Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ideální kvalifikační formát podle šéfů stájí

Ideální kvalifikační formát podle šéfů stájí

Všichni se shodují, že jde hlavně o diváky.

Dokonalý kvalifikační formát se zdá být něčím, na co má každý v paddocku F1 svůj vlastní názor. A proto nalézt kompromis, který by uspokojil každého – velké týmy, malé týmy, sponzory i diváky – je značně nelehké. Jak by se tedy s řešením ‚neřešitelného‘ vypořádali šéfové týmů? Zde máte jejich odpovědi na položenou otázku:
 
Flavio Briatore, Renault: "Není možné vytvořit něco pro všechny. Nakonec se stejně najdou tací, kterým to vyhovovat nebude. Podle mého názoru by nejlepší volbou bylo ´tajné hlasování´ [spíše jde o náhodné proházení prvních deseti jezdců z kvalifikace], protože by to dalo deseti nejrychlejším pilotům možnost postavit se v neděli na lepší [horší] místo na startovním roštu. Menší týmy by poškozeny nebyly, protože když byste se kvalifikovali 11. tak byste 11. zůstali. Pro diváky by to bylo skvělé, poněvadž to není tak jednoznačné jako nyní. Postavení na startu by se rozhodovalo hodinu před startem a to by bylo fantastické."
 
Paul Stoddart, Minardi: "Byl bych pro řešení přednesené Tonym Purnellem [Jaguar], podle kterého by se v pátek jelo na základě náhodného pořadí, což by páteční kvalifikaci dalo skutečný význam, a v sobotu by se vyjíždělo v pořadí opačném. Pro diváky by to bylo dobré. Nesmíme zapomínat, že bez diváků by něco jako Formule 1 neexistovalo. Podpořilo by to malé týmy z hlediska mediální publicity a dokonce bylo možné vidět Minardi na pole position. Bylo by spravedlivé, kdyby to fungovalo na principu loterie a nebylo vše podle toho, jakou sumu můžete utratit."
 
David Richards, BAR: "Musíme projednat mnoho variant. V současné situaci, bych jezdce asi volil náhodně. Udělalo by to neuvěřitelný závod. Asi ne tak neuvěřitelnou kvalifikaci, ale konec konců jsme tu všichni kvůli závodům."
 
David Pitchforth, Jaguar: "Návrh, který byl na začátku tohoto roku předložen a který měl měnit kvalifikaci už od Silverstone, byl mým oblíbeným, protože vše mohl učinit opět vzrušujícím. Byl by dobrý pro všechny týmy, ačkoli si dokáži představit, že některý z menších týmů by s ním spokojen nebyl. Byli jsme blízko proveditelnému řešení, a myslím, že bychom se měli více snažit tento problém vyřešit, abychom pomohli sportu."
 
Frank Williams, Williams: "Systém který máme není pro diváka uspokojivý. To je důvod, proč ho musíme změnit. Něco jako perfektní kvalifikace, se kterou by všichni souhlasili, neexistuje. Bernieho návrh, který předložil přede dvěma měsíci, schválen nebyl, ale své klady měl. Možná bychom se měli vrátit ke schématu, který tu byl před několika lety. Byl dobrý, ale náročný na motory. To je důvod, proč jsme od něj upustili."
 
Tsutomu Tomita, Toyota: "Toyota je ochotná podpořit změny v kvalifikaci, které zlepší celkový pohled na Formuli1 pro fanoušky, televizní diváky i sponzory. Věříme, že bychom se měli snažit přáním zákazníka přiblížit. Ovšem žádný výzkum o tom, co by přesně diváci v kvalifikaci Formule 1 chtěli vidět, nemáme. Spíše, něž se jen spoléhat na spoustu různých názorů z paddocku, by měl být  ze stany FIA veden oficiální průzkum. Takový průzkum by měl být pořízen dříve, než padnou nějaká rozhodnutí ohledně kvalifikačního formátu."
 
Jean Todt, Ferrari: "Musíte se zeptat mého tiskového mluvčího."
 
Eddie Jordan, Jordan: "Je obtížné učinit všechny spokojenými. Za poslední tři roky jsme měli tři kvalifikační systémy a stále není nikdo spokojený. Problém je v tom, že vyhovět jen menším týmům a ne velkým týmům, fanouškům nebo sponzorům je nemožné. Sponzoři chtějí být viditelní, takže musíme mezi všemi zájmy najít kompromis. A jen doufejme, že to bude brzo."