Tomáš Enge a také on je tedy úřadujícím mistrem Le Mans Series 2009. Christoffer Nygaard patří k vycházejícím hvězdám závodů GT vozů. V loňské sezoně se účastnil šampionátu FIA GT3, kde na sebe upozornil vítězstvím na Oscherslebenu. Třiadvacetiletý Dán bude mít v letošní sezoně jedinečnou příležitost učit se od velmi zkušených týmových kolegů.
Provoz týmu Young Driver AMR zajišťuje společnost Fischer Racing vedená Erhardtem Fischerem. Stáj loni absolvovala úspěšnou sezonu v seriálu FIA GT3. S ohledem na potřeby týmu Young Driver AMR přesunula před letošní sezonou své zázemí do dánské Kodaně.
Tým Young Driver AMR letos absolvuje kompletní premiérový ročník světového šampionátu FIA GT1, jehož kalendář tvoří deset podniků. První závod sezony odstartuje 17. dubna na okruhu Yas Marina v Dubaji. Na konci května se Tomáš Enge a jeho týmoví kolegové představí českým motoristickým fanouškům, neboť třetí podnik šampionátu hostí ve dnech 20. až 23. května Masarykův okruh v Brně.
"V minulých letech byl Tomáš Enge většinou posledním z jezdců, jež zastupuji, kterého se podařilo podepsat. Letos je to jiné, z čehož mám radost, i když v tom bylo hodně diplomacie. Je skvělé, že společně v jednom voze pojedou tak výborní jezdci, jako Tomáš a Darren jsou," říká k novému angažmá Tomáše Engeho manažer Antonín Charouz.
Tomáš Enge - Q&A
Jak hodnotíš revoluční změny, které v sezoně 2010 čekají šampionát FIA GT?
"Pro mě osobně to bude veliká výzva, protože letos je seriál FIA GT vypsán jako mistrovství světa vozů GT. Na startu každého závodu bude stát čtyřiadvacet plnohodnotných gétéček šesti značek, takže tak trochu půjde o návrat k legendárním a atraktivním závodům v polovině devadesátých let."
"Pojedu s jedním z nejlepších aut ve startovním poli – s vozem Aston Martin DBR9 týmu Young Driver Aston Martin Racing, navíc budu mít za kolegu špičkového pilota Darrena Turnera. Po loňském úspěchu v Le Mans sérii s prototypem Lola Aston Martin LMP1 mám proto jen ty nejvyšší cíle a bylo by skvělé, kdyby to vyšlo."
Jak se těšíš na spolupráci s Darrenem Turnerem?
"Myslím, že naše spolupráce bude mnohem lepší než dříve. To jsme se totiž vídali jen na závodech, nyní trávíme dohromady hodně času v Anglii. Bydlíme kousek od sebe, oba společně pracujeme pro Aston Martin Racing a Prodrive, kde se podílíme na vývoji a testování nových komponentů. Mimo to společně trénujeme fyzickou kondici, chodíme na squash atd. Darren je pro mě ideálním typem spolujezdce, jsem přesvědčen o tom, že se vzájemně budeme podporovat k co nejlepším výkonům. Společným odhodláním pak chceme tlačit k maximálním výkonům i naše auto a celý tým. Jedině tak můžeme dosáhnout perfektních výsledků."
Ve druhém voze Aston Martin pojede tvůj kamarád a kolega Stefan Mücke. Jak se těšíš na závodění proti němu?
"Se Stefanem to bude prestižní souboj, beru ho jako jednoho ze soupeřů na trati. Ale pro mě je důležité, aby náš tým dosáhl co nejlepšího umístění, a je jedno, se kterým ze dvou aut se tak stane. Samozřejmě, pokud by to byl můj vůz, bude to pro mě mnohem větší bonus. Ale v zájmu nás všech je reprezentovat značku Aston Martin jak nejlépe to půjde."
KALENDÁŘ FIA GT1 2010:
17. 04. 2010 | Yas Marina | Abu Dhabi |
02. 05. 2010 | Silverstone | Velká Británie |
23. 05. 2010 | Brno | Česká republika |
04. 07. 2010 | Paul Ricard | Francie |
01. 08. 2010 | Spa-Francorchamps | Belgie |
29. 08. 2010 | Nürburgring | Německo |
19. 09. 2010 | Algarve | Portugalsko |
07. 11. 2010 | Durban | Jihoafrická republika |
28. 11. 2010 | Interlagos | Brazílie |
05. 12. 2010 | San Luis | Argentina |