Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton frustrován vozem a stavem trati

Hamilton frustrován vozem a stavem trati

Jezdci v Kanadě čelí extrémnímu drolení pneumatik.

Lewis Hamilton je po dnešním druhém volném tréninku na Velkou cenu Kanady značně frustrovaný. Zatímco dopoledne skončil třetí a jeho týmový kolega Jenson Button byl nejrychlejší, odpoledne zajel až sedmý čas a Button dokonce až jedenáctý.

Pořadím totiž zamíchaly veliké problémy s pneumatikami. Jezdcům se je nedařilo dostatečně zahřát a co víc, po několika kolech přišlo nadměrné opotřebovávání, kvůli kterému byly například měkčí gumy už po pár kolech nepoměrně pomalejší.

S těmito problémy jsou pak spjaty také potíže při nastavování vozu, které nebylo možné provést řádně. Kvůli tomu se jezdci trápili i s vyvážením svým formulí.

"Nejsem spokojený s tím, jak tohle odpoledne probíhalo, myslím, že dnes bylo obecně neuvěřitelně těžké na této trati vůbec jezdit," lamentoval Hamilton.

"Je velice těžké dostat pneumatiky do správného rozpoložení, zahřát je, je to tu jak jezdit na ledovém kluzišti. Tak moc to tu klouže.

Je to úplně jiné, než když jsem tu byl naposledy. Přilnavost byla skvělá, trať se stále zlepšovala, ale dnes jsme se samozřejmě trápili.

Na rovinkách se to vůbec nechce rozjet, hrozně to klouže. Jsou oblasti, ve kterých se můžeme zlepšit, teď si nad tím zkrátka musíme sednout a vyjasnit si, kam hodláme vůz pro zítřek posunout.

Je to ale trochu neznámá, protože jsme zkoušeli pár věcí a vůz byl prostě tak špatný, ne-li ještě horší."

Šampion z roku 2008 řekl, že největším problémem je udržet pneumatiky v dobrém stavu, velmi rychle se totiž začnou drolit a ocházejí.

"Na měkčí směsi je to neskutečné," stěžoval si Hamilton. "S tím drolením, které jsem na měkčí sadě měl, jsem musel jet do boxů.

Ale myslím, že to poznala spousta jezdců, asi možná kromě red bullů, takže to bude vážně zajímavé. Myslím, že neuvidíme moc dlouhý první stint na měkčích pneumatikách, to je jasné."

Stejné problémy zaznamenal i Hamiltonův týmový kolega Jenson Button: "Nevím, musíme se na to podívat, protože ráno jsme byli konkurenceschopní, možná jsme jeli s menším množstvím paliva než ostatní, ale..." řekl Button po druhém tréninku.

"Odpoledne jsem se trochu potýkal s vyvážením a nestabilitou při brzdění. V dlouhých jízdách to pak bylo docela obtížné. Pneumatiky nevydrží moc dlouho. Na konci jsem jel s měkkými gumami a těžkým vozem a drolení bylo tak velké, že jsem musel hned do boxů, nasadil jsem tvrdší a byl jsem o dvě až tři sekundy rychlejší, než ostatní auta, která jela na měkčí směsi.

I tak se mi ale pneumatiky drolily. Máme s nimi nějaké problémy, všechny trápí stejná věc, takže v závodě bude docela zajímavé sledovat, jak to půjde se strategiemi."

Obhájce titulu dodal, že nechápe, proč ve druhém tréninku tak rapidně klesla přilnavost, přestože trať byla oproti prvnímu tréninku čistší.

"Dnes odpoledne jsem vlastně ztratil přilnavost, takže hádám, že ostatní šli opačným směrem. Je zvláštní, jak jsem odpoledne ztratil grip, přestože na trati bylo o dost víc gumy, ale na tenhle problém se samozřejmě podíváme."