McLaren pojede v Monze bez systému F-duct
Charakter italského okruhu jej činí zbytečným.
McLaren se rozhodl odebrat pro Velkou cenu Itálie ze svého vozu F-duct systém, rychlostní charakter okruhu totiž vyžaduje velmi nízký přítlak a proto nebude třeba dodatečně snižovat účinnost zadního křídla.
Stáj z Wokingu byla strůjcem systému F-duct, který umožňuje jezdci pohybem ruky či nohy poslat dodatečný proud vzduchu na zadní křídlo a tím snížit jeho účinnost, což pomáhá zvýšit maximální rychlost a přitom zachovat dostatek přítlaku pro technické pasáže.
Tento systém brzy začaly kopírovat také ostatní týmy, naposledy Renault, který se chystá přivézt první verzi svého F-duct systému na Velkou cenu Belgie do Spa.
Jenže ačkoliv je Monza okruhem, na kterém se dosahuje nejvyšších maximálních rychlostí v celém kalendáři, činí skutečnost, že tato trať vyžaduje tak nízký přítlak, tento systém zbytečným, zadní křídlo totiž negeneruje dost přítlaku na to, aby mělo smysl jej více snižovat.
Rozhodnutí McLarenu nevézt do Monzy F-duct systém možná přijmou také některé další týmy, klíčové pak bude zaměřit se spíše na speciálně tvarované komponenty vozu, aby vyhovovaly profilu okruhu v Monze.