Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dnes má být oznámen kalendář série IRL pro rok 2005

Dnes má být oznámen kalendář série IRL pro rok 2005

Poprvé se očekává zařazení závodů na přírodních okruzích

Podle zpráv, které se objevily při nedělním závodě IRL v Michiganu, by dnes měl být oznámen nástin kalendáře série IRL pro rok 2005. Vzhledem k možné účasti Tomáše Engeho bude jistě zajímavé, zda se v kalendáři objeví rovněž závody konané na přírodních okruzích, popřípadě závody na prozatímních městských okruzích.

Vedení IRL se od letošní zimní přestávky netají záměrem zařadit do programu série i přírodní okruhy. Poprvé se o to IRL pokusilo v rámci soudní likvidace majetku zkrachovalé organizace CART, ale neuspělo. Poté se vedení IRL pokusilo "přetáhnout" na svou stranu některé z okruhů, na kterých jezdí série Champ Cars, ale dosud ani v jednom případě se to nepodařilo. V posledních týdnech se v této souvislosti hodně hovořilo o dráze PIR v Portlandu. Portlandští radní dokonce vyzvali pod tlakem médií a zřejmě i vedení IRL zástupce obou sérií, aby předložili své konkurenční návrhy na uspořádání závodů na PIR v příštích letech s tím, že město vybere finančně výhodnější nabídku. Vedení CCWS (organizátor Champ Cars) se k této nabídce odmítlo vyjádřit, nebo lépe řečeno odmítlo přispět na pořádání závodu větší částkou než letos (již letošní závod Champ Cars se na PIR jel v režii CCWS). Portlandu tak hrozí, že po dlouhých letech zůstanou fanoušci monopostů v Oregonu a okolí bez závodu některé z vrcholových formulových sérií, neboť podle zákulisních informací není PIR ani na soupisce závodů IRL pro rok 2005.

Všeobecně se očekává, že pokud se závody na klasických přírodních tratích v kalendáři IRL objeví, půjde o závody na okruzích ve Watkins Glen (místo konání GP USA v šedesátých a na počátku sedmdesátých let 20. století) a v Sears Point. V úvahu přichází i trať Mid-Ohio v Lexingtonu, kde ještě v loňském roce závodily vozy Champ Cars a hovoří se dokonce i o městském okruhu v St. Petersburgu na Floridě.

Celý přechod IRL na přírodní okruhy totiž z technického hlediska není jednoduchá záležitost a nemají-li být vozy IRL na těchto okruzích pomalejší než například monoposty  série Toyota Atlantic, budou muset týmy i výrobci motorů a podvozků do změn investovat nemalé částky.