Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Závod v Illinois a sedm hodin dlouhá zápletka

Závod v Illinois a sedm hodin dlouhá zápletka

Nascar Sprint Cup, Chicagoland - závod

Nedělní závod série NASCAR, by mohl být znám tím, že se jede dodnes. Více jak šest hodin čekání na zelenou vlajku, se kterým přišla hlavně únava - to byl největší nepřítel Chicagského závodu s pořadovým číslem 27, nebo-li první závod letošního Chase for the Cup.

Na oválu Chicagoland Speedway bude odmávnut první díl velkého finále po čtvrté za sebou. Jde vždy o závod, který sice definitivně nerozhoduje o konečném pořadí jezdců - jednotlivý protagonisté však dostanou jasnou indícii, kterým směrem se jejich osud nejspíše vydá.




Před zelenou vlajkou v Illinois se na prvním místě průbežného pořadí culil Matt Kenseth - o jedno vítězství méně pak měl společně Jimmiem Johnsonem i Kyle Busch. Carl Edwards a Joey Logano, se dělí o třetí resp. 4. a 5. příčku. Na americké publikum možná trošku odvážné číslo - třináct jezdců, se tedy mohlo vydat do první bitvy o vyhranou válku.

Díky nepřízni počasí byla na 30. kolo opět vyhlášena tzv “competition yellow”. Déšť se koneckonců vydal směrem k oválu ještě před víkendem. Předpověď byla jasná. Závody na této trati se v posledních letech navíc vyznamenaly relativně menším počtem žlutých fází. Týmovým stratégům se tedy pozvolna mohla začít točit hlava.

Po třiceti odjetých kolech bylo v první desítce celkem šest CFTC’jezdců. Ve vedení Joey Logano, kterého v dalším průběhu závodu na dvakrát zradil motor. Druhý jasný favorit Jimmie Johnson a třetí pak Greg Biffle. Na závěr první žluté vlajky a následných pit-stopů se tu a tam na některých vozech ukázaly dešťové papky.

Další boxové zastávky proběhly za plného tempa, pod zelenou vlajkou. Do boxů zajeli postupně všichni jezdci. Některé týmy již zvolily odlišné taktiky. Např. Jeff Gordon, o kterém se píše stále více a více, zvolil výměnu pneumatik pouze na pravé straně svého vozu. Během zastávek se do rychlostní pasti chytil opět Kurt Busch. Bez problému nebyl ani Jimmie Johnson. Jeho 20 sekund dlouhý pit-stop jej odsunul až za první desítku.

Ve vedení byla tentokrát pětice Matt Kenseth, který jasně vede statistiky z tratí dlouhých 1,5 míle. Za Kensethem pak Casey Mears, Brad Keselowski, Joey Logano a Kyle Busch. Restartů bylo v Chicagolandu tentokrát devět. Jedzci, kteří měli jakékoliv problémy (díky kterým se propadli o kolo či více zpět), tedy měli dostatek prostoru pro pokus o zdařilý návrat do stejného kola jako vedoucí jezdec.

Právě těchto pravidel druhý víkend za sebou využil Jeff Gordon. Problém s pneumatikou, který vznikl během jednoho z restartů, byl vyřešen během zelené fáze. V Chicagolandu nakonec 6. Gordon, stejně jako v Richmondu, se rázem ocitl mimo vedoucí kolo. Opět vyšel velký návrat - mechanici Ricka Hendricka letos po několikáté potvrzují, že se nikdy nemá nic vzdávat.

Velké přerušení přišlo na řadu ve 109. kole. Déšt, který uvítal i roztočený Cole Whitt, zastavil vozy na pit-lane. Přišlo více jak pětihodinové čekání na další verdikt ze stran vedení NASCAR. Závod byl stále ve své první polovině.




Restart přišel na řadu až za umělého osvětlení. Matt Kenseth - který se svěřil, že se po dlouhém čekání naopak cítí ještě lépe - zavedl celé jezdecké pole do dalších rychlých kol. Těsně za ním následoval Jimmie Johnson, Kyle Busch, nebo například devátý Ryan Newman, který na pit-lane předjel osm aut.

Juan Pablo Montoya, který se údajně celý napasuje do kokpitu IndyCar, měl menší problémy se zadní pneumatikou, od které se v předchozím dění mírně otřel již zmíněný Cole Whitt. Rozhtrhaná černá hmota z červené #42 byl důvod pro další žlutou vlajku.

Během dalšího průběhu závodu se ke slovu dostal roztočený Justin Allgaier, či zapálený Cole Whitt. Do první desítky se mezitím vtěsnalo hned 9 CFTC’jezdců. Jediný, kdo nepatřil do letošní 12+1, byl Ricky Stenhouse Jr. Jeho dojezd na 8. místě, pro něj znamenal druhý po sobě jdoucí dojezd v T10.




48 kol před koncem byl na prvním místě opět Matt Kenseth, druhý pak Kyle Busch a třetí Greg Biffle. Na řadě byly další pit-stopy, opět zelené. Jako jediný - kdo ke svým mechanikům nezajel - byl Jeff Gordon, který se stejně jako před tím Kurt Busch, vrátil do vedoucího kola. Gordon byl rázem na první místě. Blížil se však i jeho pit-stop a možný pád do jednokolové ztráty. Žlutou vlajku tentokrát “zařídil” Dale Earnhardt Jr., tedy Gordonův týmový kolega. Taktice se meze nekladou. Earnhardta Jr. zradil motor velkým stylem. Při nájezdu do první zatáčky a za nejvyšší možné rychlosti.

Poslední restart byla na řadě v 245. kole. V prvních řadách (stejně jako po celý den) se jezdci vměstnali do první a třetí zatáčky někdy i čtyř-řad. Nejrychlejší a tímpádem letos i nejúspěšnějším jezdcem na 1,5 mílových tratích je a bude Matt Kenseth. Z desátého startovního místa se do vedení poprvé dostal v 75. kole. Dohromady se pod praporky prohnal 89krát, tedy nejvícekrát ze všech.

Druhý dojel Kyle Busch, který letos má k titulu opravdu dobře nakročeno. Třetí Kevin Harvick a za ním velký bojovník Kurt Busch. Jimmie Johnson sbírá poctivě body na páté příčce a na šesté pozici zaznamenal comeback opět Jeff Gordon.

Kenseth se ujal vedení v průběžném pořadí. Na druhého Kyla Busche má náskok 8 bodů.

VÝSLEDKY

POŘADÍ PO 27. ZÁVODECH


Další díl letošního Chase for the Cup je naplánován na The Magic Mile - New Hampshire Motor Speedway.