Newey: V Jerezu byl problémem náš aerodynamický balík
Renault má vysoké požadavky na chlazení.
Adrian Newey přiznal, že problémem, který postihl Red Bull RB10 v Jerezu, bylo přehřívání způsobené jeho agresivním aerodynamickým balíčkem.
"V Jerezu nás zastavil problém, který hrozil, že karoserie v oblasti výfuku začne hořet.", prozradil Newey Autosportu. "Musíme uznat, že to byl hlavně problém Red Bullu. Dalo by se říci, že na vině byl agresivní aerodynamický balík. Cítili jsme, že potřebujeme jít trochu do rizika, abychom se mohli pokusit připravit dobré aerodynamické řešení. Chtěli jsme minimalizovat škody, které na aerodynamice vozu napáchal velký chladicí systém.
Je to problém, kterému bychom se už měli v Bahrajnu vyhnout. Mohli jsme to vyřešit i za zavřenými dveřmi v naší továrně, pokud bychom si na to ovšem nechali dostatek času. Vše jsme ale dávali dohromady až v Jerezu, proto jsme problém bohužel odhalili i veřejnosti. Kdybychom měli pár týdnů navíc, nemuselo se to vůbec stát."
Red Bull ale nebyl jediným týmem, který měl v Jerezu s motorem Renault problémy. Málo kol odjezdili v Jerezu i Caterham a Toro Rosso. Newey situaci upřesnil: "Zdá se, že Renault má obzvláště vysoké požadavky na chlazení. Každý ze tří výrobců se vydal vlastní cestou a každý má vlastní představu o tom, jak horký může být vzduch, který putuje do sběrného potrubí. Renault nám dal dost náročně dosažitelný cíl, ale na druhé straně, pokud se nám ho podaří dosáhnout, přinese nám to různé výhody."
Druhá série testů startuje již zítra. Do Bahrajnu se speciálně těšil Mike Gascoyne, technický ředitel Caterhamu. Věří totiž, že bahrajnská vedra oddělí zrno od plev a několik týmů ještě olituje, že se soustředili na aerodynamiku a podcenili důležitost chlazení.