Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Singapur dle McLarenu ukáže karty pro zbytek sezóny

Singapur dle McLarenu ukáže karty pro zbytek sezóny

Na poslední trati s vysokým přítlakem dominoval Red Bull.

Nadcházející Velká cena Singapuru podle McLarenu jasněji ukáže šance jednotlivých týmů pro zbytek sezóny v bojích o mistrovské tituly.

Tým z Wokingu si je dobře vědom, že charakteristika singapurského okruhu vyžadujícího vysoký přítlak letos jeho vozům nesvědčila. Důležité tak z pohledu britského týmu bude aktuální výkonnostní srovnání zejména s Red Bullem, který na těchto tratích dominoval.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) však při minulém závodním víkendu zpřísnila zátěžové testy podlah, které měly zamezit ohýbání předních částí monopostů Ferrari a Red Bull. Právě Singapur však poprvé ukáže, jak celá záležitost hnula s rozložením sil a jak jsou karty rozdány pro zbytek sezóny.

"Velká cena Singapuru bude velmi zajímavým víkendem, neboť nám to dá jasnější obrázek o osudu šampionátu," řekl úřadující šampion Jenson Button.

"Naposledy jsme byli na okruhu s nízkým přítlakem. Na okruh s vysokým přítlakem jsme jeli v Maďarsku na počátku srpna a náš vůz tu nebyl nějak zvlášť konkurenceschopní a možná jsme teď neměli k dispozici zrovna reprezentativní srovnání rychlosti u předních týmů, jelikož jsme byli na dvou vysokorychlostních okruzích.

Avšak, stejně tak se toho od Budapeště hodně změnilo - v neposlední řadě to byly rázné revize pravidel ohledně flexibility karosérie a pak také spousta práce inženýrů v McLaren Technology Centre, kteří pracovali na tom, aby našemu vozu nyní pomalejší okruhy seděli více.

Singapur bude zajímavý pro všechny - nejen, že získáme obrázek o rychlosti Ferrari a Red Bullu, ale rovněž poprvé uvidíme, zda nám všechno to úsilí v posledních dvou měsících pomohlo vrátit se zpět do hry na okruzích s vysokým přítlakem."

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh dodal: "Jde o první závod na pomalé trati s vysokým přítlakem od srpnového Hungaroringu. Taktéž jde o první trať s vysokým přítlakem od doby, kdy FIA zpřísnila regule ohledně flexibilní karosérie, čili pravděpodobně dostaneme mnohem jasnější obraz vzájemné rychlosti vedoucích týmů, po dvou méně reprezentativních závodech v Belgii a Itálii.

Jde o závod, na který se celý tým nesmírně těší, do Singapuru odjíždíme s celou řadou nových nápadů, které chceme vyzkoušet na našich vozech, a jsme pozitivní ohledně šancí, že budeme opět v pozici bojovat o stupně nejvyšší."