Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nový kvalifikační formát počínaje Silverstone

Nový kvalifikační formát počínaje Silverstone

Pondělní hlasování Světové rady je jen formalitou.

Světová rada motoristického sportu  bude v pondělí 28. června jednat o změně současného kvalifikačního formátu. Pokud budou navrhované změny schváleny, mohly by vstoupit v platnost již počínaje GP Velké Británie. Jelikož se týmy jednomyslně na změnách shodly, hlasování bude spíš jen formalitou.
 
Letošní dvoukolový kvalifikační systém se stal terčem kritiky. Dlouhé diskuse nakonec vyústily v dohodu šéfů týmů. Změny, kterých bychom se počínaje Grand Prix Velké Británie mohli dočkat, nelze v žádném ohledu považovat za kosmetické.
  • Od jedenáctého závodu letošní sezóny se sobotní tréninky pojedou od 10:00 do 10:45 a od 11:15 do 12:00 místního času.
  • Předkvalifikace byla zrušena.
  • Kvalifikace začíná v sobotu od 14:00 a bude sestávat ze dvou pětadvacetiminutových částí, které bude rozdělovat desetiminutová pauza. Každý jezdec má k dispozici maximálně šest kol v každé části.
  • Pokud by se v průběhu kvalifikace objevila červená vlajka, dostane každý jezdec, který je momentálně na trati, možnost odjet dvě kola navíc. Pilot, který by byl v okamžiku vyvěšení červené vlajky v instalačním kole, dostane možnost odjet jedno kolo navíc.
  • O pozici každého jezdce na startovním roštu rozhodne součet nejrychlejších časů z obou kvalifikačních částí. Pokud jezdec nezajede byť jen v jedné z kvalifikací měřený čas, bude automaticky startovat z chvostu startovního pole.
  • Od okamžiku, kdy vůz během první kvalifikace poprvé protne čáru na výjezdu z boxové uličky, se na něj vztahují podmínky parc fermé. Povoleno je pouze dotankování, výměna pneumatik a nastavení předního křídla. Pokud dojde k poškození vozu a jeho následné opravě, musí být prokázáno, že pro opravu byly použity identické díly. Ty musí být dodatečně schváleny FIA a poškozené díly uschovány pro případnou kontrolu.
  • Vozy mohou být dotankovány kdykoliv před startem závodu na k tomu určeném místě.
  • Jezdci budou do závodu startovat s tou sadou pneumatik, na které zajeli v kterékoliv z kvalifikací nejlepší čas.   
  • Pokud některý z monopostů během první kvalifikace zastaví na trati, bude dopraven do garáže týmu před začátkem druhé kvalifikace za předpokladu, že pilot zajel měřené kolo.