Sauber není spokojen s výkonností svých vozů
"Nejsme tam, kde bychom měli být, hledám pro to vysvětlení."
Peter Sauber se nechal slyšet, že hledá vysvětlení nedostatečné výkonnosti svých vozů na počátku sezóny 2010.
Švýcarský tým si zabezpečil místo na startovním roštu relativně pozdě na konci minulého roku, poté co bývalý vlastník, BMW, ohlásil odchod.
Během předsezónních testů se o stáji, vedené opět svým zakladatelem Peterem Sauberem, mluvilo jako o jednom z možných překvapení ročníku 2010.
V prvních třech velkých cenách však tým nedokázal ani jednou dosáhnout na body a Sauber připouští, že výkony jsou za očekáváním.
"Pokud jde o výkonnost - nejsme tam, kde jsme očekávali, že budeme, a kde bychom měli být vzhledem k prostředkům, kterém jsme měli k dispozici při vývoji C29," řekl Sauber.
"Hledám pro to vysvětlení. Jasné je to, že v polovině roku 2009 bylo okolo celého týmu spousta nejistoty - což není překvapivé vzhledem k okolnostem. Nikdo v týmu nevěděl, zda budeme na startovním roštu v Bahrajnu.
Tato nejistota zmizela, jakmile jsem převzal tým, a lidé opět viděli budoucnost. Teď máme před sebou úkol co nejrychleji nalézt čas, který ztrácíme."
Tým posilní nový technický ředitel James Key, který přestoupil z týmu Force India. Sauber počítá, že jeho příchod si pravděpodobně vyžádá reorganizaci v týmu.
"Jeho první velkou cenu v týmu bude Šanghaj, kde bude mít technickou zodpovědnost přímo na okruhu," dodal. "Z krátkodobého hlediska se bude soustředit na využití plného potenciálu C29, tedy to, co se nám nedařilo v prvních třech závodech sezóny.
Z dlouhodobějšího hlediska se zasadí o zorganizování správné struktury technického oddělení. Rozhodně zde očekávám změny. Takové změny nicméně nejdou udělat přes noc. Jde o proces, který bude trvat určitý čas."
Odchod automobilky BMW, která stáj řídila od roku 2006, podle Saubera pro jeho tým znamená odstartování nové epochy a adaptace bude trvat nějaký čas.
"Zažíváme jako tým nový počátek a jsme v procesu adaptace z továrenského na nezávislý tým," řekl Sauber. "Snížili jsme svůj rozpočet o 40% a snížili počty zaměstnanců o třetinu. To jsou obrovské škrty. Nicméně, tyto ekonomické procesy jsou něco, co mají všechny zavedené týmy stále před sebou kvůli omezením zavedeným FOTA.
To, co teď musíme udělat, je opustit bývalé pracovní postupy a zavést nové metody, které maximalizují efektivitu. Toto neplatí pouze pro naše technické oddělení, ale také pro způsob, jakým náš tým funguje - například práce inženýrů s našimi dvěma piloty.
Je to něco, co potřebuje čas. James Key bude mít mnoho úkolů. Jako organizace máme vše potřebné, abychom získali zpět naši bývalou sílu."