Dnes má být oznámen kalendář série IRL pro rok 2005
Poprvé se očekává zařazení závodů na přírodních okruzích
Podle zpráv, které se objevily při nedělním závodě IRL v Michiganu, by dnes měl být oznámen nástin kalendáře série IRL pro rok 2005. Vzhledem k možné účasti Tomáše Engeho bude jistě zajímavé, zda se v kalendáři objeví rovněž závody konané na přírodních okruzích, popřípadě závody na prozatímních městských okruzích.
Vedení IRL se od letošní zimní přestávky netají záměrem zařadit do programu série i přírodní okruhy. Poprvé se o to IRL pokusilo v rámci soudní likvidace majetku zkrachovalé organizace CART, ale neuspělo. Poté se vedení IRL pokusilo "přetáhnout" na svou stranu některé z okruhů, na kterých jezdí série Champ Cars, ale dosud ani v jednom případě se to nepodařilo. V posledních týdnech se v této souvislosti hodně hovořilo o dráze PIR v Portlandu. Portlandští radní dokonce vyzvali pod tlakem médií a zřejmě i vedení IRL zástupce obou sérií, aby předložili své konkurenční návrhy na uspořádání závodů na PIR v příštích letech s tím, že město vybere finančně výhodnější nabídku. Vedení CCWS (organizátor Champ Cars) se k této nabídce odmítlo vyjádřit, nebo lépe řečeno odmítlo přispět na pořádání závodu větší částkou než letos (již letošní závod Champ Cars se na PIR jel v režii CCWS). Portlandu tak hrozí, že po dlouhých letech zůstanou fanoušci monopostů v Oregonu a okolí bez závodu některé z vrcholových formulových sérií, neboť podle zákulisních informací není PIR ani na soupisce závodů IRL pro rok 2005.
Všeobecně se očekává, že pokud se závody na klasických přírodních tratích v kalendáři IRL objeví, půjde o závody na okruzích ve Watkins Glen (místo konání GP USA v šedesátých a na počátku sedmdesátých let 20. století) a v Sears Point. V úvahu přichází i trať Mid-Ohio v Lexingtonu, kde ještě v loňském roce závodily vozy Champ Cars a hovoří se dokonce i o městském okruhu v St. Petersburgu na Floridě.
Celý přechod IRL na přírodní okruhy totiž z technického hlediska není jednoduchá záležitost a nemají-li být vozy IRL na těchto okruzích pomalejší než například monoposty série Toyota Atlantic, budou muset týmy i výrobci motorů a podvozků do změn investovat nemalé částky.