McLaren veze do Koreje dvojitou porci novinek
V pátek musí dohnat to, co se nestihlo vyzkoušet v Suzuce.
McLaren jede na Velkou cenu Koreje s velkým očekáváním, jeho vůz bude totiž vybaven pořádnou porcí nových dílů. Tým jednak nasadí nové komponenty, které přicházejí z vývoje, musí ale také zapracovat na součástkách, které se z různých důvodů nestihly otestovat v Suzuce.
To znamená, že stáj z Wokingu bude potřebovat klidný pátek, aby měla dost času na testování. V Suzuce byl její program výrazně omezen kvůli páteční havárii Lewise Hamiltona a následně sobotním lijákům, které zcela znehodnotily závěrečný trénink.
McLaren si ale od série nových dílů slibuje velký krok vpřed, který rozhodně potřebuje. Jeho jezdci Hamilton a Jenson Button mají totiž ze všech pěti kandidátů na zisk letošního titulu nejméně bodů.
Phil Prew, hlavní závodní inženýr McLarenu, potvrdil, že tým veze do Jeongamu jednak nové díly z vývoje, zároveň ale také musí vyzkoušet nové zadní křídlo, které v Suzuce zůstalo ležet.
"Rozhodně s ním v pátek pojedeme, máme to zadní křídlo s sebou," řekl Prew. "Upravili jsme také přední spoiler, takže to jsou dvě velké novinky, které na autě budou k vidění. Navíc máme také pár menších mechanických úprav, které budou také na voze a měly by zlepšit jeho výkonnost.
Určitě v pátek nasadíme to nové zadní křídlo a budeme pokračovat v jeho zkoumání, které bylo v Suzuce tak trochu přibržděno. Už jsme ho pochopili trochu víc a věříme, že se nám ho zde podaří řádně zprovoznit."
Prew potvrdil, že různé události v Suzuce týmu dost zkomplikovaly cestu k dalšímu zlepšení.
"Skutečně, v Suzuce nám ve snaze získat jistotu vypršel čas, takže to nestačilo na to, abychom s tím šli závodit. Dobré klidné páteční tréninky nám zde poskytnou mnohem více času a my věříme, že budeme schopni splnit program a získat tu jistotu.
Naším cílem a touhou je samozřejmě to, abychom s tím mohli závodit s jistotou a dostali z toho takovou výkonnost, jakou si myslíme, že to nabízí."
Nový korejský okruh by podle prvních odhadů měl mclarenům vyhovovat, Prew nicméně tvrdí, že je těžké říci, který z top týmů na tom bude nejlépe.
"Na tom okruhu jsou dlouhé rovinky, na jejichž konci se prudce brzdí, což není nepodobné Kanadě a to by našemu vozu mělo podle mého vyhovovat. Druhý sektor je tak trochu jako Turecko, kde se nám docela dařilo. A pak přijedete do třetího sektoru, což bude typický sektor pro velmi vysoký přítlak, asi tak jako v Maďarsku.
Takže kdybych měl říct, který vůz bych favorizoval, řekl bych, že je to vlastně docela neutrální okruh, který má aspekty, jež budou vyhovovat každému z top týmů. Záleží to zkrátka na tom, jestli se nám povede dostatečně získat na dlouhých rovinkých a v rychlých úsecích, abychom vykompenzovali dlouhé, plynulé zatáčky ke konci okruhu, které nejspíš budou sedět Red Bullu.
Nemyslím si, že by tento okruh seděl pouze jednomu ze tří předních týmů."