V akcí nabitém hlavním závodě zvítězil Johnny Cecotto
GP2, Circuit de Catalunya - hlavní závod
Johnny Cecotto dnes po perfektním výkonu zvítězil v hlavním závodě na okruhu Circuit de Catalunya. Předvedl výborný start, poté zvolil správnou strategii při výměně pneumatik a díky jedné ze svých nejlepších jízd kariéry uzmul vítězství Jolyonu Palmerovi a Felipe Nasrovi.
Přitom Venezuelanovi na startovním roštu patřilo až šestnácté místo, ale několik pozic k dobru získal poté, co se hned čtyřem pilotům nepodařilo odstartovat do zahřívacího kola, a to včetně Stephane Richelmiho na pole position. Tito piloti následně startovali z boxů. V tu chvíli ale byly všechny oči upřeny na nejvyšší příčky: Palmerovi se z P2 povedl slušný start, ale Mitch Evans a Stefano Coletti byli ještě lepší. Předjeli pomalejšího Raffaele Marciella a na Palmera po obou stranách zaútočili v první zatáčce. Svůj manévr však nezvládli, střetli se a navzájem si poškodili vozy.
Palmer tak vedl před Nasrem, Evansem (který si zajel do boxů pro nový nos), Lealem, Haryantem, Rossim a rychle dopředu postupujícím Cecottem. Poté díky kolizi mezi Marciellem, Abtem a Regaliou vyjel na trať safety car. Když se opět začalo závodit, do popředí se dostala strategie ve volbě pneumatik. Většina pilotů z přední části pole jela na měkké směsi, jen Cecotto na tvrdé.
Palmer a Nasr ke své povinné zastávce v boxech zajeli v šestém kole, ostatní piloti na měkkých pneumatikách je velmi brzy následovali. Na čele se tak ocitl Cecotto, na Palmera měl náskok 24 sekund, na tomto okruhu však standardní zastávka trvá 32 sekund. Začal tedy souboj na dálku mezi těmi, kdo zajeli do boxů v první fázi závodu, a těmi co vyčkávali.
Cecotto jel jako o život, na starších pneumatikách než měl Palmer dokázal zvýšit svůj náskok na 33 sekund, v tom okamžiku zajel ve 27. kole pro čerstvé pneumatiky. Na trať se vrátil v těsném závěsu za Palmerem, ale vážné problémy začal mít se za ním jedoucím Nasrem. Nové pneumatiky však ukázaly své a Cecotto snadno Palmera předjel.
Pak už Venezuelana čekala snadná jízda a závod vyhrál s náskokem 3 sekundy. Palmer však ještě musel v závěrečných fázích závodu bojovat s Nasrem. Nakonec svou druhou pozici uhájil. Na čtvrtém místě je následoval Leal, Haryanto, Pic, Binder a nováček Tio Ellinas, kterému pro zítřejší závod patří provizorní pole position.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
J. Cecotto | Trident | 1:00:28,853 |
2.
|
J. Palmer | DAMS | + 3,409 |
3.
|
F. Nasr | Carlin | +3,750 |
4.
|
J. Leal | Carlin | +6, 128 |
5.
|
R. Haryanto | Caterham | +15, 895 |
6.
|
A. Pic | Campos | +16,842 |
7.
|
R. Binder | Arden | +17,682 |
8.
|
T. Ellinas | MP | +18,407 |
9.
|
T. Dillman | Arden | +20,565 |
10.
|
A. Quaife-Hobbs | Rapax | +21,265 |
11.
|
S. Richelmi | DAMS | +21,460 |
12.
|
S. Coletti | Racing Engineering | +21,847 |
13.
|
A. Markelov | Russian Time | +22,233 |
14.
|
S. Trummer | Rapax | +22,804 |
15.
|
S. Vandoorne | ART | +23,397 |
16.
|
M. Evans | Russian Time | +23,630 |
17.
|
C. Daly | Lazarus | +25,415 |
18.
|
S. Canamasas | Trident | +42,769 |
19.
|
K. Sato | Campos | +48,653 |
20.
|
T. Izawa | ART | +52,965 |
21.
|
D. de Jong | MP | +10 kol |
A. Rossi | Caterham | +18 kol | |
|
N. Berthon | Lazarus | +33 kol |
|
D. Abt | Hilmer | +35 kol |
|
R. Marciello | Racing Engineering | +36 kol |
|
Facu Regalia | Hilmer | +36 kol |