Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Západní Austrálie viděla 9. a 10. vítěze sezóny 2014

Západní Austrálie viděla 9. a 10. vítěze sezóny 2014

Barbagallo Raceway

Pátý závodní víkend austrálských V8 Supercars pokračoval nedělním programem, tedy závodem na 200km. Připomeňme, že se jednalo o událost zvanou Super Sprint a místem dění byla západně položená trať Barbagallo Raceway, která byla v minulosti známá pod jménem Wanneroo Raceway.

Během sobotního dne měli diváci k dispozici dva závody po 100km a hned ten první přinesl tolik očekávaný úspěch Scotta McLaughlina. Ten si dojel pro své první vítězství kariéry V8SC, ale také připomněl 26 let staré úspěchy značky Volvo, která v rámci austrálských cesťáků naposledy vyhrála na konci sezóny 1986. Druhý sobotní cíl pak jako první uviděl rekordman Craig Lowndes.

Kvalifikace na nedělní závod proběhla tradičně tentýž den. Úspěch v podobě 97. vítězství byl pro Craiga vzpruhou i do dalšího dne, pole-postion vyhrál opět tento trojnásobný šampión. Vedle něj se postavil vedoucí muž průběžného pořadí Mark Winterbottom. Další řada patřila Scottu McLaughlinovi, Chazu Mostertovi. Courtney, Whincup, Coulthard a možná překvapený Dahlgren uzavírali první osmičku jezdců na startovním roštu.

Kromě nevídané spotřeby tolik potřebných pneumatik, se do nedělního závodu ke slovu dostalo i počasí. Tedy málem. Černá mračna postupně obejmule celé závodiště. Kromě dešťových kapek se ve vzduchu vznášela i otázka žlutých fází. To vše ke spokojenosti hlav jednotlivých šéf-mechaniků. Taktika dvě versus tři zastávky v boxech, toť otázka číslo jedna.


Start proběhl bez velkých změn v pořadí. Své si hned v prvních zatáčkách vysvětlovali James Courtney a Jamie Whincup. Během oťukávání se k nim přidal i David Reynolds, který ještě před první zatáčkou předjel tři své soupeře. V prvním kole se vše až nezvykle uklidnilo. Když nebudeme brát v potaz nulové rozestupy, celé pole se seřadilo single-file. Čekalo se na chyby soupeřů a hlavně, návštěvy boxových stání.

Ty přišly na řadu během 23. až 31. kola. Ještě před pit-stopy jsme viděli krásné předjížděcí manévry ze stran Jamese Courtneyho či Scotta McLaughlina. Druhé Volvo Roberta Dahlgrena se bohužel téměř okamžitě začalo propadat směrem vzad. Lee Holdsworth se stal první obětí prasklých pneumatik. Jeho týmový kolega Will Davison si rovněž vyzkoušel jízdu jen na třech kolech. Problémy s černou hmotou si vyzkoušelo i další týmové duo - Garth Tander a bohužel i James Courtney, který toho času kroužil na čtvrtém místě.

Vedoucí skupinka jezdců, Lowdnes-Winterbottom-Mostert se během tří kol dostali ke svým mechanikům. Fabian Coulthard zůstal na trati nejdéle. Naopak Jason Bright zvolil snad jako jediný taktiku tří zastávek. Po té první se díky menšímu množství tankovaného paliva dostal na první místo. Po prvním kole boxových zastávek byl první Jason Bright. Za ním Craig Lowndes, Chaz Mostert, James Courtney, Mark Winterbottom a Jamie Whincup.


Ve 40. kole se Chaz Mostert bravurním manévrem v poslední zatáčce dostává před defacto žijící legendu Craiga Lowndese. O kolo později si Chaz vyšlápnul i na tehdy vedoucího Jasona Brighta. Manévr však musel zopakovat až další kolo, tentokrát úspěšně. Bright se hned po ztrátě vedoucí pozice odebral na pit-lane. Šlo o druhou zastávku v boxech.

Kolo s pořadovým číslem 44. se stalo osudné Jamesovi Courtneymu. Již zmiňovaná pneumatika nemilosrdně zaúřadovala a James se tak mohl pro dnešek rozloužit se stupněm vítězů. Naopak Chaz Mostert a Craig Lowndes se neohlíželi a ujížděli svým soupěřům. V 55. kole přišly další boxové zastávky.

Chaz a jeho mechanici odvedli vše na jedničku, Craig se na trati objevil až za vedoucím Fordem. Jason Bright se opět vrátil do vedení. Rozdíl v pneumatikách pocítil i Fabian Coulthard. Ten se do boxů dostal opět jako poslední. Vedoucí pozici vyměnil rázem za 11.příčku. V několika následujících kolech se díky novějším pneumatikám dokázal prokličkovat až na pátou pozici.

Vedoucím jezdcům se v samotném závěru do cesty připletl nejeden opozdilec. Craig Lowndes poctivě ukrajoval desetinku po desetince. Chaz sice neztrácel moc, jeho náskok se tak jako tak neustále smrskával. Celou situaci stěžoval i fakt, že pomalejší jezdci bojovali o pozice mezi sebou. Shane Van Gisbergen a Dale Wood, ačkoliv o kolo zpět, nemuseli dle pravidel uhýbat z cesty rychlejším vozům.

Chaz Mostert si nakonec přecijenom dokázal vypěstovat menší náskok. Rozdíl 1,5 sekundy měl být dostačující. Třetí Mark Winterbottom jezdil s více jak sedmisekundovou ztrátou. Čtvrtý Jamie Whincup si na vedoucího Mosterta přičetl před 10 sekund. V pořadí se do konce závodu už nic nezměnilo. Chaz Mostert si dojel pro svůj druhý triumpf v rámci V8SC a celkový počet vítězů během 16 odjetých závodů letošní sezóny se zakulatil na krásných deset.

V průběžném pořadí si první příčku stále drží Mark Winterbottom. Craig Lowndes mírně ukrojil z Frostyho náskoku na rozdíl 101 bodu. Třetí je Fabian Coulthard s mínus 140 body.

VÝSLEDKY třetího zvádou
TABULKA průběžného pořadí po 16. odjetých závodech

Další závod je naplánován na trati Hidden Valley Raceway na druhém konci Austrálie - konkrétně na severu u městečka Darwin.