Piastri poprvé v životě na pole position

VC Číny – kvalifikace
McLaren po sprintu zapracoval na svých vozech a přineslo to ovoce. Piastri dosáhl poprvé v životě na pole position. Norris se musel po nepovedeném druhém pokusu spokojit se třetím místem. Mezi oba jezdce Mercedesu se vklínil Russell. Verstappen skončil čtvrtý, Hamilton pátý. Lawson opět zajel nejhorší čas.
Úvodní dvě části kvalifikace patřily Norrisovi, v rozhodujícím třetím segmentu ale udeřil Piastri. Australan byl nejrychlejší už při prvních pokusech, po kterých vedl o 90 tisícin před Norrisem. Po návratu na trať navíc dokázal zrychlit z 1:30,703 na 1:30,641, kdežto Norrisovi se jeho snažení nevydařilo a raději zajel do boxů. Na poslední chvíli ještě Piastriho vystrašil Russell, ten byl ale nakonec o 82 tisícin pomalejší. K překonání Norrise to přesto stačilo.
Ačkoli Norris nemohl být se svým závěrečným pokusem příliš spokojen, svého nejbližšího pronásledovatele v průběžném pořadí šampionátu Verstappena porazil. Nizozemec zaznamenal čtvrté místo a zítra se tak postaví do druhé řady společně s Norrisem. Ferrari zažilo po Hamiltonově vítězství ve sprintu ústup ze slávy. Sedminásobný šampion tentokrát zajel pátý čas a Leclerc skončil šestý.
V dobrém světle se opět předvedli u Racing Bulls. Oba jezdci stáje se totiž probojovali do třetí části. Nováček Hadjar skončil sedmý a dokonce porazil Antonelliho s Mercedesem, Cunoda obsadil devátou pozici.
Další zklamání zažil Sainz, ale především také Lawson. Španěl byl vyřazen už ve druhé části, kde skončil na 15. místě. Jeho týmový kolega Albon se přitom probojoval do nejlepší desítky. U Lawsona to ale bylo ještě horší. Novozélanďan totiž zopakoval fiasko ze sprintové kvalifikace a opět se umístil na poslední 20. pozici. U Red Bullu momentálně asi přemýšlejí o tom, zdali byl Pérezův vyhazov skutečně nutný…
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,591 | 1:31,200 | 1:30,641 | 20 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,295 | 1:31,307 | 1:30,723 | 22 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,983 | 1:30,787 | 1:30,793 | 17 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,424 | 1:31,142 | 1:30,817 | 15 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,690 | 1:31,501 | 1:30,927 | 21 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,579 | 1:31,450 | 1:31,021 | 21 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,162 | 1:31,253 | 1:31,079 | 20 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,676 | 1:31,590 | 1:31,103 | 22 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,238 | 1:31,260 | 1:31,638 | 19 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,503 | 1:31,595 | 1:31,706 | 20 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,876 | 1:31,625 | 15 | |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,921 | 1:31,632 | 15 | |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,719 | 1:31,688 | 15 | |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,923 | 1:31,773 | 15 | |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,628 | 1:31,840 | 15 | |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:31,992 | 9 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,018 | 8 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:32,092 | 8 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,141 | 9 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:32,174 | 8 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren