Dixon vítězí podruhé v řadě!
Honda Indy Toronto – 1. závod
Scott Dixon navázal na své vítězství z nedělního závodu v Poconu a přidal další vítězství v ulicích Toronta. A to ještě není vše, protože Dixon odstartuje do nedělního torontského závodu z pole position. Svým 31. vítězstvím se v historických tabulkách dotáhl na Paula Tracyho a hlavně na Sebastiena Bourdaise a Daria Franchittiho, kteří shodou okolností dojeli na 2. a 3. místě. Prvního pevného startu v historii IndyCar se diváci nedočkali, vůz Josefa Newgardena měl technické potíže a pevný start byl odvolán, začalo se za safety carem a po pěti kolech se začalo závodit po letmém startu.
Honda Indy Toronto – Ulice Toronta
85 kol - 149 mil
4 žluté fáze – celkem 14 kol
Nejvíce kol ve vedení: Will Power – celkem 29 kol
Jezdci ve vedení: Power (29 kol), Franchitti (20), Bourdais (20), Dixon (14), Kimball (2)
Nejrychlejší kolo: Hélio Castroneves – 0:59. 8267 v 57. kole
85 kol - 149 mil
4 žluté fáze – celkem 14 kol
Nejvíce kol ve vedení: Will Power – celkem 29 kol
Jezdci ve vedení: Power (29 kol), Franchitti (20), Bourdais (20), Dixon (14), Kimball (2)
Nejrychlejší kolo: Hélio Castroneves – 0:59. 8267 v 57. kole
Bohužel první pevný start v historii IndyCar Series se nepovedl, Josef Newgarden signalizoval, že s jeho vozem není něco v pořádku, také pak opravou tým strávil dobrou polovinu závodu. Vozy DW-12 nejsou uzpůsobeny k tomu, aby v nich šlo startovní proceduru v dalším kole opakovat a protože Newgarden signalizoval svůj problém před zahájením rozsvěcení světel, byl start přerušen. Pravidla na tuto situaci pamatují, v takovém případě je závod odstartován za zpomalovacím vozem, za ním odjetá kola se počítají, a jakmile pace car zajede do boxů, pokračuje se po letmém restartu.
Závodit se v Torontu začalo v pátém kole. Dobře odstartoval Hunter-Reay, posunul se na pátou příčku a záhy i na čtvrtou. Brzy se začala projevovat odlišná životnost tvrdé (černé) a měkké (červené) sady pneumatik. Vedoucí Franchitti na červené sadě začal ztrácet svůj náskok ve 14. kole. Rychle jej dotahoval na tvrdé sadě jedoucí Bourdais, ale také Power obouvající měkkou sadu. V 21. kole Bourdais na lídra závodu zaútočil. Jeho manévru dokázal využít také Power a ještě během stejného kola se před svého stájového kolegu dostal i Dixon, takže Franchitti během půl kola ztratil tři pozice.
To už nevydržel tým Chipa Ganassiho a ve 23. kole odstartoval Franchitti první kolo pit stopů. Obhájce titulu a vítězství z Toronta Hunter-Reay měl při výjezdu z boxů problémy se systémem, který by měl zabránit zhasnutí motoru, Hunter-Reayovi trvalo několik vteřin, než jeho vůz opět začal zrychlovat a Američan ztratil několik pozic na trati. Problémy s tankováním měl, druhý závod po sobě, tým KV Racing u vozu Tonyho Kanaana, i Brazilec v boxech ztratil. Power se díky pozdějšímu pit stopu dostal před Dixona, ale Bourdais vydržel na trati ještě tři další kola a náskok před Powerem uhájil, byť jen na jedno kolo, pak se před něj Power v první zatáčce dostal a ujal se vedení.
Druhou žlutou fázi způsobil ve 35. kole Tristan Vautier. Francouzský nováček příliš optimisticky zaútočil na Rahala, ve čtvrté zatáčce ovšem není místo pro dva vozy, došlo ke kontaktu, po kterém oba zůstali stát na dráze. Sice mohli po opětovném nastartování pokračovat, ale vypadli z kola, v němž byl lídr závodu. Vautier navíc dostal za své počínání penalizaci průjezd boxy.
Power při restartu udržel vedení, na druhou příčku se ovšem posunul Dixon. Další kolo pit stopů odstartovali jezdci, kteří si pro prostřední stint zvolili měkké pneumatiky a potřebovali se jich zbavit, jakmile se naskytla možnost dokončit závod bez dalšího tankování. Hunter-Reay měl při své zastávce znovu problém s tím, aby odjel ze svého boxového stání, tentokrát ovšem motor v jeho voze zhasl.
Power vydržel na dráze do 61. kola, to už měl ovšem Dixona přilepeného za zadním přítlačným křídlem. Novozélanďan se pyšní pověstí jezdce, který dokáže nejvíce šetřit palivo, takže nikoho nepřekvapilo, že se na dráze udržel o kolo déle než Power. Díky tomu se vrátil na dráhu před Australanem. Ten se na něj okamžitě ve třetí zatáčce pokusil zaútočit, Dixon začal brzdit trochu dříve, než Power předpokládal a málem to skončilo nehodou, Power ale dokázal do zatáčky svůj vůz zatočit a pokračovat, byť za Dixonem. Bourdais vydržel ještě déle a díky tomu se vrátil mezi Dixonem a Powerem. Nicméně jeho červené pneumatiky pro něj v závěru měly znamenat nevýhodu.
V 65. kole Wilson udělal Kimballovi to samé, co předtím Vautier Rahalovi. Odnesl to ještě Ryan Briscoe, ten si navíc o volant poranil ruku. Do stojícího monopostu Charlieho Kimballa narazil Saavedra. Wilson vyvázl z celé nehody s nejmenší ztrátou, o tu se ale postarala stejná penalizace, kterou předtím inkasoval Vautier.
Restartovalo se v pořadí Dixon, Bourdais, Power, Franchitti, Kanaan, Castroneves a Hinchcliffe. Bourdais se postaral o trochu kontroverzní moment. Jakmile zavlála zelená vlajka a ve sluchátkách se ozvalo Green, Green, Green! vypálil Francouz dopředu a ještě před startovní čárou měl na překvapeného Dixona slušný náskok. Ovšem pravidla stanoví, že předjíždět je možné od chvíle, kdy zavlají zelené vlajky a šéfstevard dá rádiem pokyn. Ani následné přešetření nic nezměnilo.
Bourdaisův zázračný restart vyvolal v prvních zatáčkách melu. Před Dixona se v první zatáčce dostal i Franchitti, ale ve třetí mu to Novozélanďan vrátil. Stejně tak Power se propadl ze třetího místa až na páté za Castronevese, ale v další zatáčce se před stájového kolegu vrátil. Dixon se pak pověsil na Bourdaise a v každém kole na něj útočil. Kromě lepšího obutí se mohl těšit i možnosti využívat systém push-to-pass, Bourdais už své P2P využil a dalších 20 vteřin extra výkonu neměl k dispozici.
Osm kol před koncem se Dixon vrátil ve třetí zatáčce na první místo. Další pěkný souboj o stupně vítězů předváděli Franchitti a Power. V dalším kole se ve třetí zatáčce Hunter-Reay pokusil dostat před svého stájového kolegu Visa na pátou příčku, ale nedobrzdil a zapíchl nos své formule do bariéry z pneumatik. Ovšem obešlo se to bez žluté fáze. Tu vyvolal až čtyři kola před koncem až příliš optimistický útok Alexe Taglianiho na Simona Pagenauda v první zatáčce. Domácí jezdec po něm zůstal stát uprostřed zatáčky napříč dráhou a na trať musel znovu zpomalovací vůz.
Protože nezbývalo dost času pro vyčištění nečistot na startovní rovince, rozhodlo se ředitelství závodu pro restart jeden po jednom místo obvyklého restartu po dvojících. Bourdais tak přišel o poslední šanci zajistit týmu Dragon Racing první vítězství v historii stáje, mimochodem tým Dragon Racing je v současném startovním poli jediným týmem, který v IndyCar nikdy nevyhrál. Dixon navíc nic neponechal náhodě a restart se mu povedl.
Ve třetí zatáčce Power zkusil zaútočit na Franchittiho, ale mezi Skotem a zdí nebylo dost místa na to, aby se tam vešel další vůz, Power nejprve zavadil o zeď a nakonec se nosem zapíchl do bariéry z pneumatik. Zastupující sportovní ředitel Brian Barnhart, který pro tento víkend nahradil na svém bývalém postu šéfstevarda Beaux Barfielda, který se závodu z rodinných důvodů nemohl zúčastnit, po závodě Franchittiho penalizoval za blokování, což skotskému veteránovi oznámili přímo na stupních vítězů. Nakonec ovšem po zhlédnutí telemetrie Barnhart své rozhodnutí odvolal a Franchittiho vrátil na třetí místo.
Power ovšem, a nutno dodat, že vlastní chybou, přišel o dobře rozjetý závod a byl klasifikován až na patnáctém místě se ztrátou jednoho kola. Castroneves díky potížím Hunter-Reaye navýšil svůj náskok v šampionátu z 23 na 39 bodů. Nicméně Dixon se posunul už na třetí místo a na Castronevese ztrácí jen 42 bodů. Do nedělního závodu odstartuje z pole position a pokud by vyhrál i druhý závod v Torontu, tak kromě toho, že se zase přiblíží titulu, dostane také prémii 100 000 dolarů od sponzora Sonax.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Odstup
|
1.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
|
2.
|
S.Bourdais | Dragon Racing |
C
|
+ 1.707
|
3.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 2.9116
|
4.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
+ 3.7273
|
5.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
+ 4.5961
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 5.0720
|
7.
|
M.Conway | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 5.5749
|
8.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
+ 8.6580
|
9.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton HP Motorsports |
H
|
+ 10.2140
|
10.
|
S.de Silvestro | KV Racing Technology |
C
|
+ 10.8797
|
11.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 11.3536
|
12.
|
J.Jakes | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 11.6899
|
13.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 13.0557
|
14.
|
E.Viso | Andretti Autosport |
C
|
+ 47.5037
|
15.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 1 kolo
|
16.
|
S.Saavedra | Dragon Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
17.
|
A.Tagliani | Barracuda Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
18.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
+ 2 kola
|
19.
|
T.Vautier | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 2 kola
|
20.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 3 kola
|
21.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
Havárie
|
22.
|
R.Briscoe | Panther Racing |
C
|
Havárie
|
23.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 51 kol
|
24.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
Porucha
|
M = motor, C = Chevrolet, H = Honda