Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ganassi hledá náhradu za Daria Franchittiho

Ganassi hledá náhradu za Daria Franchittiho

Tagliani, Briscoe, Wilson nebo někdo z F1?

Kdo nahradí Daria Franchittiho? Tato otázka začala rezonovat padokem IndyCar od chvíle, kdy čtyřicetiletý závodník oznámil svůj nucený odchod na odpočinek a ještě chvíli znít bude. Franchittiho oznámení přišlo v době, kdy si Ganassi již nechal uplavat několik velkých ryb. James Hinchcliffe, pro kterého Ganassi zvažoval smlouvu na start v IndyCar a vybraných závodech sportovních vozů a série NASCAR Nationwide, pokračuje s týmem Andretti Autosport. Juan Pablo Montoya zase od Ganassiho týmu v NASCAR zamířil zpět do IndyCar, ale k týmu Rogera Penskeho.
Ganassi v pátek potvrdil, že do vozu číslo 10 může posadit nedávno podepsaného Tonyho Kanaana. Vítěz letošní pětistovky v Indianapolisu by se tak přesunul z vozu číslo 8, který bude sponzorovat společnost NTT Data. Jejich peníze tak nejsou vázány na to, že vůz bude řídit Kanaan, ale rozhodnutí o jezdecké sestavě je plně v režii týmu.
Pokud by se Kanaan přesunul do bíločerveného vozu sponzorovaného obchodním řetězcem Target, otevřelo by se místo ve čtvrtém voze pro Ryana Briscoea. Australan tento vůz se stejným sponzorem řídil právě při Indy500. Nebo by mohl převzít vůz po Franchittim, ostatně ve voze sponzorovaném Targetem v roce 2005 debutoval. Vše ale záleží na tom, jestli tým Panther Racing, s nímž Briscoe podepsal předběžnou smlouvu, bude mít na Australana peníze. Pokud ne, je volným jezdcem.
V kalifornské Fontaně převzal vůz po Franchittim kanadský veterán Alex Tagliani. Letos čtyřicetiletý pilot se nechal slyšet, že by chtěl ještě dva roky závodit a ve startovním poli nenajde lepší tým. Ganassi se spíš kloní k angažování zkušeného jezdce a Tagliani má na svém kontě 201 závodů. Ačkoliv vyhrál jen jednou, jezdil po většinu kariéry za průměrné či podprůměrné týmy a ve Fontaně jasně ukázal, že se špičkovým vozem by bojoval o vítězství. Navíc Tagliani bývá silný v Indianapolisu. Ze všech uchazečů má nejlepší pozici, protože s týmem absolvuje nadcházející testy v Sebringu. Pokud se Ganassi rozhodne pro jiného jezdce, Taglianiho stejně možná zaměstná. Plánuje přidat druhý vůz do nové sjednocené vytrvalostní série USCC.
V IndyCar zůstává ještě několik zkušených jezdců, po kterých by Ganassi mohl sáhnout. Ačkoliv už má nějakou předběžnou dohodu s týmem Dale Coyne Racing, přímo se nabízí Justin Wilson. Ale Brit se v posledním závodě sezóny zranil, a ačkoliv jeho zranění není tak vážné jako Franchittiho a v březnu by měl být fit, otázka je, jestli na to Ganassi bude chtít spoléhat. Dalším adeptem na jedno místo u Ganassiho by mohl být Oriol Servia.
Ale co když Ganassi zaloví mimo vody IndyCar? V minulosti tak nejednou učinil a do IndyCar přivedl z Evropy třeba Montoyu, Bruna Junquieru nebo ve Formuli 1 neúspěšného Alexe Zanardiho. Vicemistr GP2 Sam Bird vyjádřil zájem přesunout se do IndyCar, pokud by nenašel místo ve Formuli 1.
Zajímavé možnosti se otevírají i u současných pilotů Formule 1. V Austinu byl na možný přesun do IndyCar na Franchittiho místo přímo tázán Paul di Resta. A ačkoliv zopakoval svůj záměr zůstat ve Formuli 1, přiznal, že najít místo nebude vůbec snadné. Podle italských médií je jedním z adeptů na místo u Ganassiho právě Di Resta. Určitě by měl ze všech kandidátů největší podporu právě Franchittiho, jsou totiž bratranci.
A nabízí se ještě jedno zajímavé spojení, ačkoliv se o něm příliš nemluví. Tým Chipa Ganassiho byl v Austinu hostem stáje Sauber, protože oba týmy pojí miliony od mexického miliardáře Carlose Slima. Ten ve Formuli 1 sponzoruje Sergia Péreze a Estebana Gutiérreze a u Ganassiho ve vytrvalostních závodech Grand-Am vůz řízený Memo Rojasem. Pérez už prohlásil, že kdyby nesehnal konkurenceschopný vůz ve Formuli 1, mohl by se poohlédnout po dobrém místě v jiné sérii. Jeho mexický mecenáš by mu k jednomu takovému mohl pomoci v IndyCar.