Scott Dixon se stal trojnásobným šampionem IndyCar

MAVTV 500 – Průběh a výsledky závodu
Scott Dixon se v kalifornské Fontaně dočkal třetího titulu v IZOD IndyCar Series. Šance pro jeho jediného rivala Hélia Castronevese se rozplynuly pětadvacet kol před koncem, když musel do boxů s poškozeným křídlem a vrátil se se ztrátou jednoho kola. Nicméně i kdyby Castroneves vyhrál, páté místo by Dixonovi k titulu stačilo. Závod vyhrál Castronevesův stájový kolega Will Power, paradoxně poté, co třikrát za sebou prohrál titul v posledním závodě sezóny.
MAVTV 500 - Auto Club Speedway
250 kol - 500 mil
7 žlutých fází - celkem 55 kol
28 změn ve vedení - celkem 11 jezdců ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Will Power - celkem 103 kol
Jezdci ve vedení: Power (103 kol), Hunter-Reay (45), Bourdais (35), Castroneves (27), Kimball (22), Dixon (5), Tagliani (5), Andretti (3), Kanaan (3), Carpenter (1), Jakes (1)
Nejrychlejší kolo: James Hinchcliffe - 0:32.9518 v 127. kole
Dixon při pit stopech získal šest příček a posunul se ze 12. na 6. místo. Castroneves po restartu převzal vedení a zajistil si jeden bonusový bod. O vedení s ním bojovali Bourdais, Hunter-Reay a také nováček Muňoz nabuzený vítězstvím v závodě Indy Lights. Muňoz závodil velmi agresivně po vnitřku, a v 101. kole ztratil kontrolu a tvrdě vrazil do zdi.
Konec slibně rozjetého závodu pro Muňoze:
Tým Penske využil dlouhé žluté fáze, aby Powerovi vyměnil poškozené hledí přilby. Restart přišel až v 126. kole, Castroneves po celou fázi za zpomalovacím vozem vedl závod a sbíral cenná kola ve vedení závodu, za což mohl získat dva bonusové body. Jako raketa vypálil Alex Tagliani a propracoval se až na druhou příčku. Castronevesovi se v tomto stintu nedařilo, začal se rychle propadat. Vedení převzal Power, ale za ním už číhal Dixon.
Těžká havárie, která přivodila zranění Justina Wilsona:
Dixon několikrát zamířil do boxů, protože tým se bál přehřívajícího se motoru a využil neutralizace k čištění chladiče. Castronevese se už nemusel obávat. Souboj o vítězství se zúžil na čtveřici Power, Kanaan, Carpenter a Hinchcliffe. Power svým rivalům při restartu odskočil a v klidu si dojel pro své druhé vítězství na oválu v kariéře a první plnohodnotné (předtím vyhrál akorát v roce 2011 jeden ze dvou „krátkých“ závodů v Texasu). Ještě před dvěma závody to přitom vypadalo, že Power neskončí ani v první desítce šampionátu, ale po dvou vítězstvích v řadě se posunul na čtvrté místo.
Sestřih kolizí:
Kimballovo vypadnutí rozhodlo šampionát výrobců motorů pro Chevrolet, protože vítěz závodu v Mid-Ohiu byl posledním pilotem s Hondou, který pro ni mohl získat body do šampionátu (počítá se nejlepší umístění vozu, který nepoužil více motorů v rámci jedné sezóny, než je povoleno). Chevrolet tak tento titul obhájil, ale na rozdíl od loňské sezóny získal mistrovský titul jezdec využívající motor od Hondy. Tým Chipa Ganassiho se tak s japonským výrobcem rozloučil nejlepším možným způsobem.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odsup
|
1.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
03:13:42.8699
|
2.
|
![]() |
Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1.4883
|
3.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
+ 1.8615
|
4.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
+ 3.0395
|
5.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
H
|
+ 15.8759
|
6.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
+ 1 kolo
|
7.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
+ 2 kola
|
8.
|
![]() |
KV Racing Technology |
C
|
+ 3 kola
|
9.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
+ 8 kol
|
10.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
H
|
Porucha
|
11.
|
![]() |
Barracuda Racing |
H
|
Porucha
|
12.
|
![]() |
Dragon Racing |
C
|
Havárie
|
13.
|
![]() |
Schmidt/Hamilton HP Motorsports |
H
|
Porucha
|
14.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
H
|
Havárie
|
15.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
Porucha
|
16.
|
![]() |
Team Penske |
C
|
Havárie
|
17.
|
![]() |
A.J.Foyt Enterprises |
H
|
Porucha
|
18.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
Havárie
|
19.
|
![]() |
Panther Racing |
C
|
Havárie
|
20.
|
![]() |
Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
Havárie
|
21.
|
![]() |
Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
Havárie
|
22.
|
![]() |
Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
Havárie
|
23.
|
![]() |
Andretti Autosport |
C
|
Havárie
|
24.
|
![]() |
Dragon Racing |
C
|
Havárie
|
25.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
H
|
Havárie
|