Andretti před kvalifikací překonal 232 mil/h
98th Indianapolis 500 – 7. trénink
Marco Andretti v sobotu ráno v tréninku, který byl do programu zařazen jako náhrada za prakticky zrušený páteční trénink, který kvůli dešti trval jen 19 minut, zajel nejrychlejší čas, když jeho průměrná rychlost na jedno kolo překročila hranici 232 mil za hodinu. Ale i takto rychlé kolo zaostává o zhruba 1 míli za hodinu za výkonem Scotta Dixona z roku 2003. Oficiální rekord okruhu drží od roku 1996 Arie Luyendyk. Holanďan tehdy obkroužil 2,5 mílový ovál s průměrnou rychlostí 237.498 míle za hodinu v čase 0:00.37.895.
Tým Andretti Autosport vypadá před kvalifikací výborně připraven. Hunter-Reay a Kurt Busch se vedle Marca Andrettiho dostali do první pětky, kam se vedle nic probil jen loňský vítěz Tony Kanaan a Townsend Bell. Nicméně nejrychlejší pilot pátečního tréninku Ed Carpenter a jeho stájový kolega JR Hildebrand se sobotního tréninku vůbec nezúčastnili.
Během sobotní kvalifikace si třicet závodníků zajistí start v závodě. Pokud se někde nečekaně neobjeví 33. vůz, mají jistotu startu všichni. Sobotní kvalifikace tak především určí, která devítka pilotů si to v neděli rozdá o pole position a také štědře rozdělí body, protože nejrychlejší pilot ze sobotního programu si připíše 33 bodů (a v neděli může vybojovat ještě dalších devět, pokud získá pole position). Místa na roštu se rozdělí až na základě nedělního programu.
Pokud se ještě do neděle přihlásí 34. vůz, bude nejpomalejší trojka ze soboty bojovat o místa v poslední řadě. Pokud zůstane jen 33 vozů, může pilot, který v sobotu zajel 33. čas, v neděli vybojovat až 10. místo na startovním roštu. Po jezdcích na pozicích 10 – 30 (nebo 33, bude-li jen 33 vozů) se představí nejrychlejší devítka, která si to rozdá o místa v prvních třech řadách.
Na rozdíl od dřívějších let, jezdci v sobotu nemusí své časy odvolávat, pokud se chtějí pokusit vůz znovu kvalifikovat. Na konci pit lane se totiž utvoří dvě řady. V první budou stát piloti, kteří se ještě nekvalifikovali a piloti, kteří svůj čas odvolali. Ve druhé potom jezdci, kteří už nějaký čas mají na svém kontě, ale chtějí se pokusit o lepší. Když se jezdci z druhé fronty nepodaří svůj čas vylepšit, zůstává v platnosti původní výkon. Nicméně jezdci nekvalifikovaní a ti, kteří svůj čas odvolali, mají prioritu, tedy se na trať dostanou dříve než druhá skupina.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
11
|
00:38.7531
|
|
2.
|
T.Kanaan | Target Chip Ganassi |
C
|
20
|
00:38.8604
|
+ 0.107
|
3.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
13
|
00:38.9575
|
+ 0.205
|
4.
|
K.Busch | Andretti Autosport |
H
|
21
|
00:38.9637
|
+ 0.211
|
5.
|
T.Bell | KV Racing Technology |
C
|
10
|
00:38.9898
|
+ 0.237
|
6.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
13
|
00:38.9923
|
+ 0.239
|
7.
|
S.Pagenaud | SPH Motorsports |
H
|
13
|
00:39.0289
|
+ 0.276
|
8.
|
S.Bourdais | KVSH Racing |
C
|
17
|
00:39.0633
|
+ 0.310
|
9.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
13
|
00:39.0679
|
+ 0.315
|
10.
|
J.Hawksworth | Bryan Herta Autosport |
H
|
12
|
00:39.0709
|
+ 0.318
|
11.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
H
|
9
|
00:39.1040
|
+ 0.351
|
12.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
6
|
00:39.1288
|
+ 0.376
|
13.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
15
|
00:39.1415
|
+ 0.389
|
14.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
14
|
00:39.1702
|
+ 0.417
|
15.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
21
|
00:39.1709
|
+ 0.418
|
16.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
14
|
00:39.2457
|
+ 0.493
|
17.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson |
H
|
19
|
00:39.2506
|
+ 0.498
|
18.
|
J.Villeneuve | Schmidt Peterson |
H
|
18
|
00:39.3264
|
+ 0.573
|
19.
|
A.Tagliani | Sarah Fisher Hartman |
H
|
15
|
00:39.3678
|
+ 0.615
|
20.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
H
|
13
|
00:39.3911
|
+ 0.638
|
21.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
H
|
8
|
00:39.4324
|
+ 0.679
|
22.
|
S.Saavedra | KVAFS Racing |
C
|
14
|
00:39.4480
|
+ 0.695
|
23.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi |
C
|
15
|
00:39.4538
|
+ 0.701
|
24.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
4
|
00:39.5024
|
+ 0.749
|
25.
|
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
C
|
14
|
00:39.5537
|
+ 0.801
|
26.
|
O.Servia | Rahal Letterman Lanigan |
H
|
11
|
00:39.5690
|
+ 0.816
|
27.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman |
H
|
20
|
00:39.5981
|
+ 0.845
|
28.
|
M.Plowman | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
13
|
00:39.6609
|
+ 0.908
|
29.
|
J.Davison | Dale Coyne Racing |
H
|
13
|
00:39.7172
|
+ 0.964
|
30.
|
B.Lazier | Lazier Partners |
C
|
11
|
00:39.7528
|
+ 1.000
|
31.
|
S.Karam | Dreyer&Reinbold/Kingdom |
C
|
1
|
01:04.8414
|
+ 26.088
|