Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

FIA zveřejnila kalendář sezónních testů

FIA zveřejnila kalendář sezónních testů

Testovat se bude v Bahrajnu, Španělsku, Británii a Abú Zabí.

FIA zveřejnila definitivní kalendář sezónních testů. Během posledních let bylo testování během sezóny zakázáno, ale vzhledem k velkým změnám, kterými formule 1 prochází, se letos budou moci týmy zúčastnit hned čtyř testů. Půjde o čtyři dvoudenní testy, které se uskuteční vždy v úterý a ve středu v týdnu po velké ceně a vždy na stejném okruhu. Tento systém by měl být kompromisem mezi touhou velkých týmů co nejvíce testovat a potřebou menších týmů šetřit finanční prostředky.

Výjimečné postavení bude mít poslední ze čtveřice testů, který se uskuteční v Abú Zabí. Grand Prix Abú Zabí je posledním podnikem sezóny a tak testy, které se na tomto okruhu uskuteční, budou již vlastně posezónní. Díky tomu by mohli v listopadovém testu dostat příležitost nováčci a zájemci o závodní sedačky na rok 2015.

Dodavatel pneumatik Pirelli bude moci v Abú Zabí týmem poskytnout k otestování novou specifikaci pneumatik. Kromě toho, týmy opět ušetří. Na testování využijí již použité pohonné jednotky z roku 2014, místo toho aby si museli pořídit další sadu pohonného ústrojí.

8. a 9. dubna se uskuteční první sezónní test v bahrajnském Sakhiru .

Začátek sezóny by měl být pro týmy hektický a některé z nich budou muset téměř najisto předělávat své vozy po vzoru konkurence. Proto jim přijde vhod, že druhý test se uskuteční již o měsíc později, 13. a 14. května v oblíbené Barceloně.

Testovat se opět bude i v anglickém Silverstone 8. a 9. července.

Závěrečný test je naplánován na 25. a 26. listopadu, kdy se týmy rozloučí se sezónou na okruhu Yas Marina v Abú Zabí.

Jeden z těchto testovacích dnů budou muset ale týmy povinně obětovat práci pro Pirelli.