FIA posvětila změny formátu kvalifikace Formule 1
Jezdce by měly přimět více se ve třetí části snažit.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) před úvodním závodem letošní sezóny, která startuje o tomto víkendu Velkou cenou Austrálie, potvrdila změny týkající se formátu kvalifikace.
Během zimní přestávky se začalo spekulovat o možnostech změn ve formátu kvalifikace pro ročník 2014, aby se zamezilo tomu, čeho jsme byli svědky v předchozích letech, totiž že ti piloti, kteří měli malou šanci na pole position, spíše ve třetí části kvalifikace zůstali v garáží, aby tak ušetřili sadu pneumatik pro závod.
Zástupci týmů Formule 1 se během závěrečné série předsezónních testů v Bahrajnu sešli s členy FIA, aby právě o tomto problému diskutovali.
FIA nyní přišla s nápadem dát každému jezdci, který se probojuje do třetí části kvalifikace (Q3) jednu měkčí sadu pneumatik Pirelli navíc, kterou však může použít jen ve Q3 a následně ji musí vrátit zpět Pirelli.
Došlo také ke změně délky jednotlivých částí. První část byla zkrácena o dvě minuty (z 20 na 18), zatímco pro závěrečnou Q3 dostali piloti o dvě minuty navíc (z 10 na 12), aby stihli absolvovat dvě měřená kola. Prostřední část bude i nadále trvat 15 minut.
V letošní sezóně budou všichni piloti, kteří se v dané kvalifikaci probojují do třetí části, startovat na pneumatikách, na kterých zajeli nejlepší čas ve druhé části kvalifikace. Dosud to bylo tak, že piloti ze třetí části si pro start závodu museli nechat tu sadu, se kterou zajeli své kvalifikační kolo.
Týmy Formule 1 si od této změny slibují smazání strategické výhody a donutí jezdce a týmy vyrazit na trať také ve třetí části kvalifikace, čímž také zlepší sobotní podívanou pro diváky, kteří za to platí nemalé vstupné.