Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Indy500 bez žen nebude, Pippa Mann potvrzena u DCR

Indy500 bez žen nebude, Pippa Mann potvrzena u DCR

Sponzorem nadace na výzkum rakoviny prsu.

Závodu 500 mil Indianapolis reálně hrozilo, že letošní ročník bude ryze mužskou záležitostí, poprvé od roku 1999. Ale zdá se, že hrozba je zažehnána, protože tým Dale Coyne Racing dnes ve třetím voze potvrdil třicetiletou britskou závodnici Pippu Mann. Přihlášeno je zatím 32 vozů, do naplnění tradičních jedenácti řad po třech vozech tak zbývá ještě jedno místo.

Diváci uvidí Mann celou v růžovém, protože jejím sponzorem bude organizace Susan G. Komen bojující proti rakovině prsu. Za zasponzorování vozu dostanou příležitost vybírat během května na Indianapolis Motor Speedway příspěvky na výzkum rakoviny. Mann dostane růžový vůz, ostatně to nebude v Indy500 novinka, ze stejného důvodu závodil v roce 2009 v růžovém Alex Lloyd, růžový overal a dokonce souhlasila s tím, že si nechá změnit design helmy.

„Design helmy a její barvy jsem si přísně chránila, nevidíte moc často, že bych je měnila,“ říká Mann. „Ale řekla jsem si: nebylo by dobré změnit to pro opravdu dobrý důvod a pak ji po závodě věnovat do aukce? Jsem opravdu hrdá, že mohu být součástí tohoto programu a mohu pomoci získat pro Susan G. Komen peníze.“

Tým Dale Coyne Racing pro tento závod získá posily v podobě mechaniků od stáje Muscle Milk Pickett Racing, dříve úspěšného týmu v ALMS, který v dubnu svůj program ve sportovních vozech ukončil. Jejím závodním inženýrem bude opět Brandon Fry, který byl na boxové zídce i při jejím debutu v Indianapolisu v roce 2011, kdy se ve Staré cihelně Mann představila s týmem Conquest Racing a do závodu se úspěšně kvalifikovala, což nemohli říct třeba piloti týmu Andretti Autosport Ryan Hunter-Reay a Mike Conway či její stájový kolega Sebastian Saavedra.

„(2011) pro mě byl velký rok, před příjezdem sem jsem za sebou měla jediný test,“ pokračuje Mann. „Vztah mezi jezdcem a inženýrem je velmi důležitým komponentem ovlivňujícím úspěšnost programu. Tohle bude první rok, kdy přijedu do Indianapolisu a nebudu si muset zvykat na nový vůz či inženýra.“

„Dale Coyne Racing má skvělé lidi, kteří se budou starat o vůz číslo 63 a já nemohu DAleovi a jeho týmu za podporu pro tento projekt dostatečně poděkovat. A také za všechnu tvrdou práci, kterou do toho vložili. Nebudeme tu jen tradičně závodit o pozice a bojovat s ostatními soupeři na trati, ale také budeme závodit za zdraví.“