Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosberg se vrací do čela šampionátu

Rosberg se vrací do čela šampionátu

Velká cena Monaka - závod

Nejslavnější a nejluxusnější Velká cena F1 v ulicích Monte Carla je jednou z nejkratších a současně nejpomalejších tratí kalendáře, průměrná rychlost se zde pohybuje jen kolem 160 km/h a traťový rekord dodnes od roku 2004 drží Michael Schumacher. Závodí se zde na 78 kol městského okruhu, který měří 3 340 metrů.

Do závodu dobře odstartoval Nico Rosberg a podržel si tak svoji pozici, velmi dobrý start předvedl i Fernando Alonso, ale neměl prostor pro jakýkoliv postup vpřed, to se naopak povedlo Kimimu Raikkonenovi, který našel skulinu na vnějšku a protlačil se na čtvrté místo.

Daniel Ricciardo probrzdil tak silně, že málem narazil do před ním jedoucího Hamiltona a následně se propadl až na páté místo. Ze startovního roštu se vůbec neodlepil Pastor Maldonado.
Za zatáčkou Mirabeau narazil Jenson Button do Sergia Pereze a na trať musel okamžitě vyjet safety car.

Po restartu závodu se díky problémům s ERS začal propadat pořadím Vettel, následně zajel do boxů ke svým mechanikům, ale vrátil se až s celým kolem ztráty.

Rosberg s Hamiltonem si začali vybudovávat před zbytkem pole postupný náskok a nechali tak za sebou Raikkonena, Ricciarda, Alonsa a Magnussena.

V osmém kole zajel Vettel opět do boxů a ze závodu odstoupil kvůli poruše převodovky.

Ve dvanáctém kole musel z bodované desítky odstoupit Daniil Kvyat. V osmnáctém kole silně probrzdil Nico Rosberg úplně stejně jako v kvalifikaci v zatáčce Mirabeau, ale situaci nakonec zvládl. Za ním jedoucí Hamilton si přes rádio týmu stěžoval na malou výkonnost motoru, ale i přes to začal svoji ztrátu na Rosberga lehce stahovat.

Výměnu pneumatik zahájil v pětadvacátém kole Roman Grosjean, hned na to nezvládl svůj sauber Adrian Sutil za výjezdem z tunelu a na trať se opět vydal safety car.

Této fáze závodu vyžily nejdříve vozy z hlouby pole, ale poté i oba jezdci Mercedesu, kteří zajeli do boxů oba současně pro dvojitý pitstop. Z toho samozřejmě mohl těžit Rosberg, který si tak pojistil svůj náskok před týmovým kolegou.

Ještě během safety fáze závodu zajel podruhé do boxů Kimi Raikkonen k opětovné výměně pneumatik, jehož vůz byl poškozen od kontaktu s jednou z marusií.

Po restartu závodu zůstalo čelo závodu stejné, ale ve středu pole došlo ke krásným a velice těsným předjížděcím manévrům mezi Magnussenem, Hulkenbergem a Vergnem.

Teprve ve 46. kole zajel poprvé ke svým mechanikům pro novou sadu gum žluté specifikace Felipe Massa a uplatnil tak naprosto odlišnou strategii než zbytek startovního pole.

Vergne útočil na Bianchiho tak vehementně, že v zatáčce u Grand hotelu došlo ke kontaktu a z vozu Toro Rosso odlétly karbonové úlomky. O tři kola později se z Vergneho vozu začalo kouřit a francouzský pilot tak musel zamířit do boxů, kde pro něj závod skončil.

Na čele se stále držel Hamilton na dostřel za Rosbergem s odstupem pohybujícím se okolo 1 vteřiny.

Dalším jezdcem, kterému se začalo kouřit z motoru jeho vozu, byl Valtteri Bottas, který ale nestihl zajet do boxů a jeho monopost musel odklidit jeřáb, naštěstí se tak stalo velice rychle a nemusel vyjíždět safety car.
Za zatáčkou u Casina opřel Gutierrez svůj vůz o zeď a s defektem pravého zadního kola již jeho sauber nemohl pokračovat. Ani tentokrát nemusel na trať safety car.

Dvanáct kol před koncem začal velmi zpomalovat Hamilton a přes rádio sdělil týmu, že má problémy s levým okem. Mechanici se okamžitě připravili na pistop, ale poté se opět vrátili do garáže. Hamiltonova ztráta na vedoucího Rosberga narostla na 8 sekund.

Velice těsné souboje se odehrávaly na pátém až sedmém místě mezi Hulkenbergem, Magnussenem a Buttonem.

Pět kol před koncem závodu se na Hamiltona dotáhl Ricciardo na odstup necelé sekundy.

U Grand hotelu kolidovali Magnussen a Raikkonen, který následně musel zajet ke svým mechanikům, mohl v závodě pokračovat.

Pro vítězství si s dostatečným náskokem dojel Rosberg, ale nervy drásající souboj o druhé předváděli do posledních chvil Hamilton a Ricciardo. Pilot Mercedesu si nakonec své místo uhájil a zajistil tak double stříbrných šípů.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/Ztráta
1.
Nico Rosberg Mercedes  
2.
Lewis Hamilton Mercedes +9.2 s
3.
Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault +9.6 s
4.
Fernando Alonso Ferrari +32.4 s
5.
Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1 kolo
6.
Jenson Button McLaren-Mercedes +1 kolo
7.
Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kolo
8.
Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 kolo
9.
Romain Grosjean Lotus-Renault +1 kolo
10.
Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 kolo
11.
Marcus Ericsson Caterham-Renault +1 kolo
12.
Kimi Räikkönen Ferrari +1 kolo
13.
Kamui Kobayashi Caterham-Renault +3 kola
14.
Max Chilton Marussia-Ferrari +3 kola

Neklasifikováni:

   Jezdec  Tým  Ztráta
NC
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +19 kol
NC
Valtteri Bottas Williams-Mercedes +23 kol
NC Jean-Eric Vergne STR-Renault +28 kol
NC Adrian Sutil Sauber-Ferrari +55 kol
NC Daniil Kvyat STR-Renault +68 kol
NC Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault +73 kol
NC Sergio Perez Force India-Mercedes  
NC Pastor Maldonado Lotus-Renault  

 

Nejrychlejší kolo závodu: K. Räikkönen (Ferrari) - 1:18.479