Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Radost i slzy Belgičanů

Radost i slzy Belgičanů

Enge dojel desátý, Janákův kolega skončil v kačírku.

Německý okruh Sachsenring se stal poprvé dějištěm závodů vozu GT1. Čtvrtého podniku se neúčastnil se svým jediným vozem lucemburský tým DKR Engineering. Řada šrámu, které jejich Corvette C6R utrpěla v Algarve, vyčerpala zásoby dílů. Do závodu v Silverstone by se však měl černý vůz objevit zpět na roštu.

Ačkoliv se z vítězství v dopolední kvalifikaci radovali Hezemans s Catsburgem, museli po penalizaci startovat až ze sedmé příčky. Dopoledne během třetí části zastavili před svojí garáží, což bylo potrestáno odebráním časů dosažených v poslední části kvalifikačního klání. Z prvního místa se tak mohl těšit Pastorelli a Schwager z domácí stáje All-Inkl.com.

Nájezd do první zatáčky se neobešel bez kolizí, podobně jako u doprovodné série, ADAC GT Masters. Nedošlo sice k převrácení vozu anebo zapadnutí do hlubokého kačírku, ale bratrské pošťouchnutí Leclerca z Belgian Racingu do Hennericiho mělo fatální následky pro obě partnerské stáje z Charleroi. Německý pilot Marc VDS se dostal do hodin a neovladatelný vůz trefil druhý žlutý ford. Náraz do levé přední části Nygaardova vozu byl signálem pro vyjetí zpomalovacího vozu.

Traťoví komisaři odklidili oba vozy během tří kol a opakovaný start proběhl již bez potíží. Ani odpoledne se smůla nevyhnula původnímu vítězi kvalifikace, Nicku Catsburgovi. V pátém kole se sice pokusil o útok na Krumma, ale po nevydařeném manévru skončila jeho rudá corvette v kačírku za zatáčkou Castrol Omega.

Přestože nadále vedl Pastorelli, králem na okruhu byl Makowiecki, který se probíjel polem dopředu. V 11. kole provedl úspěšný manévr a předjel nissan německého pilota vnějškem první zatáčky. O kolo později si připsal na své konto další úspěch při předjetí druhého černého Nissanu GT-R, za jehož volantem byl Dumbreck. Francouzský pilot byl při chuti, dotáhl se za Engeho kolegu, Alexe Müllera. Při pokusu o předjetí německého pilota poslal do smyku.

Jakmile bylo možné provést výměnu pilotů, vedoucí trojice zajela ke svým mechanikům. Brilantní zastávka v podání stáje Hexis AMR vynesla stříbrný vůz, nyní pilotovaný Dusseldorpem, do čela závodu. Jako jeden z posledních zamířil do boxů Makowiecki a přestože Dusseldorp zajel nejrychlejší kolo závodu, na stříbrný ford Martina to nestačilo. Hůře dopadl Pastorelli, respektive střídající Schwager, který se propadl až na deváté místo.

Martin odolal počátečnímu tlaku Dusseldorpa a začal si budovat náskok, který v cíli činil necelých sedm vteřin. Za belgickým pilotem však ještě nebylo rozhodnuto. Nejdříve kolega Jiřího Janáka, Max Nillson, nezvládl svůj vůz na výjezdu z levotočivé zatáčky a v oblacích kouře z rozvířeného kačírku narazil do bariéry. V 33. kole dostal hodiny Clairay.

Schwager se chtěl blýsknout před domácím publikem a v souboji o šestou příčku zdolal Hohenadela. Podobně úspěšný byl při pokusu o předjetí pátého Westbrooka v 41. kole. Jenže přišel výjezd do kačírku a Schwager o obě získané pozice ztratil.

V déle trvajícím souboji o třetí místo byl nakonec úspěšný Mücke, který zdolal Hughese. Na čele protnul po ujetí 43. kol suverénně vedoucí Martin.

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 M.Martin/F.Makowiecki  Marc VDS Racing Team
1:00:22.375 
2. 
 S.Dusseldorp/C.Piccione  Hexis AMR
+ 6.683 
3. 
 S.Mücke/D.Turner  Young Driver AMR
+ 20.166 
4. 
 W.Hughes/E.Bernoldi  Sumo Power GT
+ 24.041 
5. 
 C.Hohenadel/A.Piccini  Hexis AMR
+ 33.083 
6. 
 R.Westbrook/P.Dumbreck  JR Motorsports
+ 34.907 
7. 
 D.Schwager/N.Pastorelli  All-Inkl.com Münnich MS
+ 38.325 
8. 
 D.Brabham/J.Campbell-Walter  Sumo Power GT
+ 39.397 
9. 
 M.Winkelhock/M.Basseng  All-Inkl.com Münnich MS
+ 39.844 
10. 
 T.Enge/A.Müller  Young Driver AMR
+ 40.376 
11. 
 L.Luhr/M.Krumm  JR Motorsports
+ 48.863 
12. 
 K.Wendlinger/P.Kox  Swiss Racing Team
+ 48.991 
13. 
 Y.Clairay /A.Leclerc  Belgian Racing
+ 51.058 
14. 
 M.Nilsson/J.Janák  Swiss Racing Team
+ 18 kol 
15. 
 M.Hezemans/N.Catsburg  Exim Bank Team China
+ 39 kol 

Změny v sestavách.

Makowiecki se po minulé nepřítomnosti z důvodu účasti v závodě 1 000 km ve Spa opět vrátil do kokpitu Fordu GT stáje Marc VDS. Francouz Yann Clairay, který jej v Algarve zastupoval, našel místo ve spřízněné stáji Belgian Racing. Nahradil zde českého pilota Martina Matzkeho, který byl v belgickém týmu nespokojen (více Zde).

Letos se poprvé svezl ve voze GT1 Warren Hughes. Britský pilot není pro fanoušky GT1 neznámým jménem, protože minulý rok absolvoval celou sezonu právě v týmu Sumo Power GT. Usedne opět do kokpitu Nissanu GT-R. Rodák z Newcastlu začínal ve formulových šampionátech, ale od roku 1996 se pohybuje také v závodech cestovních vozů. Na počátku tohoto století poprvé závodil v gétéčkách, působení v britském šampionátu si zpestřoval občasnými účastmi v 24 hodin v Le Mans.