McLaren představil svůj vůz pro rok 2012
S MP4-27 chce stáj z Wokingu zaútočit na oba tituly.
McLaren dnes odhalil svůj MP4-27, nový monopost, se kterým chce v letošní sezóně Formule 1 zaútočit na oba mistrovské tituly.
Stáj z Wokingu loni obsadila druhé místo v Poháru konstruktérů a její jezdci Jenson Button a Lewis Hamilton posbírali celkem šest vítězství, přesto však nebyli schopni výrazněji ohrozit Sebastiana Vettela a tým Red Bull na cestě za celkovým vítězstvím v obou šampionátech.
S novým MP4-27 se však McLaren chce vrátit do role vážného soupeře a ukončit hegemonii Red Bullu, který v posledních dvou letech vyhrál jak mezi jezdci, tak mezi týmy.
"Jsem velice nadšený," řekl dnes při představení nového monopostu Jenson Button. "Tohle je moment, kdy je vidět, jak tvrdě jsme všichni pracovali. Je to velice vzrušující den.
Od té doby, co jsme v roce 2011 přestali závodit, tihle kluci naplno pracovali na zlepšování auta v simulátoru, co to jen šlo, a já se těším, až v něm v Jerezu vyjedu.
Jsem si jistý, že budou všichni napjatí, až začneme testovat a já se nemohu dočkat, až skočím do vozu."
Lewis Hamilton dodal: "Myslím, že je fantastický. Je skvělé být tady po skvělé zimě. Vidět tvrdou práci vloženou do stavby tohoto auta je inspirující. Tohle auto vypadá nejpropracovaněji ve srovnání s našimi vozy z poslední doby, takže se těšíme, až se s ním vrátíme na trať."
Ačkoliv je patrné, že letošní model McLarenu je evolucí loňského monopostu, tým tvrdí, že jeho šasi bylo výrazně upraveno, přičemž všechny systémy byly inovovány nebo kompletně přepracovány.
Po představení nového vozu týmu Caterham, který zaujal velice vysokým nosem, však nový mclaren odporuje předpokladům, že se bude jednat o letošní trend vzhledem k novým pravidlům. McLaren se totiž vydal opačnou cestou, když špici svého vozu proti loňskému modelu ještě o něco snížil.
Velmi patrnou změnou je také konvenčnější řešení bočnic, McLaren u letošního vozu upustil od radikálně tvarovaných bočnic, z čelního pohledu připomínající písmeno U. Techničtí představitelé McLarenu totiž prozradili, že vzhledem k velké úpravě zadní části vozu spojené se zákazem foukaných difuzorů tento tvar bočnic již neposkytuje takovou výhodu.