Radost i slzy Belgičanů
Enge dojel desátý, Janákův kolega skončil v kačírku.
Německý okruh Sachsenring se stal poprvé dějištěm závodů vozu GT1. Čtvrtého podniku se neúčastnil se svým jediným vozem lucemburský tým DKR Engineering. Řada šrámu, které jejich Corvette C6R utrpěla v Algarve, vyčerpala zásoby dílů. Do závodu v Silverstone by se však měl černý vůz objevit zpět na roštu.
Ačkoliv se z vítězství v dopolední kvalifikaci radovali Hezemans s Catsburgem, museli po penalizaci startovat až ze sedmé příčky. Dopoledne během třetí části zastavili před svojí garáží, což bylo potrestáno odebráním časů dosažených v poslední části kvalifikačního klání. Z prvního místa se tak mohl těšit Pastorelli a Schwager z domácí stáje All-Inkl.com.
Nájezd do první zatáčky se neobešel bez kolizí, podobně jako u doprovodné série, ADAC GT Masters. Nedošlo sice k převrácení vozu anebo zapadnutí do hlubokého kačírku, ale bratrské pošťouchnutí Leclerca z Belgian Racingu do Hennericiho mělo fatální následky pro obě partnerské stáje z Charleroi. Německý pilot Marc VDS se dostal do hodin a neovladatelný vůz trefil druhý žlutý ford. Náraz do levé přední části Nygaardova vozu byl signálem pro vyjetí zpomalovacího vozu.
Traťoví komisaři odklidili oba vozy během tří kol a opakovaný start proběhl již bez potíží. Ani odpoledne se smůla nevyhnula původnímu vítězi kvalifikace, Nicku Catsburgovi. V pátém kole se sice pokusil o útok na Krumma, ale po nevydařeném manévru skončila jeho rudá corvette v kačírku za zatáčkou Castrol Omega.
Přestože nadále vedl Pastorelli, králem na okruhu byl Makowiecki, který se probíjel polem dopředu. V 11. kole provedl úspěšný manévr a předjel nissan německého pilota vnějškem první zatáčky. O kolo později si připsal na své konto další úspěch při předjetí druhého černého Nissanu GT-R, za jehož volantem byl Dumbreck. Francouzský pilot byl při chuti, dotáhl se za Engeho kolegu, Alexe Müllera. Při pokusu o předjetí německého pilota poslal do smyku.
Jakmile bylo možné provést výměnu pilotů, vedoucí trojice zajela ke svým mechanikům. Brilantní zastávka v podání stáje Hexis AMR vynesla stříbrný vůz, nyní pilotovaný Dusseldorpem, do čela závodu. Jako jeden z posledních zamířil do boxů Makowiecki a přestože Dusseldorp zajel nejrychlejší kolo závodu, na stříbrný ford Martina to nestačilo. Hůře dopadl Pastorelli, respektive střídající Schwager, který se propadl až na deváté místo.
Martin odolal počátečnímu tlaku Dusseldorpa a začal si budovat náskok, který v cíli činil necelých sedm vteřin. Za belgickým pilotem však ještě nebylo rozhodnuto. Nejdříve kolega Jiřího Janáka, Max Nillson, nezvládl svůj vůz na výjezdu z levotočivé zatáčky a v oblacích kouře z rozvířeného kačírku narazil do bariéry. V 33. kole dostal hodiny Clairay.
Schwager se chtěl blýsknout před domácím publikem a v souboji o šestou příčku zdolal Hohenadela. Podobně úspěšný byl při pokusu o předjetí pátého Westbrooka v 41. kole. Jenže přišel výjezd do kačírku a Schwager o obě získané pozice ztratil.
V déle trvajícím souboji o třetí místo byl nakonec úspěšný Mücke, který zdolal Hughese. Na čele protnul po ujetí 43. kol suverénně vedoucí Martin.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Martin/F.Makowiecki | Marc VDS Racing Team |
1:00:22.375
|
2.
|
S.Dusseldorp/C.Piccione | Hexis AMR |
+ 6.683
|
3.
|
S.Mücke/D.Turner | Young Driver AMR |
+ 20.166
|
4.
|
W.Hughes/E.Bernoldi | Sumo Power GT |
+ 24.041
|
5.
|
C.Hohenadel/A.Piccini | Hexis AMR |
+ 33.083
|
6.
|
R.Westbrook/P.Dumbreck | JR Motorsports |
+ 34.907
|
7.
|
D.Schwager/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 38.325
|
8.
|
D.Brabham/J.Campbell-Walter | Sumo Power GT |
+ 39.397
|
9.
|
M.Winkelhock/M.Basseng | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 39.844
|
10.
|
T.Enge/A.Müller | Young Driver AMR |
+ 40.376
|
11.
|
L.Luhr/M.Krumm | JR Motorsports |
+ 48.863
|
12.
|
K.Wendlinger/P.Kox | Swiss Racing Team |
+ 48.991
|
13.
|
Y.Clairay /A.Leclerc | Belgian Racing |
+ 51.058
|
14.
|
M.Nilsson/J.Janák | Swiss Racing Team |
+ 18 kol
|
15.
|
M.Hezemans/N.Catsburg | Exim Bank Team China |
+ 39 kol
|
Změny v sestavách.
Makowiecki se po minulé nepřítomnosti z důvodu účasti v závodě 1 000 km ve Spa opět vrátil do kokpitu Fordu GT stáje Marc VDS. Francouz Yann Clairay, který jej v Algarve zastupoval, našel místo ve spřízněné stáji Belgian Racing. Nahradil zde českého pilota Martina Matzkeho, který byl v belgickém týmu nespokojen (více Zde).
Letos se poprvé svezl ve voze GT1 Warren Hughes. Britský pilot není pro fanoušky GT1 neznámým jménem, protože minulý rok absolvoval celou sezonu právě v týmu Sumo Power GT. Usedne opět do kokpitu Nissanu GT-R. Rodák z Newcastlu začínal ve formulových šampionátech, ale od roku 1996 se pohybuje také v závodech cestovních vozů. Na počátku tohoto století poprvé závodil v gétéčkách, působení v britském šampionátu si zpestřoval občasnými účastmi v 24 hodin v Le Mans.