Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Účastníci MS GT 2012: 4. díl

Účastníci MS GT 2012: 4. díl

AF Corse.

Zprávy o možné účasti italské stáje se začaly objevovat na podzim. Důvodem byla možnost pouze jedné značky zastoupené ve startovním poli a zvěsti o rozhodnutí původního zájemce Vita4One Racing o změně vozů z Ferrari na BMW. Tím se otevřel prostor pro stáj úzce spojenou s italským výrobcem. V lednu vedoucí týmu z Piacenzy oznámil rozsáhlé plány pro letošní sezonu, MS GT však mezi nimi chybělo. Nejprve 8. února Ratel ohlásil účast vozů Ferrari v šampionátu, o dva týdny později AF Corse potvrdil provozování dvou vozů Ferrari 458.

Zakladatelem je bývalý italský závodník Amato Ferrari, jehož příjmení nemá spojitost s rodinou Enza Ferrari ani s jeho podnikem. Již v 28 letech ukončil po třináct let trvající kariéře v roli pilota a v roce 1995 zakládá tým. Působil v šampionátu italských cestovních vozů. V roce 1999 podle svého iniciálu přejmenoval stáj na AF Corse. V závodech sportovních vozů začínal v letech 2003 v sérii vozů Maserati. O rok později se podílel na vývoji typu MC12 a jeho nasazení v závodech FIA GT.

FIA GT, Brno 2008

Foto: Martin Ševčík 

V tomto šampionátu posléze zastupoval Ferrari s vozem F430 ve třídě GT2. Výsledkem byly čtyři týmové tituly (2006-2009) a stejný počet šampiónů. V roce 2006 jím byl Jaime Melo, poté Dirk Müller a o rok později Giammaria Bruni. V roce 2007 a 2008 byl úspěšný Toni Vilander.

Po konci kategorie GT2 v šampionátech společnosti SRO se přesunul do LMS anebo International GT Open. Stáj loni úspěšně působila nejen v těchto mistrovstvích, ale také v ILMC, ME GT3 a řadě dalších sérií a vytrvalostních závodů. Letos je záběr podobný, novinkou je účast v MS GT. Vzhledem k rozsáhlým aktivitám je tým úzce svázán i s dalšími stájemi, např. Pecom Racing anebo AT Racing.

Stáj sídlí od roku 2002 v Piacenze, městě ležícím v severní části Itálie 60 km jihovýchodně od Milána. Zázemí zabírá plochu 10 000 m2, přičemž 7 000 m2 je krytých. Na chodu společnosti se podílí 35 stálých zaměstnanců a šest desítek pracovníků na částečný úvazek.

Majitel stáje Amato Ferrari svěřil roli týmového vedoucího do rukou Giorgio Piccola. Ten má bohaté zkušenosti s vedoucími funkcemi v motorsportu již od roku 1983. Působil především ve formulových týmech, mj. i v A1 GP.

První dvojice byla uvedena spolu se zprávou o účasti stáje v MS 22. února. O týden později doplnil tým náš zástupce Filip Salaquarda. Posledním jezdcem, který tým doplnil byl na konci března Toni Vilander.

Posádka vozu č. 3: Filip Salaquarda  /Toni Vilander

Pražský rodák začínal v roce 2000 v závodech cestovních vozů odkud po dvou letech přestoupil do formulových mistrovství. Nejdále se zde dostal do A1 GP anebo formulové Superleague. V roce 2009 skončil s Janišem a Koxem druhý v LMS ve třídě GT1 ve Spa.

Do vozu GT znovu usedl v druhé polovině loňského roku. Dvakrát jel s Ferrari 458 ve stáji Vita4One v BES. V Magny-Cours s Matzkem a Bartelsem skončili těsně pod stupni vítězů. V závěrečném závodě na okruhu Silverstone s Iacomellim a Petrobellim vystoupali na bronzový stupínek. K tomu přidal stříbro ze Zandvoortu během vystoupení v GT3. Kolegou byl tentokráte Michael Lyons, týmem Scuderia Vittoria, pouze typ vozu byl shodný.

Finský jezdec se do roku 2005 pohyboval ve formulových sériích. Nejdále se dostal do GP2. Souběžně zkusil závodit v italském šampionátu GT. V roce 2006 podstoupil ve FIA GT své první závody v této sérii, následně v roce 2007 a 2008 v týmu AF Corse vybojoval jezdecký titul ve třídě GT2. Třikrát zkoušel štěstí i v Le Mans, nejlépe skončil loni druhý ve třídě LM GTE Pro (GT2).

Posádka vozu č. 4: Francesco Castellacci  /Enzo Ide  

Římský rodák začínal v roce 2005 ve formulových šampionátech. Od roku 2010 se účastnil i závodů vozů Porsche anebo italských GT. Loni se po přesunu do GT3 stal s Federicem Leo mistrem této série. Jako rychlejší z vítězné dvojice obdržel od Michelinu 150 000 euro a měl by být vybaven i čtyřiceti sadami pneumatik pro usnadnění účasti ve světovém mistrovství.

Jeho kolega z belgického Tieldu byl loni celkově třetí v hodnocení jezdců ME GT3.

Ferrari 458 GT3, detaily

Foto: Tomáš Krejčík 

Tým nasadí do světového šampionátu Ferrari 458 Italia. (více o voze Zde).

Web: www.afcorse.it

Zdroj: AF Corse, GT3, ISR, Giorgio Picollo, Wikipedia, Formule