Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Peklo v Tennessee a postupová rošáda

Peklo v Tennessee a postupová rošáda

Bristol Motor Speedway

Bristolský ovál přivítal během včerejší noci 24.závod sezóny NASCAR Sprint Cup pod umělým osvětlením. Noční závod začal nejlépe pro Denny Hamlina, který si den před tím vyjel svoji 16. pole-position. Jako druhý odstartoval Kurt Busch, pro kterého by vítězství v závodě bylo velkou spásou ve vztahu k letošnímu Chase for the Cup. Další řadu pak tvořili pánové Carl Edwards a Brian Vickers.

Oči přihlížejících se však upíraly ke jménu Kyle Busch, který opět vyhrál oba doplňkové závody nižších sérií. Útočil tak vesele na svůj druhý triple kariéry. Tedy na tři vyhrané závody během jednoho víkendu - věc která se povedla jenom jemu v roce 2010 právě na trati v Brostilu.

Mladý Busch však nezačal nejlépe. Již během kvalifikace rozbil svoji osmnáctku o lemující zeď. Jeho startovní pozice byla rázem jasná. Busch tedy neměl políčeno jenom na to stát se absolutním králem bristolského oválu díky dalšímu vyhranému triplu - pokud by Kyle dojel na prvním místě i tentokrát, pokořil by tak rekord Elliotta Sadlera z roku 2001, kdy vítězný Sadler startoval z 38. pozice.




Poté co 300 zaměstnanců firmy IRWIN, tedy generálního sponzora srpnového závodu, vydalo povel pro start motorů, se celý kolos 43 členného pole vydalo vstříc zelené vlajce.

Závody v Bristolu jsou vždy velmi hektické od samotného začátku. Jedná se o půl mílový ovál s klopením v zatáčkách, které umožňuje jezdcům objet trať průměrnou rychlostí přes 207 km/h. Projetí jednoho kola trvá necelých 16 vteřit. Bylo jasné, že nebude nouze o předjížděcí manévry pomalejších jezdců. Své si užijí i takticky v jednotlivých týmech skrze bezpočet žlutých fází.

První přerušení přišlo ke slovu ve 42. kole, kdy se do lemující zdi opřel debutant série Ryan Truex, tedy mladší bartr Martina Truexe Jr. Po restartu začalo zlobit auto Kurta Busche. Ten pod zelenou vlajkou byl nucen zajet ke svým mechanikům. S podezření na prázdnou pneumatiku to byl tah jistě prozíravý - bohužel pro Busche se od té doby ubíralo vše jen špatným směrem. Na pit-lane ztratil 2 kola, následně byla jeho jízda přistižena ve vyšších než povolených číslech.

Poté co se Busch za několik kol potkal na trati s Joshem Wisem, bylo vymalováno. Kurt Busch se po závodě v Bristolu “probojoval” na 12. příčku průběžného pořadí. Zatím bez vítězství.




Do vedení se po druhém restartu dostal Dale Earnhardt Jr., který cestu na Victory Lane ztratil zdá se již definitivně. Nic mu ovšem nebrání v tom, stát se uplně prvním šampiónem v historii závodu NASCAR, který by na vrchol vystoupal pouze bodově, tedy bez jediného vavřínu.

Zatím vedoucí muž průběžného pořadí Jimmie Johnson si v Tennessee rovněž vybral špatný den na závodění. Do kontaktu z roztočenými soupeři se dostal hned ve dvou případech. Druhý náraz byl likvidační, pětinásobný šampión byl klasifikován na 36. příčce.



Díky častým žlutým fázím a rozdílným taktikám na boxové uličce se do popředí dostala jména jako Juan Pablo Montoya, Brad Keselowski, Martin Truex Jr. či Clint Bowyer, který letos na krátkých tratích nasbíral nejvíce bodů ze všech.

Do rychlostní pasti na pit-lane se chytil i Juan Pablo Montoya, kterého poté co byl spečetěn jeho odchod z týmu Chipa Ganassiho, láká zpět do IndyCar sám velký Michael Andretti. Není nad dobře načasovanou reklamu.

V 380. kole přišel ke slovu další sestart. Na čele se usadil Matt Kenseth, Carl Edwards a Jeff Gordon. Juan Pablo Montoya se rovněž zapletl do jedné z nehod, tudíž se na prvních místech už nevyskytoval.

Ve 440. kole přišla tolik potřebná žlutá fáze díky nepořádku na trati. O osm kol později se ovšem ke slovu dostala místní The Big One. Po ťukancích ze stran Dennyho Hamlina se do potíží následně dostalo hned osm jedzců. Mezi nimi i Brad Keselowski, Kevin Harvick nebo Martin Truex Jr.,který byl více než rozladěn výkonem svých soupeřů.

Následovala červená fáze.




Poté se opět restartovalo a do konce zbývalo 46 kol. Na prvním místě se stále držel Matt Kenseth, kterému před tímto závodem patřilo šestí místo průběžného pořadí. Ačkoliv se mohlo zdát, že si Kenseth jede snadno pro své další vítězství, opak byl pravdou.

Carl Edwards nezvládnul jeden z předchozích restartů a následně se ztratil na desátém místě. Naopak kdo se vrátil do popředí byl Brian Vickers a pomačkaný Juan Pablo Montoya. Kensetha nakonec nejvíce potrápil Kasey Kahne, který tak útočil na své třetí vítězství sezóny a hlavně na jistější pozici pro vstup do letošního CFTC.

Pánové Kenseth i Kahne si několikrát vyměnili vedení - i když jen v zatáčkách. Oficiálně se cílovou páskou prohnal od 375. kola pouze a jen Matt Kenseth.

V posledním kole se schylovalo ke kontaktu ze stran Kahne. Oba jezdci to k sobě měli více nže blízko. Kahne však byl o pár centimetrů kratší a na Kensetha to nestačilo.




Matt Kenseth, rodák z Winsconsinu, si dojel pro své páté vítězství roku 2013 a stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v kolonce počtu vavřínů pro rok 2013. Druhý dojel Kasey Kahne a třetí pak Juan Pablo Montoya, pro kterého to byl druhý nejlepší výsledek letošní sezóny - v Doveru dojel na druhém místě.

Z první desítky postupujících se po závodě v Bristolu vy-out-ovali Kurt Busch a Brad Keselowski, kterým nyní patří 11. a 12. příčka v průběžném pořadí. Vzhledem k tomu, že ani jeden z panů letos nevyhrál jediný závod, z postupových míst divokých karet se v tento moment do CFTC dostává až 14. Ryan Truex Jr. a 15.Ryan Newman.

Do postupové desítky se naopak dostal vítězný Kasey Kahne, a Joey Logano.

Další pokračování příští týden v Atlantě.