Na prvním místě je byznys, tvrdí šéf Renaultu Lopez
Zda tým zvolí Räikkönena, je opět jen otázkou financí.
Gerard Lopez, prezident a vlastník týmu Renault F1, se nechal slyšet, že ani zájem Kimiho Räikkönena o závodní kokpit francouzského týmu nezmění fakt, že rozhodnutí o jezdecké sestavě pro příští rok bude postaveno na komerčním hledisku.
Přestože by angažování mistra světa z roku 2007 znamenalo podstatné posílení Renaultu a jeho šancí v boji o mistrovské tituly, Lopez ujišťuje, že se tým nenechá zaslepit vyhlídkou posadit do svého kokpitu hvězdu Räikkönenova formátu.
V rozhovoru pro Autosport uvádí, že bude nutné zvážit, zda je pro tým výhodnější Vitalij Petrov a jeho obchodní potenciál, či mistr světa Räikkönen, který by ale jistě nejezdil zadarmo.
"Je legrační, jak si nyní lidé myslí, že se nám daří dobře a že hned vyměníme piloty," řekl. "Je tu jistý pilot rally, který neměl o Formuli 1 zájem, ale provedl kontakt a má zájem na návratu do F1 - a co je zábavnější, s námi - ale nic není hotové."
Rozhodnutí ohledně druhého jezdce v týmu bude dle Lopeze motivováno finančními faktory - tým prý potřebuje dostatek sponzorských peněz a investic, aby byl schopen v příštím roce útočit na mistrovský titul.
"Je to velmi důležité," odpověděl na dotaz, zda budou rozhodovat finanční faktory. "Jak jsem řekl, využíváme Formuli 1, musíme tlačit náš tým k úspěchům, neboť využíváme tuto platformu k dělání byznysu. Je to otázka image.
Lidé rádi obchodují s vítěznými týmy, jde to ruku v ruce. Kromě mise Erica (Boulliera) a našeho týmu opět vyhrávat závody, je pro nás stále nejdůležitější hledisko to obchodní. A nyní je ještě důležitější, teď, když se nám povedlo sjednotit tým, našli jsme sponzory, přinášíme nové a děláme vše, co je potřeba.
Nyní je ještě důležitější budovat tým a využít tuto platformu z obchodního hlediska. Skutečnost, že uzavíráme stále více a více smluv se společnostmi, které se sem dostaly díky Renault F1, jelikož zajišťujeme i další věci, je myslím pro rok 2011 ještě důležitější než to bylo pro rok letošní. V roce 2010 jsme museli přestavovat. V roce 2011 se můžeme zaměřit na byznys."
Není tajemstvím, že angažmá Petrova pro letošek pomohly právě sponzorské příležitosti, které s sebou do týmu přinášel. Lopez však ujišťuje, že Petrovova sedačka u Renaultu není závislá pouze na penězích.
"Není pravda, že by byl Vitalij platícím jezdcem, to není, avšak rozhodně sponzoři, které s sebou přinesl či kteří následně přišli, jako Lada, jsou velmi dobrými sponzory. Vitalij ale nepřinášel takové množství peněz, jak se říkalo.
Navíc je to dobrý jezdec. Vitalij byl druhý v loňském šampionátu GP2 a mohl ho snadno vyhrát, kdyby ho nepotkalo šest technických selhání. Na vrch k tomu je pilotem, kterým za sebou má 250 milionů rusky mluvících lidí, kteří mu věří, čili bychom byli hloupí, kdybychom předstírali, že je za ním není byznys. Musíme mu však pomoci růst. Je pro nás velmi důležitým elementem, stejně jako Robert (Kubica)."
Lopez vyvrátil spekulace o své vlastní budoucnosti v týmu, v uplynulých týdnech se totiž mluvilo o tom, že by tým mohla opět odkoupit mateřská automobilka Renault, která se svého týmu F1 zbavila v loňském roce.
"O tom nemá vůbec cenu se bavit," řekl. "Máme zájem na tom, aby tým opět vyhrával závody, aby opět vyhrával šampionáty, a snad, pokud vše půjde dobře, tu budeme i za 10 let. Bez ohledu na to, jak často se na toto lidé ptají, nemáme zájem na prodeji týmu. Není to společnost jako každá jiná."