McLaren nadále se speciálním zadním zavěšením
Boullier: "MP4-29 bylo postaveno kolem tohoto řešení.“
Ještě během prvního předsezónního testu v Jerezu způsobilo odhalení vozu McLaren vlnu překvapených, závistivých, ale i skeptických reakcí. Okamžitě se začalo říkat, že McLaren s aerodynamicky tvarovaným zavěšením zadních kol převezl tvůrce nových technických pravidel stejně, jako se to před sezónou 2009 podařilo Brawnu a jeho dvojitým difuzorům. Zdá se ale, že pravdu měli spíše skeptici, kteří nevěřili v zásadní přínos takového řešení. Kromě přítlaku totiž generuje i velké množství aerodynamického odporu.
Když se tedy McLaren během prvních sezónních testů v Bahrajnu ukázal s obyčejným zavěšením, mnozí si mysleli, že se McLaren chystá udělat krok zpět. Nicméně Eric Boullier novináře ujistil, že si britský tým obalení zadní nápravy ponechá minimálně do konce sezony a v Bahrajnu testoval pouze korelaci mezi simulátorem, větrným tunelem a čísly naměřenými při reálné jízdě.
"Chtěli jsme si pouze ověřit korelaci dat mezi našim simulátorem, větrným tunelem a tratí“ vysvětluje Boullier. „Vždy se chceme ujistit, že vše funguje tak jak má. Nenechali jsme nic náhodě a raději porovnali i tato čísla a s výsledky jsme spokojeni, při porovnání dat jsme neobjevili žádnou významnou odchylku.
Máme potvrzena všechna čísla týkající se přítlaku i odporu a už nám nic nebrání v přípravě dalších vylepšení. Celý vůz byl vyvinut kolem tohoto řešení, takže musíme pokračovat ve vývoji vozu zvoleným směrem."
Konkurenční týmy se podle Autosportu domnívají, že takové řešení produkuje až příliš mnoho aerodynamického odporu, což se negativně projevuje i na spotřebě paliva.