Uvažuje se o opětovném zákazu sezónních testů
Týmům by mohly stačit dva testy před sezónou.
Těsně před a těsně po nablýskané Velké ceně Monaka uzavřeli účastníci Formule 1 i novináři téma šetření nákladů někam do krabičky a schovali pod postel. Po pár dnech se ale opět dozvídáme více o připravovaných opatřeních. Týmy se pokoušejí shodnout na rozšířeném seznamu standardizovaných součástek, rozšíření působnosti pravidla parc fermé i snížení maximálního počtu osob, které může s sebou tým brát na velké ceny.
Zdroje Autosportu ale tvrdí, že týmy a FIA pravděpodobně sáhnou i po jednoduchém a rychlém opatření - opětovném zákazu sezónních testů. Ty byly znovu povoleny jen před touto sezónou, aby dostaly výrobci hybridních motorů i výrobce pneumatik Pirelli možnost nasbírat větší množství cenných dat.
Malé týmy však upozorňují, že musely kvůli sezónním testům najmout dodatečný personál, aby nepřetěžily zaměstnance, kteří by se měli soustředit na podání maximálního výkonu během 19 velkých cen.
Týmům by měly již od příštího roku stačit dva předsezónní testy. Ty by se navíc měly konat v Evropě, pravděpodobně ve Španělsku.
Velké týmy jsou však při otázce šetření nákladů vždy podstatně konzervativnější než jejich méně bohatí soupeři. Eric Boullier z McLarenu varoval před příliš velkým množstvím změn: "Musíme postupovat opatrně. Už máme ověřeno, že náklady dokáže nejlépe ušetřit stabilita v oblasti pravidel. Nic jiného by nám neušetřilo tolik peněz, jako pár let bez velkých změn v pravidlech.
Kromě toho diskutujeme i o změně struktury závodních víkendů, cenách motorů, omezeních větrných tunelů. V každé z těchto oblastí bychom mohli ušetřit množství peněz, ale musíme postupovat opatrně, protože nepromyšlené kroky by mohly mít přesně opačný efekt."
James Allison, technický ředitel Ferrari, se vyjádřil v tom smyslu, že šetřit by se mělo hlavně úpravami sportovních pravidel, protože je to mnohem efektivnější než měnit technické předpisy.