Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power vítězí, ale Dixon vede šampionát

Power vítězí, ale Dixon vede šampionát

Shell & Pennzoil Grand Prix of Houston – 2. závod

Skoro jako přes kopírák se vyvíjel nedělní závod IZOD IndyCar Series v Hostounu. Castronevese podruhé během dvou dní zradila převodovka, Dixon sice v neděli nevyhrál, ale díky druhému místu se posunul do vedení šampionátu a do Fontany pojede s velkým náskokem na Castronevese. Tomu ale pomohl jeho stájový kolega Will Power, který dokázal v neděli Dixona porazit a tím připravit o dalších 10 bodů. V závěrečném kole ztratil kontrolu nad vozem Takuma Sató a doslova katapultoval do ochranného plotu vůz Daria Franchittiho. O zdravotním stavu nehodou dotčených jezdců budeme informovat.
První pokus o pevný start se opět nepovedl. Takuma Sató nejprve nemohl najít své místo na roštu a Dario Franchitti neudržel motor v otáčkách. Druhý start byl téměř ukázkový. Akorát Marco Andretti jej ulil, za což se vysloužil penalizaci. Simona de Silvestro v prvním kole způsobila nehodu Vautiera a Rahala. Castroneves udržel první místo před Dixonem. Na trať zamířil zpomalovací vůz.
Po restartu si Dixon začal stěžovat, že z před ním jedoucího vozu Hélia Castronevese uniká olej. V 11. kole musel Castroneves zastavit. Podle týmu praskla skříň převodovky, což si vyžádalo kompletní výměnu v garáži. Castroneves se sice na dráhu vrátil, ale dokázal si přilepšit už jen o jeden bod, který získal poté, co Kanaan ztratil kontrolu nad vozem a poslal jej do zdi.
Dixon po Castronevesově odstoupení opět převzal vedení v závodě, ale na druhou příčku se brzy propracoval Power. A byl to právě restart po Kanaanově nehodě ve 40. kole, během nějž se Power dokázal před Dixona dostat, byť si Novozélanďan stěžoval, že do něj Power několikrát během fáze za zpomalovacím vozem najel.
Power a Dixon celý zbytek závodu jezdili po houstonském okruhu jako nerozlučný pár. Tentokrát do hry nevstoupila žádná žlutá fáze, jako v sobotním závodě, kdy zpomalovací vůz vyjel na dráhu v pro Dixona ideální chvíli. Při posledních pit stopech sice zůstal na trati stát Carpenter, ale všichni jezdci zamířili do boxů a sportovní ředitelé počkali s vysláním zpomalovacího vozu, dokud pit stopy neskončily.

V posledním kole ztratil Takuma Sató kontrolu nad svým vozem a vjel do cesty projíždějícímu Franchittimu. Vůz čtyřnásobného šampiona byl katapultován do ochranného plotu, který jej velmi vážně poničil. Trosky zasáhly a lehce zranili i několik diváků. Franchitti transportovala ambulance přímo z dráhy do nemocnice, ale podle Chipa Ganassiho byl skotský pilot při vědomí. Takuma Sató a EJ Viso, který do havarovaného vozu narazil, jsou v pořádku.

Kolize Franchitti x Sato xViso


Power už do konce závodu dokázal udržet Dixona za svými zády a jeho potencionální náskok na Castronevese klesl z 38 bodů (což by byla hodnota, kdyby byl závod dojet tak, jak byl po Castronevesově vypadnutí rozjet) na 25 - o 10 bodů Dixona připravil Power tím, že vyhrál, o 2 tím, že místo něj vedl nejvíce kol v závodě a 1 navíc získal Castroneves „předjetím“ vypadnuvšího Kanaana. Nicméně i když Castroneves ve Fontaně vyhraje, Dixonovi by mělo k titulu stačit sedmé místo (ve hře jsou ještě 4 bonusové bod). V případě rovnosti bodů se mistrem stane Dixon díky většímu počtu vítězství. Ovšem piloti INDYCAR ve Fontaně v září testovali a Castroneves byl o celé 2 míle v hodině rychlejší než zbytek pole, takže finále sezóny může být ještě zajímavé, zvlášť když motory Honda jsou slabší než Chevrolety, ale zase mají lepší spotřebu.
p.
 Jezdec  Tým
Motor
Odstup
1.
 W.Power  Team Penske
C
 
2.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
H
+ 0.8286
3.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
+ 4.3629
4.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 5.0234
5.
 S.Bourdais  Dragon Racing
C
+ 8.0120
6.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton HP Motorsports
H
+ 11.0712
7.
 O.Servia  Panther Racing
C
+ 14.0815
8.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
+ 15.1566
9.
 M.Conway  Dale Coyne Racing
H
+ 15.5568
10.
 S.de Silvestro  KV Racing Technology
C
+ 31.3618
11.
 T.Vautier  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 32.9460
12.
 S.Saavedra  Dragon Racing
C
+ 38.3799
13.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
+ 1:19.5633
14.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
+ 1 kolo
15.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
+ 1 kolo
16.
 E.Viso  Andretti Autosport
C
+ 1 kolo
17.
 J.Jakes  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 1 kolo
18.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 2 kola
19.
 L.Filippi  Barracuda Racing
H
+ 2 kola
20.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
+ 2 kola
21.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
+ 3 kola
22.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
Porucha
23.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 37 kol
24.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
Havárie