Newgarden na cílové pásce předčil McLaughlina
XPEL 375 – Závod
Vypadalo to, že Scott McLaughlin míří k druhému vítězství v IndyCar v řadě, v posledních metrech se přes něj ale přehnal stájový kolega Josef Newgarden a ovládl závod v Texasu. McLaughlin na to, že kroutí teprve druhou sezonu v IndyCar, ale předváděl celý víkend fantastický výkon, vedl 186 kol z 248, v závěrečném kole se mu ale nepovedlo dostat se před pomalejší jezdce, čehož dokázal Newgarden využít a s náskokem 0,0669 sekundy to byl on, kdo pro tým Penske přivezl 600. vítězství napříč všemi závodními sériemi.
Jack Harvey se ráno dozvěděl, že po včerejší nehodě v tréninku jej lékaři do závodu nepustí. Bobby Rahal měl ale v Texasu připravenou náhradu, Santina Ferrucciho, který byl jedním z pilotů, kteří vloni bojovali o místo u týmu. Ferrucci naštěstí žije nedaleko a tak, když se ráno dozvěděl, že má závodit, nebyl to pro něj nejmenší problém.
Z pole position sice startoval Rosenqvist, McLaughlin ale okamžitě ukázal, kdo má nejrychlejší vůz a ve druhém kole převzal vedení. Dopředu postupovali O´Ward a Herta. O´Ward se ale nejprve propadl a stěžoval si, že to bylo kvůli ulitému startu ze strany Rossiho. Sotva si Rossi odpykal trest, prudce zpomalil a ploužil se do boxů. Ve 12. kole kvůli tomu zavlály žluté vlajky. Rossi v boxech vůz odstavil a na trať se už nevrátil.
Restart přišel v 17. kole, McLaughlin vedl před Rosenqvistem, Satóem, Hertou a Powerem. McLaughlin vydržel na dráze do 58. kola, když poprvé zamířil do boxů. Vedení na chvíli převzal Sató, při svém pit stopu měl ale smůlu, že mu stájový kolega Malukas částečně zablokoval boxové stání a Sató ztratil.
Za McLaughlinem se po pit stopech objevil stájový kolega Newgarden, následovala dvojice mclarenů O´Ward a Rosenqvist, Herta, Ericsson, Dixon, Power, VeeKay a první desítku uzavíral Castroneves.
V 98. kole v souboji o 17. místo zavadil Sató levým předním kolem o pravé zadní kolo vozu DeFrancesca, což Satóa poslalo až k bariéře, o kterou se otřel. Vůz sice dovezl do boxů, znovu ale zavlály žluté vlajky.
Technické problémy se objevily u druhého vozu Andrettiho stáje, když začal z monopostu Grosjeana stoupat bílý kouř. Francouz vůz odstavil v boxech a už se na trať nevrátil. Pit stopy byly doslova tragické pro mclareny. Nejprve O´Ward srazil mechanika, který měl měnit levé přední kolo, Rosenqvist zase nedobrzdil na značkách a jako by nestačilo, že ho museli mechanici na správné místo odtáhnout, ještě měli problém při výměně pravého zadního kola.
Restart ve 114. kole tak byl v pořadí McLaughlin, Newgarden, Power, Dixon, Ericsson. Než ale piloti odjeli první kolo, znovu zavlály žluté vlajky. Kirkwood se snažil předjet DeFrancesca, dostal se ale příliš na vnějšek, do nečistot a do zdi.
Ve 129. kole přišel další restart a tentokrát nehoda tří vozů, do které byl opět zapletený DeFrancesco. Zatímco sváděli těsný souboj Rahal a Castroneves, DeFrancesco se do toho přimotal ve vnitřní stopě, strčil do Rahala a všichni tři piloti skončili ve zdi.
Následovala dlouhá žlutá fáze. Ve 140. kole odstavil v boxech svůj vůz vítěz kvalifikace Rosenqvist. Restart přišel ve 148. kole. VeeKay se dostal před Ericssona, na konci kola se Newgarden dostal na první místo. VeeKay předjel Powera. McLaughlin se dokázal vrátit před Newgardena, čehož využil VeeKay a posunul se na druhou příčku. Newgaren se dál propadal, předjeli jej Power, Dixon a Ericsson. Dalšího pilota v pořadí, Coltona Hertu, už dokázal udržet za svými zády.
V 159. kole se VeeKay ujal vedení. Ale jen na pět kol, pak předvedl skvělý manévr Power a najednou na cílové pásce předjel McLaughlina i VeeKaye. Tři piloti týmu Penske, VeeKay a Ericsson si různě prohazovali místa v první pětce. Mezitím se do první desítky propracoval sedminásobný šampion NASCAR Jimmie Johnson, který startoval na oválu v IndyCar poprvé v kariéře.
VeeKay byl v 186. kole prvním z čela, kdo zamířil do boxů. Herta zastavil v dalším kole a ztratil šanci na dobrý výsledek, když mechanikům nešla při výměně jednoho z kol vytáhnout pistole. McLaughlin zastavil v 191. kole, Newgarden a Power v dalším kole, následně pak také Dixon a jako poslední Ericsson.
Na čele byli jezdci, které ještě poslední pit stop čekal, z těch, kteří stavěli, na tom byl nejlépe VeeKay následovaný McLaughlinem, Ericssonem a Powerem. Dixon se zasekl v provozu a dostal se před něj Johnson.
Pěkný souboj sváděli Newgarden a Ericsson, Američan se ale udržel vpředu. 44 kol před koncem McLaughlin předjel VeeKaye, brzy jej zdolali také další jezdci. Newgarden se držel za svým stájovým kolegou a hledal cestu, jak se před něj dostat. Za nimi byl s dalším půlvteřinovým odstupem Ericsson. Power už postupně ztrácel.
Johnson se na chvíli dostal dokonce na páté místo, o to jej sice v závěru připravil Dixon, i tak to ale byl z jeho strany povedený závod.
McLaughlin dokázal několikrát využít pomalejších jezdců, které předjížděl o kolo, aby navýšil svůj náskok, to se mu ale nepovedlo v posledním kole. Byli to nováčci Malukas a Ilott, kteří na chvostu zajížděli výrazně pomalejší kola. McLaughlin ale nebyl dost blízko, aby je na protilehlé rovince předjel, to Newgardenovi umožnilo se za něj dotáhnout a v poslední zatáčce úspěšně zaútočit.
V cíli tak kromě trofeje na něj čekalo i překvapení. Roger Penske svým jezdcům před dvěma týdny řekl, že kdo přiveze týmu 600. vítězství, dostane od něj 600 dolarů v hotovosti. A byl na to v Texasu připravený, protože hned v cíli předal Newgardenovi šest stodolarovek.
Sezona pokračuje 10. dubna v Long Beach. Tam s velkým náskokem odjíždí jako lídr šampionátu McLaughlin, následují jej Power, Palou, Newgarden a Ericsson.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 02:09:29,7270 | 248 | 50+1 |
2. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | + 0,0669 | 248 | 40+3 |
3. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | + 1,3537 | 248 | 35+1 |
4. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 15,2230 | 248 | 32+1 |
5. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 15,6736 | 248 | 30 |
6. | Jimmy Johnson | Chip Ganassi Racing | Honda | + 18,0939 | 248 | 28 |
7. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | + 19,1937 | 248 | 26 |
8. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | Honda | + 22,4649 | 248 | 24 |
9. | Santino Ferrucci | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 24,4149 | 248 | 22 |
10. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 25,4840 | 248 | 20+1 |
11. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | + 26,0503 | 248 | 19+1 |
12. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | - 1 kolo | 247 | 18 |
13. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 247 | 17+1 |
14. | JR Hildebrand | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | - 1 kolo | 247 | 16+1 |
15. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren SP | Chevrolet | - 1 kolo | 247 | 15 |
16. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 247 | 14+1 |
17. | Dalton Kellett | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | - 2 kola | 246 | 13 |
18. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 3 kola | 245 | 12 |
19. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | Havárie | 233 | 11 |
20. | Takuma Sató | Dale Coyne Racing | Honda | Havárie | 140 | 10+1 |
21. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | Chevrolet | Porucha | 138 | 9+1 |
22. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | Havárie | 128 | 8 |
23. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | Havárie | 128 | 7+1 |
24. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | Havárie | 128 | 6 |
25. | Kyle Kirkwood | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 113 | 5+1 |
26. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | Porucha | 103 | 5 |
27. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | Porucha | 11 | 5 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment