Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tony Kanaan zvítězil za umělého osvětlení v Texasu

Tony Kanaan zvítězil za umělého osvětlení v Texasu

Kdo zastaví jezdce týmu Andretti-Green Racing?

Tony Kanaan z týmu Andretti-Green Racing zvítězil před svým stájovým kolegou Dario Franchittim v závodě na 500 mil ve Forth Worth v Texasu. Na třetím místě nakonec dojel Alex Barron, který do závodu startoval až z posledního místa na startu. Zbývající místa v první pětce obsadili Sam Hornish Jr. a Adrian Fernandez.

První večerní závod letošní sezóny se jel po většinu času v režii jezdců týmu Andretti-Green Racing. Franchitti, který na této trati v minulosti nikdy nestartoval, zvítězil v kvalifikaci a v závodě samém pak se svým stájovým kolegou Kanaanem udávali tempo po většinu závodu.

Jakmile se vozy prořítily pod zelenou vlajkou do prvního kola závodu, Franchitti se vysunul před celé startovní pole a postupně si vybudoval mírný náskok. Za ním se o druhé místo přetahovali Rice a Kanaan. Vláček pronásledovatelů pak vedl v počáteční fázi závodu nováček Matsuura. Ve 23 kole se pak Kanaan protáhl před Franchittiho, ale vedoucí pozice si dlouho neužil. Na dráze se rozsvítila žlutá z důvodu nečistot na trati a vzápětí o sebe zavadili Manning a Alex Barron, který se propracovával polem vpřed. Celé pole vozů zajelo do depa pro nové pneumatiky a palivo, Manningovi navíc vyměnili mechanici i špičku vozu. Barronův vůz se ukázal jako zcela v pořádku. Z pit lane pak vyvedl pole jezdců zpět na dráhu opět Franchitti, jehož mechanici zvládli práci v depu nejrychleji.

Následná zelená fáze však neměla dlouhého trvání. Ve zdi totiž skončil po kontaktu s Edem Carpenterem stejně jako v Indianapolis A.J. Foyt Jr., zjevně k malé radosti svého dědečka A.J. Foyta Sr., bývalého čtyřnásobného šampiona Indy 500.

Nový restart ve 43 kole posloužil pouze k odhalení poškození vozu Eda Carpentera. Téměř okamžitě jak vozy dosáhly maximální rychlosti, Carpenter složil svou Dallaru-Chevrolet ke zdi, přičemž na vině bylo poškození jeho vozu z předchozího kontaktu s Foytem, které trestuhodně uniklo pozornosti jeho mechaniků.

Ve střední části závodu se k vedoucí trojici Kanaan, Franchitti a Rice dotáhli ještě Meira a Mark Taylor, s odstupem vedl zbytek pole Dan Wheldon, další z jezdů týmu Andretti-Green Racing. Relativní klid v poli skončil ve 126 kole kdy na olejové stopě, která zbyla na dráze po explozi motoru vozu Scotta Sharpa, havaroval Mark Taylor dříve, než stačil dostatečně zpomalit.

Do poslední čtvrtiny závodu se na čele pole vytvořila osmičlenná skupina, z nichž mohl v principu vyhrát každý. Kromě Kanaana, Franchittiho a Rice v ní byli ještě oba vozy týmu Penske, Vitor Meira, Darren Manning a Dan Wheldon. Ve chvili, kdy do konce závodu zbývalo 20 kol, se náhle divákům kolem oválu zatajil dech, to když v plné rychlosti spolu kolidovali Rice a Manning a ostatní ve vedoucí skupině se zoufale snažili jim vyhnout. Jako zázrakem nikdo neskončil ve zdi, i když Dallaru Hornishe snad od bariéry dělily pouze milimetry. Během následné žluté fáze většina vozů naposledy natankovala. Manning pokračoval s vyměněnou přídí, ale pro Riceho znamenala tato havárie konec nadějí na další vitězství.

Castroneves a Wheldon nezajeli do depa, ale protože se tankovalo během žluté fáze, jejich zisk byl zanedbatelný. Při novém restartu pak ani jeden z nich neodolal náporu Kanaana a Franchittiho, kteří ve zbývajících deseti kolech už před sebe nikoho nepustili. Franchitti se ještě v posledním kole pokusil svého stájového kolegu předjet, ale Kanaan jeho útok odrazil a dojel si tak pro druhé vítězství v letošním roce. Spokojený byl po závodě i Franchitti, pro kterého je druhé místo nejlepším výsledkem od loňského nešťastného zranění, které utrpěl při jízdě v terénu na čtyřkolce.

Série IRL teď zamíří do Richmondu, kde se za čtrnáct dní jede další závod, tentokrát na krátkém oválu.   

 

p.
 Jezdec  Tým
Odstup
1.
 T.Kanaan  Andretti Green Racing
2.
 D.Franchitti  Andretti Green Racing
-0.2578
3.
 A.Barron  Red Bull Cheever Racing
-1.2543
4.
 S.Hornish Jr.  Marlboro Team Penske
-1.3128
5.
 A.Fernandez  Fernandez Racing
-1.3888
6.
 V.Meira  Team Rahal
-1.5328
7.
 G.Ray  Acces Motorsports
-1.7951
8.
 D.Manning  Target Chip Ganassi Racing
-3.5854
9.
 F.Giaffone  Dreyer Racing
-5.3025
10.
 T.Takagi  Mo Nunn Racing
-5.4371
11.
 A.Unser Jr.  Patrick Racing
-2 kola
12.
 H.Castroneves  Marlboro Team Penske
-3 kola
13.
 D.Wheldon  Andretti Green Racing
-10 kol
14.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
-18 kol
15.
 B.Rice  Team Rahal
-19 kol
16.
 K.Matsuura  Super Aguri Fernandez Racing
-59 kol
17.
 M.Taylor  Panther Racing
-75 kol
18.
 S.Sharp  Kelley Racing
-75 kol
19.
 B.Herta  Andretti Green Racing
-87 kol
20.
 T.Scheckter  Panther Racing
-152 kol
21.
 E.Carpenter  Red Bull Cheever Racing
-154 kol
22.
 A.J.Foyt IV  A.J. Foyt Enterprises
-162 kol

Všechny časy neoficiální