Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Barrichello kritizuje Hamiltonovo kličkování

Barrichello kritizuje Hamiltonovo kličkování

"Kdyby seděl vedle mě, seřval bych ho."

Rubens Barrichello se kriticky vyjádřil na adresu Lewise Hamiltona za jeho obrannou jízdu v souboji s renaultem Vitalije Petrova při Velké ceně Malajsie před dvěma týdny.

Hamilton obdržel od ředitelství závodu varování za své kličkování na cílové rovince, kdy se snažil utrhnout větrný "pytel" za svým vozem a zabránit tak útoku za ním jedoucího Petrova.

Zatímco například veterán formule 1 Johnny Herbert, který byl při VC Malajsie přítomen v týmu komisařů, se Hamiltona zastal a nemyslí si, že britský pilot porušil pravidla, Rubens Barrichello je toho názoru, že Hamilton svým kličkováním porušil dohodu mezi jezdci.

"Nemyslím, že je správné to dělat," řekl Barrichello ve čtvrtek. "Když jsem to viděl, byl jsem sám u televize a byl jsem ohledně toho pěkně kritický. Kdyby seděl vedle mě, seřval bych ho, protože tohle se nedělá.

Jsou zde různé argumenty na obranu, že zrychloval a nebylo to v brzdné zóně. Mohli by přijít se spoustou věcí, ale piloti mají úmluvu, jakýsi druh dohody, samozřejmě ústní dohody, nic, co by se podepisovalo, že během obrany své stopy byste měli pouze jednou změnit směr.

Tohle pro mě bylo jak z formule Ford. Nemělo by se to dělat, abych řekl pravdu."

Ani Robertu Kubicovi se jízda Hamiltona nelíbila a podle jeho názoru měl britský pilot dostat penalizaci.

"To, co předvedl, nebylo správné - myslím, že by se mělo něco udělat," řekl Kubica. "Myslím, že podle pravidel měla přijít penalizace.

Po přečtení pravidel mám jasno. Ale po zhlédnutí Malajsie zas tak jasno nemám.

Myslím, že během závodu bylo příliš mnoho změn směrů - a ne pouze od jednoho jezdce. Nemyslím, že byl jediným pilotem, kdo udělal více než jeden pohyb. Je důležité neměnit směr, když jedete bok po boku.

Například ve formuli 3 není žádné pravidlo říkající, že nemůžete kličkovat na rovince. Ve formuli 1 se zdá, že takové je. Nechci ale příliš zacházet do detailů."