FIA odhalila kalendář, pojede se i v Monaku!
Tým Jaye Penskeho Dragon Racing se stal druhou stájí z IndyCar Series, která se rozhodla rozšířit své aktivity také do nového šampionátu Formule E pořádaného FIA.
Jak jsme informovali v červenci, ke stejnému kroku se rozhodl i tým Andretti Autosport. Zájem startovat potvrdily také stáje Drayson Racing a China Racing. FIA počítá, že se šampionátu zúčastní celkem deset týmů, každý nasadí dva vozy.
„Pro Dragon Racing je pocta, že byl vybrán jako jeden ze zakládajících týmů ve Formuli E,“ řekl majitel stáje Jay Penske. „Formule E symbolizuje vizi pro budoucnost motorsportu a automobilového průmyslu a zároveň přímo oslovuje novou generaci fanoušků závodění po celém světě. Formule E přináší úžasné možnosti pro naše technologické a mediální partnery a my se těšíme na její nevyhnutelný růst v průběhu následující dekády.“
133167
FIA v pátek odhalila, jakou podobu bude mít kalendář nově vzniknuvší série. Po vzoru zaniklé A1GP půjde o zimní šampionát. Všech 10 závodů se pojede přímo v centru měst (pravda, v Berlíně nikoliv v ulicích města, ale na uzavřeném letišti Tempelhof). Veškeré aktivity na dráze (tréninky, kvalifikace, samotný hodinový závod a pozávodní koncert) jsou naplánovány na jediný den – sobotu, čímž klesnou náklady a problémy pro pořádající město.
První sezóna odstartuje 20. září 2014 v centru Pekingu. V Asii šampionát na podzim ještě zůstane a v říjnu se na závod může těšit hlavní město Malajsie Putrajaya a v listopadu Hong Kong. V prosinci jezdci zamíří do Uruguaje do města Punta del Este. Nový rok pak začnou v Buenos Aires. Na dva závody se šampionát přesune do Spojených států, v únoru se představí v Los Angeles a v dubnu v Miami.
Pak následuje 9. května, tedy dva týdny před závodem Formule 1, podnik v ulicích Monte Carla. Na konci května Formuli E čeká závod v Berlíně a sezóna skončí koncem června v Londýně.
|
Město |
Datum |
1 |
Peking, Čína |
20. září 2014 |
2 |
Putrajaya, Malajsie |
18. října 2014 |
3 |
Hong Kong, Čína |
8. listopadu 2014 |
4 |
Punta del Este, Uruguay |
13. prosince 2014 |
5 |
Buenos Aires, Argentina |
10. ledna 2015 |
6 |
Los Angeles, USA |
14. února 2015 |
7 |
Miami, USA |
18. dubna 2015 |
8 |
Monte Carlo, Monako |
9. května 2015 |
9 |
Berlín, Německo |
30. května 2015 |
10 |
Londýn, Spojené království |
27. června 2015 |
Což mimo jiné pro oba týmy z IndyCar znamená pár termínových kolizí. Sezóna 2014 v IndyCar by sice měla skončit před začátkem sezóny Formule E, ale následující šampionát by INDYCAR ráda zahájila už v průběhu zimy závody mimo území USA. Největší problém ovšem bude v květnu. Na druhý květnový víkend FIA naplánovala závod Formule E v Monte Carlu, ale IndyCar zřejmě bude pořádat závod na silničním okruhu v Indianapolisu (pokud podnik v roce 2014 neskončí fiaskem). Devátý závod Formule E na berlínském letišti Tempelhof se potom jede pouhý den před závodem 500 mil Indianapolis. V červnu pak IndyCar plánuje závod na každý víkend.