Ve druhém závodě vítězí hostující Tincknell
Euroserie F3, Norisring - 2. závod
Harry Tincknell vyhrál druhý závod Euroserie Formule 3 na německém Norisringu, přestože jako hostující závodník z britské F3 startuje na městském okruhu v Norimberku vůbec poprvé.
Tincknell se díky osmému místu z prvního závodu dostal na pole position. Nic na tom nezměnilo ani vyloučení vítěze prvního závodu Daniela Juncadelly, pořadí ostatních závodníků totiž změněno nebylo.
Brit po startu udržel první pozici, zatímco za jeho záda se postupně probíjel Felix Serralles. Portoričan, rovněž příchozí z britské F3, si postupně poradil s regulérními piloty Euroserie Pascalem Wehrleinem a Felixem Rosenqvistem, který dokonce na výjezdu z šikany Schöller-S trefil zeď, naštěstí však bez následků.
Serralles se pak Tincknellovi přiblížil až na zadní křídlo, oba vozy však jely tak vyrovnaně, že k žádné větší akci nedošlo. Tincknell si tak dojel pro své druhé vítězství v Euroserii F3. Serralles vybojoval druhé místo, cílem přitom projel 0,419 sekundy za svým soupeřem.
Pascal Wehrlein vybojoval poslední místo na stupních vítězů a první pozici mezi jezdci Euroserie, když ustál tlak Svena Müllera a následně předjel Willa Bullera i týmového kolegu Rosenqvista. Švéd skončil čtvrtý, Brit pátý.
Na šesté příčce proťal cílovou pásku Tom Blomqvist, první desítku doplnili čtyři hostující jezdci: Jack Harvey, Pietro Fantin, Alex Lynn a Hannes van Asseldonk.
Daniel Juncadella startoval kvůli diskvalifikaci z prvního závodu až z poslední příčky, svou stíhací jízdu však dovedl na jedenácté místo, přičemž mezi piloty evropské F3 skončil čtvrtý.
Vzhledem ke skutečnosti, že hosté nemají nárok na body do Euroserie F3, bodovali i dvanáctý Sandro Zeller, třináctý Michael Lewis a sedmnáctý Raffaele Marciello.
V průběžném pořadí nadále vede Juncadella, na druhé místo se však dostal Will Buller, který je nyní bod před třetím Marciellem.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
H.Tincknell (G) | Carlin |
20:10.193
|
2.
|
F.Serralles (G) | Fortec Motorsport |
+ 0.419
|
3.
|
P.Wehrlein | Mücke Motorsport |
+ 2.102
|
4.
|
F.Rosenqvist | Mücke Motorsport |
+ 4.715
|
5.
|
W.Buller | Carlin |
+ 4.840
|
6.
|
T.Blomqvist | ma-con Motorsport |
+ 5.049
|
7.
|
J.Harvey (G) | Carlin |
+ 7.098
|
8.
|
P.Fantin (G) | Carlin |
+ 8.522
|
9.
|
A.Lynn (G) | Fortec Motorsport |
+ 9.059
|
10.
|
H.van Asseldonk (G) | Fortec Motorsport |
+ 13.053
|
11.
|
D.Juncadella | Prema Powerteam |
+ 14.037
|
12.
|
S.Zeller | Jo Zeller Racing |
+ 15.460
|
13.
|
M.Lewis | Prema Powerteam |
+ 16.926
|
14.
|
J.Jaafar (G) | Carlin |
+ 16.938
|
15.
|
G.Uhrhane (G) | Double R Racing |
+ 18.904
|
16.
|
L.F.Derani (G) | Fortec Motorsport |
+ 19.895
|
17.
|
R.Marciello | Prema Powerteam |
+ 20.496
|
18.
|
L.Sá Silva | Angola Racing Team |
+ 22.182
|
19.
|
A.Roda | Jo Zeller Racing |
+ 22.425
|
20.
|
L.Wolf | URD Rennsport |
+ 22.843
|
21.
|
P.Ellis | GU Racing |
+ 38.530
|
22.
|
R.Goddard (G) | T-Sport |
+ 40.608
|
23.
|
D.Padayachee (G) | Double R Racing |
+ 51.078
|
24.
|
N.McBride (G) | Threebond with T-Sport |
+ 1 kolo
|
25.
|
C.Sainz jr. | Carlin |
+ 4 kola
|
|
S.Müller | Prema Powerteam |
+ 16 kol
|
|
F.Ilyas (G) | Double R Racing |
+ 21 kol
|
|
E.Bernstoff | ma-con Motorsport |
+ 22 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: William Buller (Carlin) - 49.250
G - hostující jezdec, nemá nárok na body, bodová klasifikace se přesouvá na prvního následujícího nehostujícího jezdce
Průběžné pořadí po jedenácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
D.Juncadella | Prema Powerteam |
113
|
2.
|
W.Buller | Carlin |
105
|
3.
|
R.Marciello | Prema Powerteam |
104
|
4.
|
P.Wehrlein | Mücke Motorsport |
92
|
5.
|
C.Sainz jr. | Carlin |
82
|
6.
|
S.Müller | Prema Powerteam |
79
|
7.
|
F.Rosenqvist | Mücke Motorsport |
74
|
8.
|
M.Lewis | Prema Powerteam |
69
|
9.
|
T.Blomqvist | ma-con Motorsport |
61
|
10.
|
E.Bernstoff | ma-con Motorsport |
26
|
11.
|
S.Zeller | Jo Zeller Racing |
17
|
12.
|
L.Wolf | URD Rennsport |
9
|
13.
|
A.Roda | Jo Zeller Racing |
4
|
14.
|
L.Sá Silva | Angola Racing Team |
3
|
Bodovací systém Euroserie F3:
První závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1,
Druhý závod: 10-8-6-5-4-3-2-1,
Třetí závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1