Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jezdci úpravu desáté zatáčky v Singapuru vítají

Jezdci úpravu desáté zatáčky v Singapuru vítají

Organizátoři odstranili šikanu s vysokými obrubníky.

Piloti Formule 1 uvítali přeměnu desáté zatáčky na okruhu Marina Bay v Singapuru, která se z úzké šikany proměnila ve středně rychlou zatáčku.

Zmiňovaná zatáčka byla v prvních pěti ročnících nočního závodu složena z levo-pravo-levé šikany s vysokými obrubníky, na kterých monoposty velmi často skákaly.

Organizátoři se proto rozhodli z bezpečnostních důvodů pro její přebudování. Mark Webber z Red Bullu je přitom jedním z pilotů, kteří zastávají názor, že úprava daného úseku sníží riziko havárie.

"Vypadá to moc dobře," odpověděl Webber na otázku ohledně úpravy okruhu.

"Bylo to (změna) hlavně z bezpečnostního hlediska. Pokud jste do té zatáčky přijeli s poškozením, nebylo dobré, že tady byla možnost toho, že vyskočíte na obrubníku.

Nyní je to trochu bezpečnější varianta. Jak jsme viděli v závodě GP3 v Monze, když trefíte tyto obrubníky, není to dobré, takže ta zatáčka teď vypadá lépe."


Vzhledem k úpravám se rychlost průjezdu zatáčkou zvýšila asi o 40 km/h a očekává se, že časy na kolo budou o sekundu rychlejší.

"Je to docela rychlé, je to ale to, co my jezdci chceme, mít různé zatáčky," řekl svůj názor Jenson Button.

"Měli jsme pocit, že šikana nebyla stavěná pro vozy Formule 1. Všechny bezpečnostní testy byly prováděny s únikovou zónou a všechno je v pořádku."


Pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo si pak myslí, že změna zatáčky nenabídne možnosti k předjíždění.

Očekává rovněž, že vozy se na výjezdu ze zatáčky nedostanou příliš blízko zdi, jelikož hned za touto zatáčkou následuje pravá a levá zatáčka tvořící šikanu, a jezdci se tak budou zaměřovat na dobrý nájezd do této sekce.

"Nezvýší to množství předjíždění nebo tak, stejně to ale nikdy nebyla zatáčka k předjíždění," řekl Ricciardo.

"Samozřejmě, bude rychlejší, nemyslím si ale, že bude o tolik rychlejší, protože stále budeme muset zůstat na levé straně trati, abychom měli dobrý nájezd do šikany.

Nebude to tak, že na výjezdu budeme jezdit blízko zdi, budeme tam stále mít velkou mezeru. Je to běžná zatáčka."