Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes bude mít ještě kratší nos

Mercedes bude mít ještě kratší nos

Doteď jezdil jen s provizorním řešením.

Řešení špičky nosu, které Mercedes použil během prvních tří velkých cen, bylo pouze dočasným, kompromisním řešením. Mercedes celou zimu připravoval mimořádně krátký, pouze 75 centimetrů dlouhý nos. Ten však na první pokus neprošel crash-testy FIA a nepodařilo se mu to ani na druhý a ani na třetí pokus. Jen čtyři dny před Velkou cenou Číny ale technici Mercedesu napochodovali do zařízení FIA počtvrté a tentokrát odcházeli jako vítězové.

Původní plány Mercedesu nabouralo rozhodnutí FIA, že měření se začnou, až když do překážky narazí špička nosu. V Mercedesu si původně mysleli, že měření začnou, už když do překážky narazí libovolná část monopostu, což by v případě F1 W05 není nos, ale prostřední část předního křídla. Na to navazuje další problém, a sice že prvních 15 centimetrů vozu nemůže být extrémně tvrdých, protože zpomalení nesmí vyvolat přetížení přesahující 10G. Pokud by se jednalo o křídlo, nebyl by to problém, ale takto musel Mercedes připravit poměrně měkkou špičku nosu.

Inženýři Mercedesu tak neměli jinou možnost, než soustředit se na zbývajících 60 centimetrů, které ještě zůstávaly mezi špičkou nosu a začátkem monokoku. Kratší přední nos by měl nyní Mercedesu umožnit dostat více vzduchu pod podlahu a vůz bude stabilnější.

"Při návrzích monopostu se už od začátku počítalo s velice krátkým nosem a to, co jsme nasazovali doposud, bylo jen provizorní řešení", nepotěšil soupeře německé automobilky Toto Wolff.

Foto naleznete zde.