Dojmy z okruhu ve Staré cihelně veskrze pozitivní

Briscoe a Rahal testovali konfiguraci po F1 a MotoGP.
Ryan Briscoe (Panther Racing) a Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) otestovali 4. září obě používané okruhové konfigurace v rámci Indianapolis Motor Speedway, Briscoe s motorem Chevrolet, Rahalův vůz poháněla Honda. INDYCAR zvažuje uspořádání závodu na okruhu už v květnu 2014 coby závod startující celý maraton kolem tradiční pětistovky v Indianapolisu.
„Chtěli jsme ohodnotit trať v takovém stavu, v jakém teď je,“ řekl prezident pro závodění a operace INDYCAR Derrick Walker. „Máme několik nápadů, jak zlepšit předjíždění a jak udělat závodění zajímavější, než bylo, když tu závodila Formule 1. Nemyslím, že Speedway potřebuje monstrózní změny. Můžeme udělat některé změny, které v krátkém horizontu zlepší závodění a pokud budou chodit fanoušci, můžeme ji dál upravovat. Myslím, že bychom mohli ve vnitřku oválu vybudovat unikátní závodní okruh.“
Graham Rahal už měl zkušenosti s konfigurací využívanou Formulí 1, protože zde závodil v doprovodných sériích v rámci víkendů F1, ve Formuli BMW a Indy Lights. Trať má 13 zatáček a vede po směru hodinových ručiček. Využívá ji i vytrvalostní série Rolex Sports Car Series (Grand-Am). Po spojení s American Le Mans Series se v příštím ročníku přejmenuje na United SportsCar Racing a právě společný závod s IndyCar na začátku května je ve hře. Rahal a Briscoe testovali i variantu se šestnáctizatáčkami, na níž proti směru hodinových ručiček závodí Mistrovství světa silničních motocyklů.
„Není to vůbec špatná trať,“ řekl Rahal. „Každý na ni nadává, ale já jsem se bavil. Kloužete ze strany na stranu, není tam moc velký přítlak. Takže si dovedu představit, že piloti Moto GP si to zrovna neužívají. Byla by trať v současné konfiguraci dobrá pro předjíždění? Jsou na ní vlastně jen dvě místa. Ale proto jsme tady a zkoušíme různé konfigurace, abychom zjistili, co pomůže.“
„Už jsem IMS a INDYCAR pár věcí navrhl. Když jsem sem přijel, tak jsem si myslel, že bychom neměli využívat první zatáčku a vlastně ovál vůbec. Ale teď myslím, že právě proto bude závodění tak dobré. Když v posledním kole povedete, tak vás může předjet kdokoliv, kdo je až osm délek za vámi. Tak masivní aerodynamický pytel bude na rovince. Jak zajedete rychlé kolo? Nastavíte auto na cílovou rovinku nebo na vnitřek okruhu? Závod díky tomu může být zajímavý.“
Ryan Briscoe k tomu dodal: „Trať je teď postavená tak, že má hodně rychlých zatáček a že tady jedete po směru hodinových ručiček, to vám dává jiný pocit. Je tu pár míst, které by se mohly změnit, aby se zlepšila možnost předjíždění, což by bylo pro závodění skvělé.“
Indianapolis Motor Speedway plánuje do rekonstrukce závodiště napumpovat 100 milionů dolarů. Vloni požádali vládu státu Indiana, aby peníze, které se vyberou na daních v souvislosti s činností Indianapolis Motor Speedway dostala IMS zpět a mohla je použít k dalšímu rozvoji závodiště. Nejčastěji se přitom mluvilo o instalaci umělého osvětlení podél 2,5 mílového oválu.