Ferrari v Itálii získalo neuvěřitelný double!
Grand Prix Itálie - závod.
Neuvěřitelný závod nabitý předjížděcími manévry a překvapivými momenty vyhrálo po neuvěřitelném výkonu Ferrari s Rubensem Barrichellem na prvním místě. A ačkoli byl M. Schumacher po prvním kole patnáctý, dojel druhý!
Na stupně vítězů se ještě vešel Jenson Button, zatímco ze druhého místa startující Montoya dojel až pátý, vešel se před něj ještě Takuma Sato.
Start do závodu byla tak trochu loterie, protože dopoledne pršelo a trať nebyla ještě zcela suchá. Zatímco většina lidí zvolila mokré pneumatiky, Barrichello startující z pole position měl intermediates, což mu sice v prvních čtyřech kolech pomohlo, ale s osychající tratí jej rychle dostihl Alonso, který po startu předjel Montoyu. Přes něj se dostal u Button, zatímco Schumacher udělal chybu, lehce narazil do Buttona, dostal hodiny a spadl až na patnácté místo.
Pro suché pneu si na konci zaváděcího kola dojel i David Coulthard, Barrichello zajel do boxů také a do čela se dostal Alonso, který zajížděl jedno nejrychlejší kolo za druhým.
M. Schumacher se probíjel pořadím nahoru, Pizzonia, který na něj zezadu útočil, udělal v Parabolice chybu tím, že se pokusil o útok, čímž ztratil, Schumacher navíc vzápětí předjel Fisichellu. Massa přišel o přední křídlo při pokusu o předjetí jordanu Nicka Heidfelda a již po devíti kolech dojeli Alonso, Button a Montoya jezdce o kolo zpět.
Na začátku jedenáctého kola zajel Alonso do boxů, Montoya stáhnul Buttona, který mu vzápětí ale zase trochu poodjel. Kimi Räikkönen po náznacích útoku na Montoyu v úvodu závodu měl nyní na něj odstup tří vteřin.
Nejrychlejší kolo zajel Montoya, Button a po něm M. Schumacher, který předjel Barrichella na devátém místě, Montoya měl stabilní odstup na Buttona jednu vteřinu, do boxů zajeli Trulli a Webber a také Juan Pablo Montoya, kterému mechanici, stejně jako v případě mnoha dalších, přenastavili přední křídlo.
V době, kdy Pizzonia předjel Barrichella, Kimi Räikkönen zajel do boxů a ze závodu odstoupil.
Mezitím do boxů zajel i Jenson Button, Alonsa stíhal M. Schumacher, který ještě nebyl v boxech, a Button se po zastávce v boxech vrátil na prvním místě. Jen o kolo později zajel Schumacher do boxů a vrátil se za Webbera na desátém místě. Poprvé do boxů pak zajel i Pizzonia.
M. Schumacher pak zdolal Webbera, za něj se dotáhl Pizzonia, který jej po chvíli předjel, Fisichella zajel poprvé do boxů na konci 20. kola. Prvních pět dělilo deset vteřin, Button, Alonso, Montoya, Barrichello a Sato.
Montoya musel přestat pomýšlet na Alonsovo druhé místo a bránit se před Barrichellem, stačila ale drobná Barrichellova chyba a už to bylo zase obráceně - Barrichello na Montoyu lehce ztratil. S přibývajícím časem bylo jasné, že rozhodnou další zastávky v boxech.
První tři po 26 kolech dělily necelé dvě vteřiny a závod nepřestával být napínavý, jako za starých časů. Nebylo vůbec jisté, kdo na konci závodu projede cílem jako první. Do hry se také vrátil Barrichello, který opět začal svůj odstup na Montoyu zmenšovat. Coulthard mezitím zajel ke druhé zastávce v boxech, a poslední.
Barrichello zajel první do boxů z vedoucí pětice a jakoby byl závod málo zajímavý, ve stáji Minardi se stalo něčo špatně s tankovacím zařízením a vůz Gianmaria Bruniho vzplál zuřivými plameny, které byly hned uhašeny. Bruni však musel odstoupit, pravděpodobně popálen nebo přiotráven. V každém případě byl okamžitě v péči lékařů.
Do boxů zajeli Alonso a Montoya najednou, ale nic se nezměnilo, Button o kolo později a spíše získal, na čele se objevili M. Schumacher a Barrichello.
Schumacher však musel ještě do boxů, ale vrátil se před Sata na čtvrté místo, zatímco Montoya z nějakého důvodu spadnul až na šesté. O druhé místo tvrdě bojovali neodluční soupeři Button a Alonso, přičemž první Barrichello musel ještě do boxů.
Pak se ale děly neuvěřitelné věci. Barrichello zajel sice do boxů, ale jen na 5 vteřin a vrátil se na prvním místě! Ve stejné době se Michael Schumacher, který byl na konci prvního kola patnáctý (!) dostal před Buttona na druhé místo, Alonso již kolo před tím dostal ve druhé šikaně hodiny a ačkoli motor běžel, traťoví komisaři jej odmítali roztlačit! (Loni na Nürburgringu takto pomohli M. Schumacherovi).
Barrichello si jel pro své první letošní vítězství s M. Schumacherem za zády, zatímco Jenson Button pro své další umístění na stupních vítězů. O šesté místo ještě tvrdě bojovali Coulthard a Pizzonia, přesto dojeli na šestém, resp. sedmém místě, Button se Satem na třetím a čtvrtém, pátý byl Montoya a poslední bod za osmé místo bral Giancarlo Fisichella.
Další závod se jede za 14 dní v Číně.
Výsledky závodu
p. |
Jezdec | Tým | Čas/Kolo | |
1. |
R.Barrichello | Ferrari |
B |
1h15:18.448 |
2. |
M.Schumacher | Ferrari |
B |
+ 1.347 |
3. |
J.Button | BAR |
M |
+ 10.197 |
4. |
T.Sato | BAR |
M |
+ 15.370 |
5. |
J.P.Montoya | Williams |
M |
+ 32.352 |
6. |
D.Coulthard | McLaren |
M |
+ 33.439 |
7. |
A.Pizzonia | Williams |
M |
+ 33.752 |
8. |
G.Fisichella | Sauber |
B |
+ 35.431 |
9. |
M.Webber | Jaguar |
M |
+ 56.761 |
10. |
J.Trulli | Renault |
M |
+ 1:06.316 |
11. |
R.Zonta | Toyota |
M |
+ 1:22.531 |
12. |
F.Massa | Sauber |
B |
+ 1 kolo |
13. |
C.Klien | Jaguar |
M |
+ 1 kolo |
14. |
N.Heidfeld | Jordan |
B |
+ 1 kolo |
15. |
Z.Baumgartner | Minardi |
B |
+ 2 kola |
NC |
F.Alonso | Renault |
M |
41. kolo |
NC |
G.Pantano | Jordan |
B |
34. kolo |
NC |
G.Bruni | Minardi |
B |
30. kolo |
NC |
K.Räikkönen | McLaren |
M |
14. kolo |
NC |
O.Panis | Toyota |
M |
1. kolo |
NC = neklasifikováni