Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Willi Rampf o C24

Willi Rampf o C24

Technický ředitel Sauberu potvrdil motory Ferrari na rok 2005.

V továrnách jednotlivých stájí se již připravují monoposty pro příští sezónu a nejinak je tomu u Sauberu. Největší obtíží pro vývoj jsou v současné době nejasnosti kolem technických regulí.
 
Ty se zaměřují hlavně na aerodynamiku, protože FIA chce monoposty zpomalit snížením přítlaku. Způsob jak vyhovět pravidlům a přitom zachovat co největší přítlak je podle Williho Rampfa, technického ředitele Sauberu, v nových řešeních.
 
"Je třeba udělat spoustu práce v aerodynamickém tunelu. Už před nějakou dobou jsme začali s testováním řešení založených na nových pravidlech."
 
"C24 bude prvním závodním vozem Sauberu kompletně vyvinutým v novém aerodynamickém tunelu. Tato skutečnost z něj pro nás dělá velmi speciální vůz."
 
Sauber už několik let kupuje motory od Ferrari a jezdí s nimi pod značnou Petronas.
 
"I v nadcházejícím roce budeme používat motory Ferrari pod jménem našeho partnera Petronas," prohlásil Rampf. "V roce 2005 to bude už devátým rokem."
 
Naproti tomu převodovku od Ferrari měl ve svém voze Sauber letos poprvé. Na adresu této spolupráce Willi Rampf řekl: "Řešení pro letošní rok bylo výjimkou."
 
"Naši specialisté již začali na nové převodovce pro C24 pracovat."