Auta budou po nehodě stavět, závod ale nebude přerušen
O zavedení této procedury se uvažuje pro příští rok.
Od příštího roku nejspíš vejde v platnost nová bezpečnostní procedura, která umožní vozům shromážděným za safety carem zastavit na startovním roštu nebo jiném vhodném místě. Závod přitom ale nebude přerušen.
O této a ještě dalších záležitostech se momentálně diskutuje v dějišti Grand Prix Itálie v Monze.
Jak prozradil Ross Brawn magazínu AtlasF1, největší obavy jsou díky možnému poškození pneumatik po najetí na trosky vozů po havárii. Safety car by se po vyčištění tratě rozjel a na konci kola by zajel do boxů a závod by byl standardním způsobem restartován.
"Budeme mít možnost zkontrolovat pneumatiky, zda jsou v pořádku a podobně," řekl Ross Brawn. "Dáme je do botiček, takže udržíme teploti i tlak. Je to ta nejbezpečnější cesta."
V poslední době se odehrálo několik havárii mj. z podobného důvodu. Procedura by byla implementována příští rok.
"Pokud se stane nehoda mimo dráhu, pak není důvod zastavovat, samozřejmě," dodal Ross Brawn.
Mezitím Ferrari a Williams experimentují s materiály, které v případě nehody nenechají na dráze tolik nebezpečných trosek. Princip spočívá v tom, že je kariserie pokryta xylonem nebo kevlarem. Auto se sice rozbije, ale kusy zůstávají pohromadě.