Tým Chipa Ganassiho si zabral celé stupně vítězů
Pocono INDYCAR 400 – průběh a výsledky závodu
160 kol – 400 mil
2 žluté fáze – celkem 12 kol
Nejvíce kol ve vedení: Marco Andretti – celkem 88 kol
Jezdci ve vedení: Andretti (88 kol), Dixon (38), Power (15), Kanaan (15), Kimball (4)
Nejrychlejší kolo: Takuma Sató – 0:41.2239 v 56. kole
Z první řady startující Hinchcliffe hned v první zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a tvrdě narazil do zdi. Naštěstí z vozu vystoupil nezraněn. Stejně rychle skončil závod pro Sebastiana Saavedru, který musel svůj vůz odstavit v boxech kvůli potížím s plynovým pedálem.
James Hinchcliffe havaroval v prvním kole:
Po prvních pit stopech se ustálilo pořadí Andretti, Hunter-Reay, Kanaan, Sató a Power a nic moc se na dráze nedělo až do dalších pit stopů o 30 kol později. Na ty doplatil Hunter-Reay. Za ním jedoucí Sató absolutně neodhadl brzdný bod a vrazil do Hunter-Reayova monopostu. Poškozené pravé přední zavěšení zmařilo Američanovi šance na dobrý výsledek. Přitom vzhledem k jeho a Castronevesově pozici na dráze, sahal Hunter-Reay po vedení v šampionátu.
Pit stopy hrály v Pocono důležitou roli a tým Ganassi je zvládl na výbornou.
O vedení teď bojovali Dixon a Kanaan. Kanaan neodhadl vzdálenost a zavadil předním křídlem o záď Dixonova vozu. Sám jezdec si ani kontaktu nevšiml, ale vše odhalily televizní záběry. Na boxové zídce je viděl i Kanaanův tým a protože křídlo evidentně bylo nalomené a reálně hrozilo jeho odlomení, musel tým Kanaana povolat do boxů. Tím pro Brazilce vyhasla naděje na výhru celé Fuzzy´s Ultra Premium Vodka IndyCar Triple Crown a jednoho milionu dolarů.
Pocono nabízí velmi široké rovinky, ale v zatáčkách jezdci mohou využívat pouze jednu závodní stopu.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
02:04:26.4178
|
2.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 0.4572
|
3.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 1.1989
|
4.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 5.6320
|
5.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 7.1949
|
6.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton HP Motorsports |
H
|
+ 9.4074
|
7.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 13.3012
|
8.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 13.9376
|
9.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 15.5500
|
10.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
+ 18.4584
|
11.
|
S.de Silvestro | KV Racing Technology |
C
|
+ 32.0478
|
12.
|
J.Jakes | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 36.2536
|
13.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
+ 41.5507
|
14.
|
R.Briscoe | Panther Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
15.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
16.
|
S.Bourdais | Dragon Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
17.
|
A.Tagliani | Barracuda Racing |
H
|
+ 2 kola
|
18.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 2 kola
|
19.
|
T.Vautier | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 2 kola
|
20.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
+ 39 kol
|
21.
|
E.Viso | Andretti Autosport |
C
|
+ 56 kol
|
22.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
Havárie
|
23.
|
S.Saavedra | Dragon Racing |
C
|
Porucha
|
24.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
Havárie
|
M = motor, C = Chevrolet, H = Honda