Hlavní závod v režii týmu Hexis
Technické potíže donutily odstoupit Salaquardu po nadějném výkonu.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil dopolední kvalifikační závod (více Zde). Nebylo přihlíženo k celkovému umístění účastníků ME GT3, takže tito byli zařazeni až za poslední vůz ze světového mistrovství.
Dráha byla po dalším dešti znovu mokrá, takže opět následoval rozjezd za zpomalovacím vozem. Vody bylo o poznání více, což způsobilo i bez závodění problémy Vähämäkiho. Finský pilot z GT3 skončil ve stejné zatáčce jako jeho kolega Nilsson o pár hodin dříve. Přestože měl stejné potíže s návratem na dráhu, nakonec se mu podařilo vyprostit s pomocí komisařů.
Start ve třetím kole zaskočil zkušeného Ortelliho, který svým audi projel zeširoka úvodní zatáčku. Ihned přišel o vedení po snadném manévru Winkelhocka v mercedesu. Stejnou chybu udělal také Ebrahim s fordem, kterého zdolal Buhk s mercedesem z evropského mistrovství.
Následující kolize ovlivnila průběh dalších minut závodu. Mengensdorfovo lamborghini se ocitlo s kouřícím motorem v únikové zóně. Opodál bylo jedno z ferrari stáje Russian Bear, to se na rozdíl od vozu německého týmu dokázalo do závodu vrátit.
Výsledkem byl v následujícím kole návrat zpomalovacího vozu na dráhu, přesto se mezitím v poli gétéček světové série notně promíchalo pořadí. Při nepřítomnosti Tomáše Engeho se role vodního krále ujal Parente v mclarenu a ze šesté příčky se nemilosrdně probíjel dopředu. Nebýt menšího zaváhání před výjezdem zpomalovacího vozu, mohlo z toho být více než čtvrté místo. Zdatně si počínal také Makowiecki anebo Vilander. Ten se z deváté příčky posunul v obtížných podmínkách na páté místo.
Uvedení jezdci se propracovávali do popředí na úkor obou audi (Ortelli a Stippler) anebo Pastorelliho v mercedesu. Snadnou kořistí byl také Mayr-Melnhof v bmw, ať už se jednalo o zaváhání před startem anebo pozdější předčasná zastávka u mechaniků. Ti se věnovali brzdovému systému levého předního kola, přičemž měli částečné štěstí na velmi dlouhé účinkování zpomalovacího vozu.
K novému startu došlo až v devátém kole a pár minut před povinnými zastávkami. Zjevně se nepoučil Ortelli a znovu projel zeširoka úvodní zatáčku, naštěstí lemovanou asfaltem. Parente se utkal v souboji o druhou příčku se svým kolegou Makowieckim. Byl nejen rychlejší, ale také vytrvalejší a vydal se následně na stíhací jízdu vedoucího Winkelhocka v mercedesu. Německý jezdec postupně podlehl obou pilotům týmu Hexis, do jeho blízkosti se dostal také Vilander s ferrari.
O pár pozic dále se již po výměnách odehrával jiný souboj ferrari mercedesu, tentokráte mezi Castellaccim (místo Ideho) a Pastorellim (místo Jägera). Na čele se Dusseldorp (místo Makowieckeho) utkal se svým kolegou Demoustierem (místo Parenteho). S mladým Francouzem si snadno poradil a začal si bez větších potíží budovat náskok.
Z GT3 tentokráte kraloval César Campanico, který své audi vodil na sedmém místě. Jeho kolega Ni Amorim si vedl po výměně stejně zdatně jako jeho krajan. Portugalské duo si počínalo poměrně nenápadně na rozdíl od domácího Maleeva, který svým ferrari poslal do únikové zóny jeden z mercedesů sestavy Heico-Gravity Charouz.
Se zvolna osychající dráhou se dařilo dvojici ferrari týmu AF Corse (Salaquarda a Castellacci), zvolna ožívaly posádky obou vozů audi (Jarvis a Vanthoor). V soubojích s těmito jezdci pro změnu přicházeli o svá místa závodníci v mercedesech (Basseng a Pastorelli).
Salaquarda dostihl druhého Demoustiera. Rychlejší pražský rodák marně hledal prostor k předjetí. Po delší jízdě v závěsu za mclarenem se dostal dopředu až po manévru vedoucím k hodinám Demoustiera. K podobné situaci došlo u druhého vozu italské stáje, tentokráte Castellacci postrčil Pastorelliho. Holandský jezdec zůstal stát o poznání déle mimo dráhu, než předtím podobně postižený Francouz.
Oba zákroky si vynutily šetření komisařů, kteří krátce před koncem závodu vyřkli trest. Ten spočíval v přičtení třiceti vteřin k výslednému času. Salaquarda byl však v tu dobu již na obhlídce motoru u mechaniků kam zamířil po pomalé jízdě. Castellacci se snažil dotírat na znovu druhého Demoustiera. Francouz v těsném finiši druhé místo uhájil, Itala čekal očekávaný propad výsledky po zveřejněném trestu.
Po 29 kolech se za volantem mclarenu radoval Dusseldorp, na boxové zídce jeho kolega Makowiecki. Nejlepším vozem z evropského mistrovství bylo audi týmu Novadriver pilotované posádkou Amorim/Campanico, které dojelo celkově sedmé. Konečné výsledky závodu v následující tabulce se týkají pouze GT1.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
F.Makowiecki/S.Dusseldorp | Hexis Racing |
1:01:33.418
|
2.
|
A.Parente/G.Demoustier | Hexis Racing |
+ 25.411
|
3.
|
F.Stippler/O.Jarvis | Belgian Audi Club WRT |
+ 31.828
|
4.
|
S.Ortelli/L.Vanthoor | Belgian Audi Club WRT |
+ 32.470
|
5.
|
M.Winkelhock/M.Basseng | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 40.146
|
6.
|
E.Ide/F.Castellacci | AF Corse |
+ 55.900
|
7.
|
Y.Buurman/M.Bartels | Vita4One Racing Team |
+ 1:24.240
|
8.
|
T.Jäger/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 1:25.256
|
9.
|
A.Ebrahim/B.Lariche | Sunred |
+ 1 kolo
|
10.
|
N.Mayr-Melnhof/M.Lauda | Vita4One Racing Team |
+ 1 kolo
|
11.
|
T.Vilander/F.Salaquarda | AF Corse |
+ 3 kola
|
Pořadí jezdců po sedmém závodním víkendu naleznete Zde.
Pořadí týmů po sedmém závodním víkendu naleznete Zde.
Místem osmého podniku MS GT1 pravděpodobně opět se společnou účastí ME GT3 bude německý okruh Nürburgring. Jedná se o poslední vystoupení na starém kontinentu, které bude na pořadu ve dnech 22.-23. září.
Doplňující informace o závodech GT na Formuli.cz
GT1 Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT1. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT1.
GT3 Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o ME GT3. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stánkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT3.