Netradičně krátký závod přinesl i netradičního vítěze.
New Hampshire International Speedway
Před závodem proběhl (díky televizní společnosti TNT a sociální síti Twitter) průzkum mezi fanoušky. Otázka zněla “Kdo se letos stane mistrem”. Celkem 51% aktivních “clickačů” se shodlo na tom, že to letos bude již pětinásobný šampión Jimmie Johnson, tedy žádné překvapení.
Johnsonův tým se však do 19.závodu sezóny vydal až z 43., tedy poslední příčky. Ačkoliv se Johnson poctivě zúčastnil kvalifikace, jeho čas byl posléze smazán - příčinou bylo porušení pravidel týkající se výšky vozidla. Johnson nebyl sám, kdo měl problémy ještě před závodem. Jamie MacMurray se během posledního tréninku podíval do lemujícího SAFERu, využití náhradního vozu pro něj rovněž znamenal start z posledních řad.
Z prvního místa tentokrát vyrazil Brad Keselowski, pro kterého to byla třetí vyhraná kvalifikace - start z pole-position pro Keselowskiho byl důležitý i z důvodu absence v první desítce průběžného pořadí. Loňský šampión letos zatím nenašel cestu zpět na victory-lane, tudíž se tento člen závodní rodiny zatím vyskytuje na nepostupové 13. příčce.
Sobotní závod Nationwide Series vyhrál (nepřekvapivě) - Kyle Busch, který úspěšně natahuje rekord v počtu vítězství. Jeho letošní bilance je 50%. Tedy sedm vyhraných závodů ze 14 startů. Co více si přát. Kyle Busch byl jasným favoritem i v nedělním závodě.
Ten začal velice poklidně. První 200 kol bylo přerušeno pouze v pěti případech. Vzrušení diváků dokázal hned postartu podpořit stále mladý Joey Logano, kterého údajně při nájezdu do první zatáčky zradila pneumatika. Naštvaný Joey pak poněkud uspěchaně málem porazil jednoho ze svých mechaniků.
Krátce po restartu dostal diváky na nohy další karambol. V 15.kole se do čtvrté zatáčky nevešli Kevin Harvick a australan Marcos Ambrose. Do roztočeného Ambroseho pak najel A.J. Allmendinger. Po druhém restartu dne následovala dlouhá šňůra zelených kol. Žlutá světla přišla ke slovu jen díky “nepořádku” na trati. Chléb se začal lámat ve třetí třetině závodu.
Ve 210. kole se během přerušení vydala ke svým mechanikům jen část jezdců. Začalo se taktizovat ohledně spotřeby paliva. O deset kol později se v jedné ze zatáček roztočila Danica Patrick - následovalo další přerušení a další příležitost k zajetí do boxů. Žluté fáze se do konce závodu ukázaly ještě ve čtyřech případech. I tak tyto dvě (ve 210. a 220. kole) byly stěžejní z hlediska dojetí či nedojetí do cíle.
V 226. kole přišla ke slovu další velká rána ve které byl zlikvidován možná nejrychlejší vůz dne - vůz Kurta Busche, který toho dne strávil celkem 102 kol na prvním místě. Do Buschova vozu se nepatrně opřel Matt Kenseth, do incidentu se zapletl i Ryan Newman (který letos končí v týmu Stewart-Haas Racing) a Kasey Kahne.
Díky této bouračce se Kurt Busch propadl v průběžném pořadí z 9. na 14. místo. TOP10 po závodě v Daytoně, bylo pro Kurta Busche nejlepší průběžné umístění za posledních více jak 50 závodů.
Ve vedení se mezitím usadil Tony Stewart - ten letos vyhrál na oválu v Doveru, díky čemuž si zatím zajistil postupové místo to Chase for the Cup. Za Stewartem se velice nezvykle ukázala jména veteránů Briana Vickerse, Jeffa Burtona či Arici Almiroli. Nechyběl ani Jeff Gordon, který zaznamenal velký návrat poté, co se roztočil před daytonským smolařem Paulem Menarded.
Poslední ránu do lemující zdi ukázal Ricky Stenhouse Jr., kterého společně s Travisem Kvapilem poslala mimo hru jediná žena startovního pole - Danica Patrick. Travis se pak Danice odvděčil šťouchancem na protilehlé rovince.
38. kol před koncem se opět restartovalo. Vše nasvědčovalo tomu, že se jako první cílem prožene Tony Stewart. 15 kol před koncem však přišla ke slovu již zmiňovaná taktická hra ohledně spotřeby paliva. Do boxů se totiž vydal Bobby Labonte, který ve 210. kole zajel ke svým mechanikům společně s Tony Stewartem. Přišel tedy otazník, zdali trojnásobný šampión dokáže vůbec dojet do cíle. Stewart si toho byl dobře vědom - dotírajícího a patrně velmi překvapeného Briana Vickerse bez větších okolků pustil před sebe. Stewart se rozhodnul pro šetřivou jízdu. Bylo lepší dojet plíživým stylem na desátem místě, nežli riskovat a nedojet vůbec.
Bohužel. Závod se dočkal dalšího dojezdu Green/White/Checkers. V 298. kole se totiž na trati opět ukázal předmět, který dle traťových inspektorů byl “životu nebezpečný”. Na dráhu vyjel zpomalovací vůz.
Následovala dvě rychlá kola. Vedoucí Brian Vickers si vybral vnější stopu, pod ním jel s téměř vyschlou nádrží Tony Stewart. Za nimi pak Jeff Burton a Kyle Busch. Poslední jmenový se při mávnutí zelenou vlajkou rozjel nejlépe a v první zatáčce se okamžitě vytvořil trojřad. Brian Vickers se rázem ocitnul ve třetí stopě. Ačkoliv musel v první a druhé zatáčce opsat nejdleší oblouk, nepolevil. Na protilehlé rovince utichnul motor Tonyho Stewarta. Za Vickersem se tedy vydal pouze Kyle Busch, kterému už ale nestačil čas.
Vickers si po mnoha letech dojel pro své třetí vítězství kariéry. Tony Stewart byl konci dne klasifikován na 26. místě. Druhý dojel Kyle Busch. Skvělý výkon předvedl třetí Jeff Burton. Na čtvrté příčce finišoval Brad Keselowski, který potřebuje body jako sůl. Pátý pak dorazil Aric Almirola, pro kterého to byla třetí TOP5 kariéry. Jimmie Johnson však stále potvrzuje svoji neporazitelnost. Klobouk dolů, z posledního místa se totiž Johnson prokličkoval až na místo šesté.
Nyní přichází pauza. Za 14 dní je na programu další hřeb sezóny. INDIANAPOLIS MOTOR SPEEDWAY.