Mercedes v slovním protiútoku
Proč 110 kg paliva? Radši 95!
Závod v Bahrajnu dodal Mercedesu hodně sebejistoty. A teď není řeč o rychlosti jejich vozů, o té věděli i předtím. Mimořádně důležité byly vzrušující souboje, které se odehrály nejen mezi jejich jezdci, ale i na ostatních bodovaných pozicích i v hluboko v poli. Velká cena Bahrajnu si vysloužila mimořádně pozitivní ohlasy a soupeři Mercedesu přišli o možnost tvrdit, že jim jde pouze o to, aby byl sport znovu zábavný.
Oblíbeným terčem posměšků se stal prezident Ferrari, Luca di Montezemolo. Ten donedávna prohlašoval, že je smutný, když vidí, že jezdci jako Fernando Alonso a Kimi Räikkönen musí jezdit jako taxikáři a že diváci nejsou schopni pochopit nová pravidla.
První si do Montezemola rýpl Niki Lauda, hned po skončení závodu v Sachíre: "Pouze idiot se mohl stěžovat na to, že je nová F1 nudná." A později pro Auto Motor und Sport dodal: "Byl to jeden z nejlepších závodů, jaké jsem kdy viděl. Doufám, že si zítra Bernie a Luca najdou trochu času a podívají se na něj alespoň v TV."
Později se připojil i šéf výzkumu a vývoje Daimleru, Thomas Weber: "Už mě nebaví ta stupidní diskuse o nových pravidlech. Problém je pouze ve způsobu komunikace s diváky."
A přidal se i Paddy Lowe: "Doufám, že všechny ty směšné řeči o úspoře paliva jsou již za námi. V Bahrajnu se závodilo od začátku až do konce a omezení spotřeby paliva nikomu nevadilo.
Některá "řešení", které pár lidí nabídlo během posledních týdnů, jsou beztak nereálná. Někdo dokonce navrhl, aby se limit zvýšil na 110 kilogramů paliva. To si ten člověk opravdu neuvědomuje, že do těchto vozů se 110 kilogramů paliva vůbec nevejde? Och můj bože…“
Tím však Lowe ještě neskončil a prezentoval i vlastní pohled na možnost změny pravidel: "Formule 1 má v povaze posouvat technologie až na limit a dokonce ještě dál. Myšlenka na krok zpět je tedy absurdní. Ale v příštím roce by se mohla pravidla změnit - měli bychom mít už jen 95 kg na jeden závod."