Deštěm ukončený třetí závod na Norisringu vyhrál Marciello
Euroserie F3, Norisring - 3. závod
Raffaele Marciello vyhrál třetí závod Euroserie Formule 3 na Norisringu, který musel být předčasně ukončen kvůli silnému dešti a bouřce. Stupně vítězů doplnili Daniel Juncadella a Felix Serralles.
Po pátečním a sobotním úmorném vedru čekal v neděli na jezdce hustý déšť a bouřka. Závod Euroserie F3 tak musel být odstartován za safety carem.
Když bylo pole vypuštěno ze řetězu zelenými vlajkami, přiblížil se Marciello z pole position startujícími Pascalu Wehrleinovi a úspěšně na něj zaútočil v nájezdu do první zatáčky. Jak se o pár sekund později ukázalo, předjetí mu zachránilo závod.
Na třetím místě jedoucí Will Buller totiž ve stejný moment nezvládl svůj vůz na brzdách a v první zatáčce sestřelil předjížděného Wehrleina. Němec byl ze závodu vyřazen, Brit musel dvakrát do boxů pro nové přední křídlo a penalizaci.
Za Marciella se tak dostal jeho týmový kolega Juncadella, který trpělivě čekal na svou šanci. Než se však nějaká stačila dostavit, vyjel na trať safety car.
Za výjezdem z boxů totiž zastavil Phillip Ellis, jehož vůz mohl být přes spoustu odstřikující vody skrytý a tím pádem nebezpečný.
Po několika kolech za zpomalovacím vozem se pak ředitelství závodu rozhodlo vyvěsit červené vlajky a závod rovnou ukončit. Jelikož však nebylo odjeto alespoň 75% závodu, rozdělovaly se pouze poloviční body.
Za Marciellem a Juncadellou si pro své druhé stupně vítězů svého prvního víkendu na Norisringu dojel Felix Serralles před čtvrtým Emilem Bernstoffem a pátým Hannesem van Asseldonkem.
Šestý skončil Pietro Fantin, který se štěstím neskočil kvůli kolizi s Pipem Deranim. Fantin totiž dostal smyk v závěrečné vlásence Dutzendteich, přičemž omylem trefil Deraniho, který se jej snažil objet vnějškem.
V první desítce byli klasifikováni také Tom Blomqvist, Michael Lewis, Alex Lynn a Harry Tincknell.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Ztráta |
1.
|
R.Marciello | Prema Powerteam |
26:22.376
|
2.
|
D.Juncadella | Prema Powerteam |
+ 0.731
|
3.
|
F.Serralles (G) | Fortec Motorsport |
+ 1.194
|
4.
|
E.Bernstoff | ma-con Motorsport |
+ 2.783
|
5.
|
H.van Asseldonk (G) | Fortec Motorsport |
+ 3.715
|
6.
|
P.Fantin (G) | Carlin |
+ 5.632
|
7.
|
T.Blomqvist | ma-con Motorsport |
+ 9.081
|
8.
|
M.Lewis | Prema Powerteam |
+ 9.409
|
9.
|
A.Lynn (G) | Fortec Motorsport |
+ 9.780
|
10.
|
H.Tincknell (G) | Carlin |
+ 11.027
|
11.
|
S.Müller | Prema Powerteam |
+ 11.388
|
12.
|
F.Ilyas (G) | Double R Racing |
+ 11.708
|
13.
|
A.Roda | Jo Zeller Racing |
+ 14.617
|
14.
|
F.Rosenqvist | Mücke Motorsport |
+ 16.343
|
15.
|
N.McBride (G) | Threebond with T-Sport |
+ 19.313
|
16.
|
L.Sá Silva | Angola Racing Team |
+ 20.992
|
17.
|
R.Goddard (G) | T-Sport |
+ 25.529
|
18.
|
W.Buller | Carlin |
+ 1 kolo
|
19.
|
C.Sainz jr. | Carlin |
+ 1 kolo
|
20.
|
D.Padayachee (G) | Double R Racing |
+ 1 kolo
|
21.
|
L.F.Derani (G) | Fortec Motorsport |
+ 2 kola
|
22.
|
L.Wolf | URD Rennsport |
+ 2 kola
|
23.
|
S.Zeller | Jo Zeller Racing |
+ 3 kola
|
|
P.Ellis | GU Racing |
+ 8 kol
|
|
G.Uhrhane (G) | Double R Racing |
+ 8 kol
|
|
J.Jaafar (G) | Carlin |
+ 12 kol
|
|
P.Wehrlein | Mücke Motorsport |
+ 13 kol
|
|
J.Harvey (G) | Carlin |
+ 14 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Hannes van Asseldonk (Fortec Motorsport) - 59.955
G - hostující jezdec, nemá nárok na body, bodová klasifikace se přesouvá na prvního následujícího nehostujícího jezdce
Průběžné pořadí po dvanácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
D.Juncadella | Prema Powerteam |
122
|
2.
|
R.Marciello | Prema Powerteam |
116.5
|
3.
|
W.Buller | Carlin |
105.5
|
4.
|
P.Wehrlein | Mücke Motorsport |
92
|
5.
|
S.Müller | Prema Powerteam |
83
|
6.
|
C.Sainz jr. | Carlin |
82
|
7.
|
F.Rosenqvist | Mücke Motorsport |
76
|
8.
|
M.Lewis | Prema Powerteam |
74
|
9.
|
T.Blomqvist | ma-con Motorsport |
67
|
10.
|
E.Bernstoff | ma-con Motorsport |
33.5
|
11.
|
S.Zeller | Jo Zeller Racing |
17
|
12.
|
L.Wolf | URD Rennsport |
9
|
13.
|
A.Roda | Jo Zeller Racing |
7
|
14.
|
L.Sá Silva | Angola Racing Team |
4
|
Bodovací systém Euroserie F3:
První závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1,
Druhý závod: 10-8-6-5-4-3-2-1,
Třetí závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1